Mult aşteptatul drum de legătură nou dintre Timişoara şi urcarea pe autostradă de la Giarmata va mai avea ceva de aşteptat până va deveni realitate. Vestea bună este că deja este semnat contractul de proiectare, acest pas urmând să fie încheiat „până la finalul lunii august, cel târziu până pe 30 septembrie”, a declarat Horaţiu Simion în cadrul unei emisiuni susţinute la Radio Timişoara.
În acest moment, singurul mod de acces la autostradă este drumul care traversează Dumbrăviţa, iar această soluţie devine tot mai mult una inaccesibilă. Aceasta şi după ce se va introduce circulaţia troleibuzelor pe această rută.
„Strategia CJT a fost de modernizare a drumului de la Dumbrăviţa şi extinderea la patru benzi. Aceasta nu ajunge. Dezvoltarea imobiliară de la Dumbrăviţa face imposibilă această extindere în acest moment. Varianta primăriei de la Dumbrăviţa este de a se realiza acel drum care să aibă descărcarea la Calea Aradului, se ştie deja pe unde ar trebui să meargă drumul”, a mai spus Simion.
Totuşi, soluţia optimă este acel nou drum de legătură între Calea Aradului şi Giarmata.
„Aici este semnat contractul de proiectare, undeva în finalul lunii august, maxim 30 septembrie, proiectul pleacă la Bucureşti avizat de noi şi de reprezentanţii autorităţilor de aici. Drumul de legătură, în tema de proiectare porneşte de la 5 km depărtare de la descărcarea de la Giarmata şi se va lega pe Calea Aradului, acolo până unde este sectorul de patru benzi. Aici va fi o intersecţie la nivel sau una denivelată, aceasta urmează a se stabili”, a mai declarat şeful DRDP Timişoara.
Sunt 12 kilometri de drum nou, iar tema de proiectare spune că vor fi patru benzi, deci profil de drum expres.
„Vor dispărea accesele auto, nu se va mai intra de pe tot felul de legături, va fi doar un drum expres”, a mai precizat Simion, care a vorbit şi despre centura de sud de ocolire a Timişoarei.
Dacă deocamdată nu se ştie când ar putea avea loc demararea unor lucrări, şeful drumarilor a spus că în Master Plan lucrarea este pe locul cinci între priorităţi şi se speră la obţinerea de fonduri.
Este vorba de 25 de kilometri de drum care va avea carosabilul cu lăţimea benzii de circulaţie la 3,5 metri, plus un metru pentru terasamente, deci similar cu actuala centură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!