Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, într-o săptămână vom vedea clar ce prevede noul regulament de parcare, care are la bază un „studiu de fundamentare privind înființarea serviciului public pentru administrarea, întreținerea și exploatarea parcărilor din Municipiul Timișoara, precum și stabilirea formei de administrare a gestiunii serviciului”, publicat recent pe site-ul PMT și pe care Tion l-a analizat deja. Detalii, AICI!
„Studiul pe care l-am făcut se ocupă de fundamentarea filosofiei, dacă este oportun ca Municipiul Timișoara să-și înființeze un serviciu public. Pentru asta a fost făcut acest studiu (…). Scopul este să mutăm banii care se strâng din parcări din bugetul SDM înspre bugetul local. În acest moment, toți banii merg către SDM, care nu poate să investească în parcări pe domeniul public, pentru că este societate comercială.
Ea poate să construiască parcări dacă îi cere acționarul (…) dar acea parcare nu este o parcare publică, este o parcare care aparține unui patron privat, într-adevăr este o societate publică, dar tot nu este administrație. (…) Intenția este să avem un sistem care să permită ca banii care se încasează în fiecare an, 8-9-10 milioane de lei, să poată să fie folosiți ca să extindem rețeaua de parcări amenajate, practic acesta este obiectivul fundamental”, a explicat, marți, viceprimarul Ruben Lațcău.
Societatea de Drumuri Municipale (SDM), care administrează de ani buni sistemul de parcare din Timișoara, putea și până acum să investească în parcări noi pe anumite străzi din Timișoara, investițiile, nu foarte multe la număr, fiind trecute inclusiv în raportul pe care societatea îl trimitea anual primăriei.
Lațcău: Vom face parcări rezidențiale în cartiere, în locurile în care au fost deja amenajate parcări
Ne așteaptă așadar o cu totul altă filosofie de parcare, iar viceprimarul Timișoarei spune că va conta și domiciliul fiecărui șofer. Astfel, mai multe locuri de parcare din cartiere vor fi introduse în sistemul Timpark.
„Se fac niște modificări în zona centrală, în zonele pe care le avem în momentul ăsta, extindem câteva zone de bulevard și vom face parcări rezidențiale în cartiere, în locurile în care au fost deja amenajate parcări. Acest sistem va fi extins în timp în toate cartierele rezidențiale de blocuri. Avem foarte multe situații în zonele de blocuri unde, de exemplu, sunt foarte multe mașini lăsate pe spațiul public. (…) Poliția Locală nu are pârghiile să intervină, pentru că mașinile stau într-o zonă în care parcarea este liberă.
Nu poate să dovedească primăria că cineva are 10 mașini depozitate pe spațiul public (…) Acest sistem, prin regulile pe care le va institui, tocmai acest lucru va trebui să-l clarifice, să-l rezolve. Ca să existe echitate în zona rezidențială, între cei care vor parcheze. Vor fi niște criterii, vizavi de reședință, domiciliu sau flotant care vor condiționa”, a mai precizat edilul.
„O să fie zone unde doar cei care pot să dovedească că au o locuință în zona respectivă pot să-și cumpere abonament”
Nici viceprimarul Ruben Lațcău și nici primarul Dominic Fritz nu au vrut să ofere mai multe detalii, motivând că ar fi bine să așteptăm până când va fi făcut public noul regulament. Din declarațiile viceprimarului înțelegem însă că absolut toate parcările din cartiere vor fi cu plată, la un moment dat în viitor. De ce? Pentru că nu s-a născut nimeni cu dreptul de a folosi gratuit spațiul public.
„Nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public unde vrea el și pe gratis. Trebuie reglementat cum și cine folosește spațiul public, la ce preț. Asta încearcă această politică de parcare. Momentan, mult spațiu public este folosit în Timișoara ca parcare, fără ca acest lucru să fie reglementat. Cu această politică de parcare la care lucrăm vrem să ne asigurăm că putem controla cine are voie și la ce preț să-și pună mașina. O fie în continuare zone unde o să fie gratuit, o să fie alte zone de parcare unde trebuie să plătești, o să fie alte zone unde doar cei care pot să dovedească că au o locuință în zona respectivă pot să-și cumpere un abonament. Important este că spațiul public trebuie reglementat”, a explicat și primarul Dominic Fritz.
Ideea cu parcarea pe baza domiciliului este una mai veche, despre care vorbea și fostul primar Nicolae Robu, care a făcut și sondaje pe Facebook prin care i-a întrebat pe timișoreni dacă ar fi de acord la locurile de parcare dintre blocuri să poată fi folosite doar de cei cu domiciliul în Timișoara.
„Sunt foarte multe nemulțumiri care au ajuns la mine, că locurile de parcare dintre blocuri sunt în mare parte ocupate de mașini cu numere de înmatriculare din Mehedinți, Gorj, Dolj, Caraș-Severin și așa mai departe. Proprietarii lor sunt bineveniți, Timișoara are nevoie de ei, dar ei trebuie să accepte spiritul Timișoarei și să-l îmbogățească. (…) Cei care au optat să fie cetățeni ai Timișoarei și sunt bineveniți din partea primarului vor trebui, dacă doresc să beneficieze și ei, să-și facă mutațiile respective. Vom stabili cum vom împărți locurile dintr-o astfel de parcare către cei care locuiesc în acel perimetru și au mașini cu numere de Timiș. Toată lumea este binevenită în Timișoara, dar există și datorii”, explica Robu în mai 2018.
Ideea fostului edil nu a mai ajuns să fie pusă în aplicare.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDaca nici asta nu este mentalitate dictatoriala, nu stiu care mai poate fi. De acum sa va tineti fratilor : nimic din ce este al statului nu mai este gratis. Mersul pe jos o sa fie taxat si el, nu mai e mult. Urmatorul pas : aerul ! Va dati seama ca respirati gratis aerul statului !? La asta v-ati gandit ? Nu stiu ale cui sunt ideile astea, daca sunt originale ale lui Fritz sau daca sunt sugerate, dar face o treaba incredibil de buna la a distruge toata imaginea USR : de la un partid reformator, la o imagine retrogada neo-marxist-leninista dictatoriala. De la Timisoara a inceput revolutia in 1989 , de la Timisoara incepe apusul democratiei in 2021.
-
Pe termen mediu si lung cam asta si este ideea: in orase sa ramana doar cei cu multi bani. Astfel, vei ii vei avea filtrati pe cei de pe care poti mulge bani si te vei focusa pe ei. Ma astept de la friz sa ne taxeze si pe fantanile publice daca vrem sa bem apa sa bagam monede. La fel si accesul pe pistele de biciclete tot contra cost se va face, dupa ce iti vei fi platit abonamentul.
-
Pai plecati odata saracilor ca ne-ati invadat!
-
Oh, tu, bogatule! O sa iti vina si tie randul. Zic sa citesti comentariul lui ionel, poate iti deschide putin ochii. Zdrentele astea vor privatiza (a se citi lua cu japca), finalmente, bunul public, iar acest asa-zis Stat (adica noi, colectiv) nu va mai avea nimic. Cine e acest friz sa ne ia dreptul sa ne folosim bunurile publice cand el nici macar nu are domiciliul aici? Sa ne asteptam la taxa pentru a intra in parcuri? Pentru ce mai platim taxe si impozite?
-
Pai Statul este “decat” ‘cea buna forma de exploatare’ cunoscuta pana in prezent.
Nu io am zis asta, am auzit-o si io, dar e tare adevarata.
