Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara a deschis, joi, 29 iulie, noul Terminal de Sosiri Externe, în construcție încă de la începutul anului 2019. Atunci anunțase ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă pe Facebook, și semnarea unui contract pentru construcția unui terminal nou de Plecări Externe.
„Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea infrastructurii de transport a Aeroportul Internațional Timișoara „Traian Vuia” prin construirea unui nou terminal care va acomoda în condiții funcționale procesarea fluxurilor de pasageri și bagaje aferente plecărilor curselor externe la un nivel optim al serviciilor astfel încât să fie create premisele infrastructurale pentru o creștere a traficului de pasageri până la 3 milioane pax per an”, transmite AIT în 3 august.
Potrivit reprezentanților AIT, terminalul va avea 12.000 mp, un sistem complet de control de securitate pentru pasageri și bagaje, șapte lifturi de persoane și bagaje, 18 ghișee check-in, șase posturi poliție de frontieră, șase porți automate de scanare documente.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 184,454 milioane de lei, din care 93,60 de milioane de lei sunt fonduri europene nerambursabile, 16,520 milioane de lei sunt prin bugetul de stat, iar 74,33 milioane de lei sunt din bugetul propriu al aeroportului.
„Lucrările de construire vor demara la începutul anului viitor, după finalizarea procedurii de achiziție care va desemna câștigătorul serviciilor de proiectare și de execuție a lucrărilor de construire. Achiziția dotărilor și a altor elemente destinate bunei funcționări a terminalului se vor realiza prin achiziții sectoriale independente. Finalizarea proiectului de investiții este estimată la 31.12.2023. Proiectul de investiții «Terminal Plecări Curse Externe» a primit în aplicația MySMIS codul 147396”, mai spun reprezentanții AIT.
Proiectul de investiții este finanțat prin fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, axa prioritară 2 Dezvoltarea unui sistem multimodal, de calitate, durabil și eficient, Prioritatea de investiții 7c – Dezvoltarea și îmbunătățirea sistemelor de transport care respectă mediul, inclusiv a celor cu zgomot redus și care au emisii reduse de carbon, inclusiv a căilor navigabile interioare și a sistemelor de transport maritim, a porturilor, a legăturilor multimodale și infrastructurilor aeroportuare, cu scopul de a promova mobilitatea durabilă la nivel regional și local Obiectivul Specific 2.3. Creșterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor.
Conform datelor oficiale, cel mai mare număr de pasageri s-a înregistrat în 2019 pe Aeroportul Internațional Timișoara – peste 1,6 milioane. În pandemie a fost dezastru, iar cele mai optimiste estimări pentru anul 2021 vorbesc despre un trafic la jumătatea celui de acum doi ani. AIT operează în prezent 19 destinații pentru curse regulate și șase pentru curse de vacanță, adică cel mult 3.700 de pasageri în 24 de ore.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XThat much ? 🙂
Un COTEȚ de AUTOgară… Demn DE STREHAIA. Toate conducerile au furat de au rupt la Traian Vuia. Ca urmare, Chiar și aeroporturile din lumea treia arata TOATE mai bine ca Traian Vuia. O bătaie de joc la adresa Capitalei Banatului și tuturor bănățenilor. Dacă mai era Kovesi, înfundat de mult pușcăria
Oare cetatenii Timisoarei cunosc faptul 50% din angajatii Aerop.TM sunt retribuiti cu salarul minim pe economie,alti 30% cu putin mai mult,dar de lucru e berechet!Cele mai mici salarii din toate aeroporturile romanesti sunt la Timisoara.Multumim din inima dl. Idolu ca ne-ai tinut ca pe negrii pe plantatie.Conduicerea de acum duce aceeasi politica.
-
Boss de ce nu vii la multinationala in 3 schimburi? Castigi un pic mai bine…:))
-
@Pablo Ca oamenii nu stiu sa faca mai multe chestii si aia cu invatatul e doar in filme dupa o varsta. Daca tu 10 ani ai condus tractorul (sau cum dracu ii zice) acela care alinieaza avioanele in terminal sau ala ce cara bagajele, sau ai alimentat Boeingul, nu stii sa faci suruburi sau cabluri la banda la fabrica
-
-
Nu te tine nimeni acolo , poti sa iti dai demisia se sa te angajezi in alta parte 😉
-
Nu te tine nimeni acolo , poti sa iti dai demisia si sa te angajezi in alta parte 😉
Toate extinderile de dupa Revolutie la aeroportul Traian Vuia au fost carpeli, improvizatii, la un nivel de anii 80! Terminalul de sosiri recent inaugurat este o porcarie, nu a fost prevazut cu legatura directa prin tunel la avion. In final terminalul de plecari/sosiri externe vor avea o suprafata aproape egala cu cea a terminalului de la Cluj construit acum 10 ani intr-o singura etapa
-
Minti!