-
din pacate, Fritz asta a fost preferinta majoritatii Timisorenilor …
Asta inseamna sa votezi contra nu pentru
-
-
-
Te-ai gandit cat sunt de murdare robinetele de la fantanile publice?!? Ce naiba, suntem in epoca de piatra? Gandeste-te cati pensionari iau de acolo apa si nu isi schimba sticlele cu lunile, pb beau din ele direct. Gandeste-te cati oameni ai strazii pun gura direct acolo, si apoi tu mergi sa iei apa.
Fantanile astea publice ar trebui desfiintate.-
Si cand nu mai da ACVATIMUL apa care are probleme de unde p la mea bem apa????Din BEGA desteptule????Nu te obliga nimeni sa pui botul acolo pune l unde este mai cald si poate si nu se stie daca mai curat decat o fantina publica, Multa scoala si pricepere ai, se vede. Pina si romanii, aveau fantani publice pentru plebeea proletara, nu toti isi permit sa sape puturi cu 100 lei metru de foraj, asa ca tine.
-
foarte corect, aveti 100% dreptate, este mare nevoie de fantani si mai ales ca vara e vara si nu e de gluma, iar unii nu au bani de cumparat apa imbuteliata
-
-
-
-
Deci se vede ca nu ai fost dincolo, acolo nu parchezi pe domeniul public fara sa platesti oriunde ai fii. Deci e mentalitatea de dincolo…
Cat despre aceasta problema, daca se fac parcari si se ofera numarul de locuri de parcare in functie de numarul de soferi din familie (deci nu 1 sofer cu 3 locuri de parcare) atunci totul va fii normal. Daca nu atunci e o problema mare. Cum s-a intamplat in Soarelui se poate peste tot in Timisoara, adica sa se faca parcari.-
In Germania,fiu-meu are doua masini si o motocicleta,toate parcate pe domeniul public,in apropierea casei si nu plateste nimic pentru asta…Si inca ceva…o masina e din 1999 si alta din 2014,c aceeasi capacitate cilindrica,iar impozitul este mai mic pentru cea din 1999…asa ca poliatorul plateste e valabil doar in Romania,la fel si cu parcarea la domiciliu pe domeniul public…
-
Bine punctat, toți vrem sa fie ca “dincolo” dar nu vrem sa plătim… atunci revenim la mentalitatea balcanica : toți ne fura ne vor raul numai numai sa nu scoatem un leu din buzunar
-
EU stau in München de 5 ani. In zona mea, Giesing, se poate parca gratis pe strazile laterale, fara a plati vreun cent. Numai sa gasesti loc…
-
Si ce numar de inmatricule ai tu, in Germnaia?
ai ramas cumva cu numarul de inmatriculere din RO??
NU, nu ai ramas! ai fost obligat ca in 30-60-90 de zile sa iti inmatriculezi masina acolo, sa platesti taxele acolo!
asta este diferenta!
DJ,CS,AR,HD,OT,VL MH etc etc…vor parcari gratis, dar impozitul lor pe masini este platit in judetele de unde au venit!
si atunci, cel care este nascut in TM, cu masina inmatriculata in TM devine frustrat ca nu gaseste loc de parcare…-
TM vine de la Timisoara? in caz ca nu, problema ta e de fapt de alta natura, nicidecum in legatura cu impozitele locale.
-
-
-
Spre deosebire de tine am fost “dincolo” si am vazut ca exista peste tot locuri de parcare fara taxa, pe domeniul public. Si in orasele mari si in cele mici si in satuce. Mai rar prin centru, peste tot prin cartiere rezidentiale. Sunt si locuri in care parcarea e gratuita peste noapte si platita peste zi.
-
Bai saracule in toata europa se platesc numai parcarile supraetajate si in zona istorica chiar si cele la sol…dar in fata blocului sau casei nu se plateste absolut nimic
-
-
Așa e și în Occident,în capitalism nu exista nimic gratis.
dar ce bine ca m-am nascut cu dreptul de a plati taxe, inclusiv tva si furtul din salariu, nu-i asa?
-
Total de acord.
De ce sa nu punem taxa si pe utilizarea trotuarelor? iesi din casa, utilizezi spatiul public, deci platesti. Sau taxa pentru pistele de biciclisti. De ce sa nu taxam niste dungi pe asfalt? Baaaa, spatiul public nu e sa incasati voi bani sa-i dati la ONG uri si sa cereti voluntari pentru orice.
Incapabililor, numai taxe aveti in cap, trebuie multa scoala sa pui taxe? nu, ca nici voi nu aveti multa scoala. Huuuoooo!
-
Tin sa te dezamagesc crunt: exista deja taxa pe aer, pe trotuar, pe drumurile publice samdt: se cheama TVA sau impozit pe venit sau impozit pe bunuri mobile (masina) 🙂
Este o taxa ce ar trebui sa asigure indestulat orice cheltuieli cu devoltarea, intretinerea, spitale, invatamant.
Furturile fac aceasta teorie neviabila (banca din parc de 3000Eur, finantarea numita de tine a ONGurilor pe activitati prostesti sau a deviatii comportamentale, sifonarea banului public in orice mod posibil).
Asadar, cei doi i*****, vor sa administreze ceva ce nu prea exista?Ca parcari nu au facut, ci doar indicatoare pe strazile de pe vremea comunistilor!
Este perfect in linie cu viitoarele sloganuri si masuri “nimeni nu s-a nascut cu dreptul gratuit de a respira aer” , “dreptul la sanatate gratuita” sau la “educatie gratuita”. Cei care zambiti acum, ca nu va afecteaza, sau chiar radeti, deoarece aveti impresia ca este bine sa se mearga in aceasta directie (blocarea accesului organic + taxare la libera decizie a celor cocotati in functii, sa va aduceti aminte ca bunastarea dvs depinde de un robinet patronal (compania, seful, statul), care il va inchide cand si cum doreste, in caz ca nu mai dati randament, sunteti bolnavi sau alte situatii de neproductivitate a dvs. Prea putini, daca nu deloc, produc realmente ceva ce le asigura garantia zilei de maine. Marea masa au doar iluzia sigurantei financiare, care le permite un stil de viata cum il vad aceste politici – minimum de confort contra unui cost mare, in raport cu veniturile medii, reale. Alea fara “aranjamente”. Functionarimea si bugetarii vor fi singurii cu o stabilitate “pe viata”, atata timp cat nu comenteaza in favoarea celor dinafara castei lor. Atat. Odata incepute astfel de masuri, variatiile sunt infinite, si dupa ce vor trece cu ele ca prin branza peste cei mai nevoiasi, vine urmatorul strat la rand, cel aflat un pic mai sus, si tot asa. Este extrem de atragator sa storci bani doar prin blocare si taxare, cu bratul coercitiv al amenzilor la indemana sa te ajute. Iluzia ca aceste politici vin la pachet cu proiecte, imbunatatiri de spatiu public si masuri de protectie a celor vulnerabili este doar o iluzie, lucru ce se poate confirma la o simpla privire in jur. Suntem in locul in care orice atingere adusa persoanei si drepturilor, odata produsa, primeste corolarul dispretuitor “dă-i in judecata”. Dispretuitor, pentru ca este costisitor, iar justitia e aservita. Cand faramitarea oricarei urme de confort organic va deveni vizibila pe grupe de venituri, tarziu, va fi prea tarziu. Cand o sa priviti in jur si o sa vedeti majoritar chiriasi, in imobile detinute de firme, cand o sa plateasca taxe considerabile si detinatorii de biciclete, sau cand veti inghiti preturi nesimtite la transport in comun supraaglomerat si in continuare prost, sa va aduceti aminte ca ati aplaudat ca foca in acest punct – cel in care vin unii sub nasul celor care si asa traiesc o viata tracasata si de proasta calitate, trag o linie pe jos si zic “de maine platesti pentru a trece de aceasta linie”. Ideea ca sunteti acum in pozitia de a va “permite” si ca e bine ce se intampla este o aberatie, deoarece, asa cum am spus, masurile pe aceasta linie se prefigureaza multe, si veti ajunge in punctul in care nu o sa va mai permiteti, daca nu sunteti in categoria de “speciali” mentionata mai sus. O sa fiti ocupati cu a va urî in continuare aproapele mai sarac, pentru ca astia va invata ca e vina lui ca nu aveti conditii mai bune, desi costurile cresc. Luati-va de acum o medalie de tinichea – sunteti masa de manevra perfecta.
-
SUBSCRIU!!! NU O PUTEAI SPUNE MAI BINE!!!
-
Ionel -> de accord cu ce ai scris , sper sa se trezeasca cat mai multi…
In zona sud sint cateva service-uri in jurul carora stau blocate zeci de locuri de parcare cu rable si masini de vanzare, unele stau cu somatia in parbriz de ani buni. In tot acest timp locatarii dau ture in cautarea unui loc de parcare. Culmea e ca multi dintre noi platim si abonament pentru masini ca sa parcam in zonele cu plata!
-
Ști ce ușor iau rablele alea foc… de la un scurt-circuit?
-
Daca ai citii inca odata articolul ti-ai da seama ca tocmai pentru ei sunt aceste abonamente…”e grele”!
pai ba pacalici noi pt ce platim impozit la casa, masina, rovinieta, supra aciza carburant, ca sa mai platim gaurile tale care le-ai facut la colterm?
Incompetentii astia cu smecherii lor cu tot de la ADR vest sa absoarba si ei fonduri europenne de 700-800 milioane de euro ca Oradea, si chiar mai mult, si apoi sa scoata nasul la purtare. Pana atunci, m_ie si lor si fraierilor care i-au votat.
SDM e o gaura neagra ce trebuie desfiintata!
Sa mearga la el acasa!! Spatiul public este al timisorenilor care l-au castigat cu pret de sange in timp ce cei de la partide dormeau!! Sa intrebe timisoreni, inainte sa vorbeasca in dreptul lor!!! Sa intretina macar spatiul public cu curatenie si apoi sa mai vorbeasca(rog pe cei de la partide sa se calmeze cu comentarii de genu curatenia tine de noi de fiecare, sau sa ne tundem fiecare iarba in fata proprietati lui etc…..chiar daca imi intretin in fata proprietati mele curat strada, inclusiv sa imi tund iarba desi nu e responsabilitatea mea ca e “spatiu public” stradat e un dezastru si ii rog pe cei dornici de munca de la partide sa vina sa o mature ca le dau adresa, dupa ce chiar muncesc 8-10h si platesc taxe nu am timp pentru strada sa o curat, poate cei de la partid care isi permit tot felul de chesti ei au timp si pot)!!!! O RUSINE!!!
SA II BAT DUMEZEU IO PLATESC IMPOZIT DECI TREBUE SA MI SE ASIGURE 3 LOCURI DE PARCARE CA AM 3 CAMERE SI STAU IN BLOC DE 40 DE ANI
SA MI SE DEA LOCURILE DE PARCARE
-
Nu vrei, toata parcarea? Numai 3 locuri ? Ce modest esti. Cumpara-ti casa, daca vrei locuri de parcare. Doar, nu traiesti singur, in tot blocul. Auzi tupeu…..3 locuri. La cimitir,poate…..
-
3 locuri…nici măcar la cimitir! Să îi îngroape unul peste altul!
-
Fritz, fa tu prima data locuri de parcare in toate cartierele si scapa-ne de gunoaie si praf, si abia apoi tine-ne teorii despre dreptul de a folosi spatiul public.
Domeniul public e al cetatenilor, domeniul privat e altceva oricum domnul Fritz ar trebui sa taca mai mult si sa faca mai mult in domeniul agendei verzi a orasului pentru care a fost votat-mai multa iarba verde, copaci, aer curat, apa curata, scoaterea dieselurilor vechi afara din oras, la fel traficul greu(tiruri, basculante…), pentru asta l-am votat, nu pentru mai multe parcari betonate, asfaltate, nu pentru mai multe benzi auto ci pentru acordarea prioritatii pietonilor si biciclistilor, apreciem ce a facut cu gradina zoologica unde animalele erau toturate, asteptam mai multe initiative de acest fel din partea lui si a echipei, Hidalgo la Paris, Firtz la Timisoara, despre asta e vorba-a plouat cu nisip din Sahara deci stim la ce sa ne asteptam daca nu luam masuri- Desertul.
-
Nu cred ,chiar sunt convins ca habar nu are care este diferenta si prin ce se deosebesc domeniul public de domeniul privat al statului.Si nu numai el….
Se poatt plati impozit pe un bun aflat in imposibilitatea de a sta in imponderabilitate?Sau pentru un bun mobil al carui loc de parcare se afla intr-o alta localitate?
Pai daca nu s-a nascut nimeni cu dreptul de a folos spatiul public, atunci de ce ma rog exista taxe si impozite pe masini – platite direct primariei si dublate in ultimii ani??? Nu cumva pentru a beneficia de bunul public???
Dar cu asa incompetenti se pare ca ne ducem dreacului ca si oras.
Ce nu a facut Robu, face acum noua administratie si pune taxe pe ceea ce au facut altii. Este mare foame de bani la primarie si se tot incearca metode pentru a aduce mai multi bani fara sa se faca chiar nimic, adica DoNimic.
Si cine are garaj/garaje sa nu mai poata parca pe spatiul public ci in garaj, care e folosit pe post de depozit sau atelier
Astia-s prosti de bubuie!
Dovedesti ca locuiesti = iti cumperi abonament!
Ai abonament != gasesti loc de parcare!
Niste USR-isti s-au trezit proprietarii pe orasul Timisoara! Ati votat USR,asta aveti,mare greseala!
-
stai linistit, ca nu a votat nimeni usr, s-a votat ca kakatul de robulake sa plece. poate de urmatorul (actualul) kakat se scapa cu forta, ca se mai ajunge si la limita nervilor.
-
Mie unul imi convine, doar nu o sa te saraceasca 10 euro / masina la toate cele 10 pe care le ai nu?
Orice mașina cu alte numere decât TM, sa aibă acces doar la parcare plata cu ora. Aviz celor care au numere din alte zone, pt ca in alte zone au taxe și asigurare mai mică. Vreți in TM, atunci va faceți buletin de TM și numere pe TM.
-
Numere de TM, sau domiciliul in Timisoara si orice numere? Sau si domiciliul in Timisoara si numere de TM? Poate te-a luat valul, nu ti-ai fi luat pastilele, TM e de la judet, nu de la oras. Atata bucurie ai si tu, sa te simti pacalit de unii care n-au numere de TM, trist.
-
Exact! Trei sferturi din mașinile din Timișoara nu au numere de Timiș. Impozitele se duc în alte județe. Dar nu domle ei vor parcare mica și șosele bune. Plătită maica taxe în Timișoara și apoi comentați!
-
Fac pariu cu tine ca toate masinile alea cu numere de MH si GJ o sa fie parcate pe trotuare, pe treceri de pietoni, pe spatii “verzi”…
Eu tot nu inteleg de ce SDM sau cineva din functionarimea din primarie nu stie cate locuri de parcare avem in Timisoara in acest moment. Mi se pare de noaptea mintii sa crezi ca poti gestiona sistemul de parcare fara sa sti cate locuri ai in gestiune…
Domnule Fritz, mâine poimâine o sa ne taxezi si pentru aerul pe care noi românii il respirăm ,Nu?
Asta pentrucă așa ai vazut tu in Germania ca fac cu bietele vite de nemți și acum te gândești sa ne transformi si pe noi românii in vite!
1. SDM e privata? Dar de ce nu exista la Primarie, care e de stat, un serviciu care sa organizeze parcarile in oras? Adica banii oamenilor se duceau la niste unii care fac apoi parcari private unde iar trebuie sa platesti? Cine e mare goanga la firma asta?
2. ‘viceprimarul Timișoarei spune că va conta și domiciliul fiecărui șofer’ – intra si primarul in acesta regula?
3. ‘Nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public unde vrea el și pe gratis’ – gandire de ticalos care pune botnita la culegatori.
4. ‘Nu poate să dovedească primăria că cineva are 10 mașini depozitate pe spațiul public’ – inseamna ca pute de prostie!!!, Nu se vrea ca sunteti toti o golaneala de trantori cu ovare si gleznute goale.
Respectul si grija pt om si comunitate se face venind cu solutii cat mai accesibile financiar, nu inventare de norme si punere de biruri. Asta se cheama curvism social si ticalosie ingalata. Bata o meritati!
Toti cei care-ati votat cu fatalaul de fritz si echipa lui de experti in nimic si care v-ati pus poza lui la pag de facefuck, sa v-o luati la greu de la idolul vostru fara penali in functii publice! Stiu ca mai toti aveti masini. Sa va iasa pe toate partile!
abia astept cei 3 ani….. tic tac, sa te vindecam de administratie
ce-și ia acuma neamțu carne in frigier….
Bai lache, sa stii ca prea mult dam la stat ca sa ne zbatem in cocina asta de tara. Tu, si mulți altii ar trebui sa puneti jos pixul si sa mereti ca operatori pe linie, poate nici la aia nu va pricepeti
Indiferent care e tema discutiei, “Nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public unde vrea el și pe gratis” e cea mai tampita afirmatie pe care am auzit-o vreodata de la un functionar public. Sa ne asteptam deci si la taxarea mersului pe trotuar, a respirarii aerului municipiului, a aruncatului cu privirea? Conform Constitutiei Romaniei avem numeroase drepturi innascute cu privire la folosirea spatiului public. O anuleaza si pe asta prin HCL?
-
E un pic prea obsedat s-o facă pe anticomunistul, așa că o dă în enormități din astea împotriva a tot ce e stat și domeniu și serviciu public (deși îl credeam mai deștept decât personajele comic de extremiste ca Năsui).
Aici sunt două probleme distincte:
1. BA DA, bineînțeles că toți ne-am născut cu dreptul de a folosi spațiul public (și terenul!), că doar n-a fost creat cu mânuța de taică-su lu Propagandistul Capitalist Xulescu, spațiul public exista dinainte să existe măcar specia umană care să pună denumiri din burtă ca “public” și “privat” (de fapt îngrădirea terenului necreat de tine ca fiind “teren privat” e anomalia și aberația, nu accesul tuturor pe pământul care exista dinaintea speciei noastre).
2. Totuși, nu ai un drept mai mare decât al celorlalți de a ocupa spațiu public, or proprietarii de mașină au pretenția la mai multă ocupare (semi)permanentă de spațiu decât ceilalți, iar pentru asta corect e să plătească în plus, mai ales că vorbim de un spațiu pentru care s-a lucrat și trebuie lucrat periodic pentru a fi menținut într-o anumită stare (pavat/betonat).
Deci Fritz a formulat-o foarte foarte foarte prost, dar dacă era mai atent la anumite precizări putea avea dreptate.
-
Ai dreptate, probabil ca Fritz s-a lasat dus de val cu afirmatia aceea. Totusi, ar fi bine sa ii intre in reflex sa nu spuna enormitati atat de mari. Pe de alta parte, daca aceasta este exact ce crede atunci avem o problema.
Cu parcarile e cu dus si intors. In primul rand, in foarte multe locuri din oras se stationeaza, nu se parcheaza, pentru ca nu exista parcari amenajate si semnalizate ca atare. Iar stationarea e legala si gratuita, cata vreme nu o interzic situatiile descrise in codul rutier.
Daca in oras exista parcari amenajate atunci operatorul poate cere o taxa pentru folosirea lor. Uzual e ca parcarea in zonele centrale sa fie cu plata si cea din zonele rezidentiale sa fie gratuita, cel putin in partea asta de lume, dar putem incerca sa fim mai inteligenti decat oricine altcineva.
Nu am intalnit niciunde aberatii de genul “platesti un abonament, dar nu ai locul tau de parcare, cauti si tu ca idiotul prin cartier” sau “nu iti poti inchiria un loc de parcare decat daca ti-ai inmatriculat masina in orasul/judetul/districtul X”. Sper ca nu le voi mai intalni nici in Timisoara, nici macar la nivel declarativ.
-
Nu s-a lăsat el, ne-am lăsat noi duși cu preșul de jurnalista care a pus titlul clickbait cu informație strict falsă. Conform citatului întreg, Fritz a fost adecvat de nuanțat.
-
-
Da in Germania de ce au voie sa parcheze gratuit masinile pe domeniul public?Fiu-meu are doua masini si o motocicleta pe care le parcheaza pe domeniul public in apropierea casei si nu plateste nimic pentru asta…de ce romanii ar trebui sa plateasca,iar nemtii nu?Ca-s mai fraieri?Sau in Germania nu tine cu inventii din astea?
-
In orasele mari, fara abonament? Ha! Bafta. Poate- n sate limitrofe.
-
Dap in orasele mari eu traiesc in Munchen parchez acolo unde este loc liber dar nu trebuie platit ..deoarece este foarte mare parcul auto nu se pot inchiria locuri de parcare iar in acest caz e gratis ..pentru a nu se isca discutii
-
In Munchen in cartierele limitrofe, care sunt gandite pentru influxul major de masini, poate (construite cam cat au inceput sa contruiasca pasajele subterane sa nu mai tai orasul) ; eu personal nu mi- as lasa masina in unele zone de pe acolo la ce romanasi salasluiesc.
Peste tot in orasele mari unde este densitate absurda de masini, se plateste loc de parcare anual cu posiblitate de parcare pe 3 strazi distanta de la adresa de domiciliu.
Deci da, incearca asta mai aproape de centru sau de leopold si mai vorbim.
Din nou, ati luat o anecdota singulara si o proiectati pe tot orasul (cel mai scump din Germania inca) ; pe cand eu cunosc oameni ce traiesc in zonele `scumpe` si pot garanta ca este cum zic eu.
-
-
Dar nimeni nu s-a născut cu bucăți de pământ proprii, nici nu pleacă cu ele de aici. Mafia asta a parcărilor nu se mai oprește, nici la un spital nu poți merge fără sa trebuiască să pierzi timpul plătind parcarea… Când ai o adevărată urgență numai la plata parcării nu te gândești….. Mai un pic și nu mai ai voie nici sa tragi o “bășină” pe spațiul public care nu mai este public demult….
-
Ai masina si te saraceste banii care ii platesti pentru parcarea albastra la Judetean sau oricare alt spital? Pe bune? Urgentele se merge cu salvarea, nu cu masina personala!
-
Urgentele se merge cu salvarea…. 🙃🙃
De multe ori ți se lungesc ochii uitându-te după salvarea care nu mai ajunge…. Nu mai vreau sa spun și altele.
-
daca se pune asta in practica probabil va fi sfârșitul prematur al administrației friț. dar am si o intrebare, taxe si impozite locale pt ce dracu plătim?
-
Taxele is pentru a scapa de oameni care au colectii de 5 masini in fata blocului! Foloseste creierul!
-
S-a pus in practica la Oradea de multi ani, ti se pare ca nu l-a votat lumea pe Bolojan? E o masura perfect normala si civilizata. Nu te mai plimbi seara 20minute sa gasesti un loc de parcare. Doar ca Fritz a fost un bou in exprimare cu domeniul public.
-
La Oradea nu au ajuns atâția sudiști necivilizați…de aia se poate – încă!
-
Epavele de pe strazi de ce nu se ridica asa cum zice legea?
Mama ce mare era bucuria ca au fost daramate garajelr. Eee acuma este altceva dai un ban dar nu ai unde parca Timisoara nu este un oras minuscul in care a mers faza cu parcarea rezidentiala . In Timisoara nu sunt atatea locuri de parcare cate masini . Aia cu doar cine detine o proprietate in zona cade la prima sesizare in instanta . Fritz un visator de prima marime o sa primeasca un sut in cur exact ca si Robu . Maine daca ar fi alegeri noi pentru functia de primar ar pierde cu brio .
Dreptul de a parca pe spatiul public in locurile permise era conferit de plata impozitului. Asta era in comunism. Di câțiva ani după. De ce nu ar fi si in continuare, dacă asta ar fi voința majorității, care ar trebui întrebați
SUPERB!!!
Simpatic Fritz :DDDDDD
Buna ideea-sunt de acord sa platesc un abonament lunar/anual si sa am un loc de parcare asigurat.
Dar sa existe parcari amenajate,locuri numerotate,1 loc de parcare per apartament(suna futuristica ideea) .
Nu conteaza numarul de inmatriculare TM ,CS,MH,B etc.-atata timp cat achit abonamentul sa am loc de parcare.
-
Si cine nu si permite, sa plece la naiba n praznic, este? Sau, ce-i trebuie masina daca nu si permite? Ca si cei care nu si permit sa si reconditioneze casele monumente istorice, sa plece, intotdeauna se gaseste cineva care isi permite, si abia asteapta. Toti sunt de acord sa plateasca atata timp cat ei isi permit, dar ia sa ajunga sa nu si permita, sa vezi atunci cum isi schimba perspectiva. La fel cu consumul de apa potabila pentru udat gazonul corporatistilor: resursa limitata, consum mare, creste pretul, nu-i nimic, corporatistul isi permite. Ailalti? ce ne intereseaza de ailalti? le aruncam niste bani pe jos sa-i umilim, si ne facem niste selfie-uri in timpul asta, asa se practica la generatia neomarxista lupta de clasa.
Pai zic bine, cum zici tu sa fie, dar taxa sa fie peste cat iti permiti tu, sa zicem 10000 eur pe luna, ca e spatiu public, si il pretuim cum vrem noi ca vanzatori nu cum vrei tu ca si cumparator. Ce zici?
PS. Vot cenzitar nu vrei cumva? ca prea multi saraci isi dau cu parerea, nu?-
Ok-ai dat in extreme.
Era vorba de o suma modica,nicidecum 1000 euro pe luna,sa vorbim totusi in lei deoarece traim in Romania.Daca nu iti permiti o suma modica lunara/anuala(sa zicem 50 de lei) pentru un loc de parcare …inseamna ca nu iti permiti nici intretirea unei masini(cauciucuri,schimbare ulei,etc.),atunci ar fi bine sa nu o cumperi si aici nu vorbesc de umilire.
Daca nu pot sa intretin o casa mare,apartament etc .mai bine nu il cumpar-cumpar ceva mai mic sau ma reorientez.-
Eu am zis zece mii euro, nu o mie. Ti e greu sa accepti, este? De ce nu, pentru cativa de pe planeta e o suma modica, nu e extrem. Mai citeste o data ce am scris mai sus, mai cu atentie. Nu tu ca si cumparator decizi pretul. Atunci sa l decida multimea care nu si permite, si sa fie suficient de mare cat sa nu si l permita nimeni, ce zici? Sau suficient de mic incat sa si l permita oricine. Acum fii atent: banii nu creeaza teren suplimentar(nici pe verticala nu merge la infinit) Deci daca nu e suficient pentru toti, ii dam pe ai mai saraci la o parte? ca nu si permit pentru ca stabilesti tu pretul la o resursa finita astfel incat tu sa ti permiti si ei nu? Ce fain e sa tragi linia sub tine! De aia am dat exemplul cu corporatistul ce si uda gazonul cu apa potabila. sau modic inseamna de asa natura incat sa si permita si cel cu salariul minim? si atunci brusc nu mai ai tu locul tau, doar platesti aiurea spatiu public. Si iara se revine la a licita pentru un loc, si in functie de zona sa nu ti permiti, si atunci mars la periferie unde e mai ieftin etc etc. Iar cu umilirea, ma refeream la inregistrarea cu tinerii care aruncau bani pe jos razand de batranii care se aplecau cu greu sa i ridice. Defecti, dar na, generatia # tineri frumosi si liberi, care se cred pe cai mari si nemuritori.
Sa se ia bani pe parcari construite de primarie pe spatiu cumparat de primarie, nu pe spatiu public pe care primaria trage dungi de vopsea.
Nu mi ai raspuns la intrebarea cu votul cenzitar!? e o idee buna in opinia ta? ce atata vot universal? ce bine era in secolul xix, inceput ul sec xx pt bogati… sa fie la fel si acum, este?
-
Nu. Iti inregistrezi masina si domiciliul unde traiesti, cum este peste tot in UE (civilizatie) .
Dar rumanul fiind cu burta lipita de spate si venit la TM cu zacusca- n plasa de rafie… asta avem. -
Nu a dat în extreme, uită-te la știri: în București, a dat unul 4000 euro pentru un loc de parcare (doar dreptul de folosință, că plătește taxa lunară separat)! Acolo vom ajunge și noi…
-
-
-
Sint alte orașe unde s-a încercat asta și locul era asigurat între orele 17-08. In rest poate parca oricine acolo, dar dacă la 17 ai ajuns acasă și nu e liber chemi firma sa ridice mașina ăluia! Problema apare cînd vine cineva in vizită la tine! Ăla unde va parca? Locurile sunt insuficiente și în momentul în care se dau toate unde se mai parchează neamurile si turiștii? Nu a funcționat acolo, de ce crede prostul că va funcționa aici?
-
1 din x persoane care au postat ceva cu cap!
-
Super inteligentule care vrei sa ai parcarea ta ziua si noaptea ce faci daca iti vine un musafir si face prostia sa vina in Timisoara cu masina Il ajuti sa isi urce masina la tine in baie sau balcon????
-
Nu,nu o sa parcheze in copac/balcon-vor parca pe locuri de vizitator(daca exista).
Fiecare bloc (recent construit) sunt locuri 2-4 pentru vizitatori,logic este sa se aplice aceeasi regula si la parcarile din cartiere.
-
cea mai proasta specie e timisoreanul care a votat astfel de specimene useriste…
-
daca nu iti convine in Timisoara, go back EAST! Daca esti “ITist” ma asteptam sa ai o facultate, o gandire diferita…dar se pare ca nu!
Impozitul auto nu înseamnă că ai loc de parcare la scara blocului asigurat. Este si normal asa. Impozitul auto îl plătești pentru că folosești infrastructura rutieră, drumurile din Timișoara, așa cum sunt ele. Totodată as considera că impozitul auto e si un fel de ” taxa pentru poluarea orașului ” dacă stăm să ne gândim că e diferit în funcție de capacitatea cilindrică. Dacă impozitul auto ți-ar acorda vreun privilegiu la parcare, mă gândesc că atunci ar fi diferențiat în funcție de mp ocupați ( un microbuz ar plăti mai mult decât un Tico)
Deci eu platesc impozit pe apartament si masini in timisoara si nu am loc de parcare din cauza celor din alte judete care stau in chirie mai mult sau mai putin declarata la finante si cu flotant,mai sunt si masinile de firma care parcheaza pe domeniul public si bineinteles garajele care au devenit depozite.
Care e solutia cea nai buna?
1.daramate garajle si facute parcari de preferinta cu mai multe nivele(ceea ce nu o sa se intample niciodata)
2.parcari doar cu buletinul,…
3.prea multa gargara de la un primar fara viitor
Uite asa se mituiesc votanti corporatisti, care isi vor permite abonamente, in dauna celor care vor pierde la licitatie. Nu sunt locuri de parcare pentru toata lumea? bun, facem ceva sa aiba macar corporatistul cand vine seara de la overtime loc de parcare, ca e votantul nostru. Si asa avem si niste bani de dat pe “proiecte culturale”, facute de niste ONGisti prieteni la care muncesc niste voluntari prostiti de niste smecheri. Win-win situation, ca la corporatie.
Vine neamtul sa ne spuna noua baliverne . Hai ca am ajuns svlavi la noi in tara. Sa vad eu romanul care a ajuns primar intr-un oras din Germania. Si cit tupeu ar avea ala sa vinda gogosi pe bat.
-
esti ex-cadru didactic nomenclaturist la scoala de partid mai animalule
Și cei care au mașină de la firmă sau luată în leasing – și nu au numerele de TM ce fac?
-
Nu s-a publicat niciun regulament pana in momentul de fata. Sigur or exista solutii…
-
Daca ii de la firma o lasi la firma. Daca nu ai numere de TM o treci pe timisoara. E normal ca locatarii unui bloc sa beneficieze de parcare in zona blocului. Sau iti iei apartament intr-un bloc nou cu parcarea proprie si poti sa tii si gol locul de parcare ca ai CF pe el, e terenul tau.
-
Firma e in afara orașului (în București în cazul de față), ți se dă mașina de servici pentru că ai de făcut deplasări! Sau ca să ajungi de acasă la firmă dacă firma e pe o platformă industrială de lângă oraș… Lăsatul la firmă nu funcționează!
-
Ăsta e prost sau se face? Spațiul public e… gratuit pentru oricine – fără discriminare! Cu parcările amenajate de primărie pe un spațiul public e… altceva! Acolo poate sa ceară bani!
Nici măcar în Germania nu ești taxat între blocuri, decât în zona centrală a orașului!
Asta inseamna sa fii nesimtit!
Eh, dragi mei cand v-am spus ca asa va fi! Deci daca trebuie sa inoptezi la un prieten/gagica etc… sau te duci in vizita, sau ai de rezolvat cateceva platesti pentru fiecare oprire si platesti pentru ca se afla in alta zona!
Cred ca a venit momentul sa ne strangem frumos si sa protestam asa cum stim noi cu zeciile de mii in fiecare wekeend in fata si spatele primariei si in mod organizat sa fie huiduit acest primar de carton!
Si sa organizam acele strangeri de semnaturi, la iarna copii nostri din scoli nu vor avea caldura pentru ca, coltermul nu va porni la iarna!
Cea mai proasta administratie este a lu Fritz, si inca nu am vaziut tot!
vreti o tara ca afara?!! Cam asta sptoti. Luati de aici !! Mai iesiti si voi din tara ca va tampiti aici, sunteti intr-un univers paralel. Asa e peste tot in Europa si mi se pare corect.
-
Cand o sa ai salariu ca in ieuropa, atunci sa vorbesti. Cand o sa asiguri serviuciul pentru care vrei taxa, atunci sa vorbesti. PAna atuncci sunteti doar niste “dastepti”
-
S-a implementat in Oradea si nu is salarii ca afara, ca nici taxa de parcare nu e ca in afara. Daca o sa puna 1000euro/an ca afara inteleg sa fiti revoltati.
-
dar ai locul asigurat? ca baiul asta e, vor sa platesti dar locuri ioc
-
-
Daca si asta e filozofie, “am pus-o”!
De ce nu pune impozit pe mărimea găurii de eșapament, pe numărul găurilor de eșapament, pe gabaritul mașinii, pe mărimea anvelopei si pe greutatea automobilului, eventual pe numărul de locuri din autovehicul sau de ce nu, pe numărul de posturi de radio care-l prinde radioul acestuia sau pe numărul de difuzoare aflat in echiparea lui?! …
Din toate astea se trage doar o concluzie!
“Sfetnicii” din primărie, au cu siguranță origini fanariote! “Aia au inventat taxa pe fumurile casei”, iar “filozofia” administrație locale, tocmai asta face.
Atâta ne-o învârtit pana ne-o amețit, sa nu mai băgam de seama ca ne baga mana-n buzunar, precum șutii in tramvai, pe care politia locala nu-i prea vede. Acum înțelegem pricina!
Stimati si prea iubiti cetateni ai orasului Timisoara,ca nu pot spune concetateni ca eu nu stiu unde am domiciliu.In urma reveniri mele din concediul “PREA MERITAT DE ODIHNA” dupa efortul depus timp de un an de zile in folosul orasului am cateva propuneri care va vor face fericiti ca locuiti in orasul administrat de USR si sub bacheta mea.In primul rand voi creste impozitele datorate catre primarie ca doar vedeti cat costa si cum infloreste orasul pe zi ce trece,voi introduce taxa pentru cei care au masini sa plateasca locul de parcare unde isi lasa masina cand ajunc acasa daca nu le convine sa isi duca masina in baie treaba lor!!!Nici macar lui Ceasca nu ia venit ideia asta geniala de a face bani.Ca doar nimica nu sa da gratis in demogratie ca doar si noi cei de la primarie trebuie sa traim si vedeti ca santem multi”NEVOIASI”angajati de maestrul Fritz.Am dat in studiu in valoare de 50000 de euro pentru a vedea cum putem face de a lua impozit pe numarul de pasi facuti pe domeniul public,si pe aerul respirat din bunul public si pentru fumatori taxa de poluare daca fumeaza pe domeniul public
P.S.
Timișoara s-a dezvoltat in sec. XIX, pentru ca era scutita de taxe si impozite! Filozofie care chiar a dat rezultate!
-
Dar oare “CURTEA DE CONTURI”ce face doarme nu vede ce “ABERATI”propune acest refugiat cu cere de azil in Timisoara cred ca asta ar trebui sa ceara azil la Gataia!!!Unde sa mai pomenit asa ceva si de unde atitea locuri de parcari.Oare atunci impozitul auto,impozitul pe cladiri pentru ce sant platite???Domeniul public cum ii si denumirea este public nu face parte din domeniul FRITZ sa poate cere taxe pentru el.Dar sory asa este gandirea in USR
Confuzie enorma. Reiese ca Timișoara este proprietatea celor care o administrează, nu este a timișorenilor. Statul este ca o firma particulară care nu reprezintă cetățenii. Pana aici s-a ajuns cu prostia și hoția celor care au impresia ca sunt inscaunati pe tron. Toti dementii astia au impresia ca devin regi, conti, prinți sau ca primesc cine mai stie de grade din grupurile lor .
Omul ăsta nu este de pe aici si s-a pierdut in traducere. Totusi, cred că l-au gasit pe Lună
Nu stiu unde trebuie să introduc fisa pentru a iesi din casă. Declarație este clar abuzivă si ilegala și imorală. Problema este ca vine de la un om care ar trebui sa înțeleagă celai bine cu ce scop se plătesc taxele si impozitele. Primaria, in primul rând este o instituție administrativa nu proprietar pe bunurile comune/publice.
Eu recomand partidului isi evalueze membrii si să ia in calcul si valorile morale, nu numai cei doi neuroni necesari pentru conexiunea la telecomandă.
-
Primaria administreaza bunurile comune/publice cum considereaza corect. Mi se pare normal sa platesti taxe in Timisoara pentru locurile de parcare din Timisoara ci nu in Oltenia etc. Sustin idea primarului!
-
Deci in mintea ta impozitul pe masina e pentru a parca pe domeniul public. Ok, atunci abonamentele lui fritz pentru ce trebuie introduse?
-
Ca aa fiu pe subiect. Nea Friț ar trebui sa știe că atâta timp cat nu amenajeaza parcarea pe domeniul public, nu are dreptul sa pwrceapa taxa suplimentara de parcare. Dupa mintea lui ar trenui sa platesti parcare ai dacă stai la semafor sau tragi pe dreapta daca ai o avarie orice altceva.
Populatia plătește investitia in structură si serviciile primăriei, nu taxa de protecție.
Din păcate cei care ajung in funcții decizionale nu se pot dezvăța de tendințele mafiote de gestionare a situației.
Păi sunt cazuri, nu puține unde o familie formată din două persoane, dețin un atelier reparații auto într-o zonă, alta decât cea de domiciliu iar in parcarea din zona de domiciliu își parchează camioneta, remorcă dat și câteva autoturisme reparate și ofertate unora spre vânzare. Dacă vanzarea are loc în 6 luni, 6 luni locurile de parcare sunt ocupate. În privința asta prevede regulamentul ceva?
Voi sunteti pusi administratori peste bunurile statului, nu boieri! MARS!
PALTIM DEJA CELE MAI MARI TAXE la cele mai MICI salarii.
Mda…Mareste impozitele si taxeaza toate parcarile. Asta e Fritz pe care l-am votat ca un fraier…
Taxa pe aerul respirat va fi o realitate daca nu dam jos acesti globalisti/neomarxisti/neoliberali/progresisti, si in principal corporatisti indoctrinati, rupt de realitate, ascunsi in bula lor magica din care nu vad cotropirea si distrugerea tarisorei noastre.
Vad o gramada de nemti care s-e muta in banat. Oare de ce? Nu credeti ca multiculturalismul pe care l-au imbratisat sub umbrela acestor neomarxisti a dat gres??? Chiar nu vedeti cum distrug Europa si America, inca leagane ale democratiei, prin aducerea, da, aducerea emigrantilor in Europa si America??? TREZIREA!!! Globalistii nu sunt altceva decat Deep State, insetati de instaurarea noii oranduiri mondiale, un comunism de catifea, asa cum sunt toti acesti usr-siti, niste copii de catifea… Sa vedeti cand vin barbarii peste noi…
-
Ia o gură de aer și calmate mi hermano. Marxismul zice tocmai că spațiul public ne aparține tuturor, n-are USR nimic de-a face cu marxismul, ei vor să privatizeze tot, să fie acces numai pentru bogați.
De nascut nu s-au nascut….dar au devenit….exemple sunt destile.
De nascut nu s-au nascut….dar au devenit….exemple sunt destule.
Iauuu muica pai ce ma fac acuma,am inchiriat si eu un garaj unde mai reparam 10-15 masini pe luna si alte 10-15 stau in parcare pana le vin piesele,pai yo acu cum o sa mai pot tine masinile astea daca se pune taxa?
primii ar trebui “executati” cei ce au access auto in curtea casei si o tin pe domeniul public ca nu stiu sa dea cu spatele…iar restu locurilor ,inchiriate mai intai celor cu domiciliu/resedinta in proximitatea blocului
Pentru ce mai platim impozitul auto? Domeniul public este la oamenilor, si administrat de primarie, dar practic este folosit de primarie pentru a obtine bani de la oameni; Timpark in zone aglomerate este cumva OK, e aglomerat.. se pune o taxa si poate te gandesti sa nu vi cu masina acolo unde este taxa. Dar si in cartiere si peste tot in oras sa fie cu taxa? Serios, pentru ce se mai plateste impozit auto? Masina este o proprietate, daca pt orice alt bun al public platesc ca folosesc masina (parcare, drumuri.. etc) pt ce mai platesc si impozit anual?
Degeaba implementati orice sistem, daca politia nu da amenzi celor plasati pe colturi, pe treceri de pieton, pe spatiu “verde” sau viran de-a dreptul.
Degeaba vreti sa fortati pe pe cineva venit din alt judet sa isi faca buletin de Timisoara daca nu vrea, si nu initiati legi in acest sens.
In primul rand, Fiscul cu administratiile fiscale si cu baza de date cu angajari sa fie interconectate. In momentul cand X se angajeaza in TM pe contract nedeterminat, masina sa plateasca impozit in ambele judete.
Sau sa i se dea 30 de zile sa schimbe buletinul si sa inmatriculeze masina in locul angajarii. Este problema omului de cate ori isi schimba judetul in care lucra.
Pe de alta parte, impozitele ar trebui marite. Fiecare judet ar trebui sa aibe o singura grila.
Nici un autovehicul nu ar trebui sa fie impozitat cu mai putin de 1000RON/an, la care sa se adauge taxe f mari daca de ex masina e non-euro, Eur1-4.
Sa ne scapam odata de poluanti.
La taxa de parcare, sa fie multiplicator pentru cei care au 2-3-4 masini la o familie.
Iar taxa pentru parcare sa fie sensibil mai mare, e chiar hilar sa dai 50RON/an ca sa parchezi pe rosu sau galben.
-
Comentariu tipic de habarnist cu capul in nori si fara obligatii. Cum sa plateasca 1000 de lei pe an niste oameni care au pensia cam tot pe acolo? Ei nu au nevoie sa iasa pe undeva, sa isi faca cumparaturile? Au muncit o viata intreaga, au trecut prin perioade dificile si tu un neica nimeni le zici sa isi care cumparaturile in spate. Nu cumva le recomanzi si sa circule cu bicicleta?
Votez USR!!!
Spatiul public este al “publicului”! Adicà al cetatenilor. Ei îl pot folosi dupa buna lor voie (desigur într-un cadru civilizat). Or, cetatenii platesc impozite, deci nu se poate cere impozit si în acelasi timp înca odata o taxa pentru spatiul public.
Deci, pe rând: Care este definitia exacta a “spatiului public”, care se afla în constitutie, legi si jursiprudenta? Apoi, vom vedea ce a înteles primaria…..
Sa -i spuna cineva lui fritulica ca si in Germania NATALA in cartierele rezidentiale parcarile sunt GRATUITE,se plateste in zonele centrale ,dar el probabil e venetic de copil!
Ba saracilor care v-ati luat bmw cu 500 de euro si nu aveti unde parca saracia, luati-va si loc de parcare cu 500 de euro, daca nu va permiteti mai mergeti si pe jos, ca-i mai ieftim🤪
“Nu s-a născut nimeni cu dreptul de a folosi gratuit spațiul public” – ba da, atunci cand nu erau granite, state, organizari.
Dar nu s-a nascut nimeni care sa plateasca taxe si impozite si statul sa nu faca nimic pentru el. Cat tupeu poate sa aibe tipul asta.
Primăria Timișoara ar trebui înainte de orice reglementare să aibă o statistică reală cu numărul de locuri de parcări cu plată, nr.loc fără plată, număr de mașini care plătesc impozit la Primăria Timișoara și suma de bani încasată anual din impozitul pe mașini de către timișoreni.
Adaugind la taxele locale acest nou bir (zis abonament de parcare!) se renunta cumva la impozitul platit primariei pentru autoturism? Banuiesc ca nu. Asadar impertinenta primarului Fritz respectiv viceprimarului Ruben, care afirma la unison ca eu, platitor de taxa auto catre primaria lor folosesc gratuit spatiul public este deplasata cel putin!!!
Spațiul public este al nostru, al tuturor şi reprezintă un drept înnăscut. Modul de administrare al acestuia şi de rezolvare a anumitor probleme din oraş trebuie analizat, argumentat, dezbătut şi poate chiar supus la vot. Populația oraşului ar trebui să decidă asupra acestor lucruri, nu primarul/viceprimarul/alți funcționari. Nu spun că este greşită ideea cu taxarea locurilor de parcare, dar modul în care pune problema este total eronată. În plus, pot exista şi alte soluții/paşi care ar trebui luate în considerare/ realizați mai întâi. Ca să nu spun că povestea cu SDM şi crearea unui serviciu aparte pare cusută cu ață, întrucât este o societate care aparține primăriei până la urmă, iar explicațiile date nu sunt foarte lămuritoare. Dacă într-adevăr îşi doresc să fie în slujba cetățenilor, ar trebui să îşi schimbe modul de abordare, de prezentare şi de lucru. Altfel, tot ceea ce fac demonstrează cu totul alte preocupări.
Mr. Fritz, Conti plateste taxe pt poluarea ce a degaja pe spatiu public?
Sa vedem planul. Pana atunci sunt doar vorbe si un articol tendentios cu un titlu scos din context.
In lumea civilizata se plateste orice loc de parcare iar ideea asta cu domiciliul dovedit ca sa iti faci abonament e SUPER! Astfel scapam de masinile care nu contribuie la impozitul local venite din alte jedete. Cu plata parcarii scapam de vechiturile parcate la nesfarsit pe strazi si in parcari. Multe masini sunt duse in parcarile publice si lasate acolo sa putrezeasca … ca e gratis.
Cand Robu facea parcari nu va fost bine, de cand nu mai e robu nu s-a facut nimic. L-ati ales pe Fritz si va impoziteaza si gandurile! Stati si rabdati: Nu mai avem gradina zoologica insa ne organizeaza primaria festivaluri LGBT in centrul orasului. Asa ca acuma stati si asteptati revenirea lu Robu din 2024.
-
Ce-i, AURî, te doare că n-ai luat tu primăria?
Cu totul de acord, dar cu conditia ca PMT sa asigure spatiu de parcare in zona de resedinta sau unde ai treaba la orice ora din zi si din noapte pentru toti platitorii. Atata timp cat PMT nu poate asigura un spatiu de parcare pentru fiecare masina, adica sa creeze un beneficiu, nici nu te poate constrange sa platesti un abonament pentru nimic.
Atentie dl. FRITZ, pentru fiecare masina se plateste impozit la PMT. Ce se intampla cu acesti bani si pentru ce ii platesc contribuabili?
Mare atentie dl. FRITZ trotuarele dintre blocuri care ar trebui sa asigure siguranta noastra si a copiilor sunt ocupate de rable si masini parcate neregulamenmtar.
In primul rand trebuie curatata TImisoara de rablele care ocupa locurile de parcare inutil, de rablele de pe soselele din oras care pun in pericol sanatatea si siguranta cetateniilor, trebuie create locuri de parcare si pe urma poti cere linisti taxe pentru utilizarea lor.
Cum adică folosim spațiul public gratis? Deja plătim pentru toate spațiile publice prin impozitele cotizate. Dacă nu am plăti impozite, primăria de unde ar avea bani și Fritz salariu? Asta cu taxa de parcare pe spațiu public sună a dublă impozitare.
Sa fie 50 lei/h in centru sau chiar mai mult, asa cine are bani va gasi locuri de parcare sa isi scoata “flota” la expozitie si sa rada de saracii prosti care voteaza mereu ca prostii impuscandu-se in picior. E pe principiul ca daca esti si sarac dar mai esti si prost, nici dracu’ nu te poate ajuta. Oricum, o gramada de pulifrici politici vor gasi mereu fraieri care sa ii voteze in tara asta, nu are rost sa se mai enerveze nimeni. Romania a gasit mereu solutia de a merge din lac in put. Nu zic ca Robu era mai smecher, dar pe langa asta, nah, zic ca Timisoara si-a luat o lectie de carne pe la gura. Dar nu sperati sa se schimbe ceva, vor musca si data viitoare, again and again. Deci mai bine radeti si luati cu paine, asa va fi mereu situatia oriunde in tara asta. Intotdeauna pentru o ceata de fraieri se va gasi evident un idiot sau un prost care sa ii convinga sa se lase condusi ca vacile la pascut. Si tot ce au voie sa faca este sa zica “Muuuuuuu”… Si sa moara cu “mu” in gura…
Herr Fritz ! ..pe cand cu craterele si gropile din asfalt? alea pe cand le rezolvati?? TM arata ca dupa bombardament, indiferent pe ce strada alegi sa circuli!! mai horror de atat nu se poate!
fix problema organigramei pe 20.000 euroi si cea a taxei p parcare, o aveti acum? Dar faptul ca trotuarele si carosabilul sunt efectiv praf, aia cand o rezolvati?
Abia astept sa va expire mandatul sa caut altul pe care s ami pun stampila.
Dl.Fritz EU m-am născut cu acest drept!daca vrei putem sa discutam,dar să știi că m-am născut cu dreptul de a folosi spațiul public gratis.PUNCT!
Bine ca s-a nascut Fritz, proprietarul Timisoarei care sa inchirieze la timisorenii pe care ii considera slugile lui, bucati din domeniul sau feudal mostenit de la ma-sa! Bai Fritz, tu sa iei taxe pe mosia ta in Germania, nu pe domeniul PUBLIC din Timisoara! Nu va mai saturati de taxe, colonialisti si feudali in gandire ce sunteti, drulailor!
De când statul este foarte flămând, nici aerul nu va mai fi gratis! Acești slujbași se cred vechili peosie, nu pot să înțeleagă că au fost aleși de urbe să-i reprezinte! Unde mama lor au mai pomenit așa ceva! Inclusiv impozitele la bloc se percep de la fiecare apartament, pentru bucata de teren deasupra căreia se află, în loc să fie percepută o taxa pe suprafață care sa se împartă la numărul apartamentelor. În curând o să ne spună Friț și gașca lui, că nici umblatul pe trotuarele pavate sau după caz asfaltate, nu avem voie sa calcam că pietoni, fără plata unei rovigniete! Cu cât sunt mai proști, cu atât mai tupeiști. Să se roage să.nu apuce vremea când se va deșteaptă urbea!
Dacă dorești să faci ceva pentru timișoreni se poate, dar trebuie gândit de oameni competenți.,,,Adică loc de parcare rezervat (cu plată) pentru fiecare apartament al imobilului. Mașinile de MH,CS,GJ,DJ,HD,etc.care circulă în Timișoara mai mult de 15-30 zile să fie taxate suplimentar deoarece fiind înscrise în alte localități impozitul este mai mic ca al timișorenilor (discriminare). Mașinile samsarilor să fie mutate în locuri destinate comercializării (piața Mehala). Mașinile abandonate trebuie taxate la impozitul anual cu sume suplimentare (bani buni pentru investiții)dacă proprietarilor nu le pasă de ele. Un exemplu banal,,,,când mergi la mare (Constanța )ești taxat la păcatul în oraș pe perioada concediului. Asta să nu amintim plecatul în țările UE. Circuli la mine în țară plătești la mine. Cred ca ar fi corect așa.
Și cum a mai scris un alt timișorean, dacă este sa fie cu plată, sa fie în funcție de m². Ai o mașină mică, mare,microbuz,mai multe mașini, etc.