Licitația a fost reluată la începutul lunii aprilie, pentru cei 9 km de autostradă lipsă. Au fost depuse nouă oferte pentru realizarea acestei porțiuni, dintre care șase aparțin unor asocieri de firme:
- Aktor S.A. (Grecia)
- Asocierea Sc Alsİm Alarko Sanayİ Tesİslerİ Ve Tİcaret A.Ș – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Asocierea Fcc Construccion Sa – Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S. (Spania – Turcia)
- Asocierea Impresa Pizzarotti & Cspa – Pizzarotti Sa – Retter Project Management Srl (Italia – Romania)
- Asocierea Terna Sa – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical And Steel Constructions (Intrakat) (Grecia)
- Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)
- Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. (Turcia)
- Asocierea Rizzani De Eccher Spa – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Limited Sti – Cipa Spa (Italia – Turcia)
- Strabag Srl (Romania)
Conform DRDP Timișoara, se vor selecta „minim 5 – maxim 6 candidați” care vor depune oferte tehnice și financiare în a doua etapă a procedurii de achiziție publică. Se vrea o „licitație restrânsă”.
Valoarea contractului este de 1,62 miliarde de lei, cu TVA, adică aproape 330 de milioane de euro. Banii vin din fonduri europene nerambursabile. Sunt 9,13 km de realizat, dintre care 2,13 reprezintă porțiune de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este de 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru execuție.
„Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m”, spun cei de la CNAIR.
Autostrada Lugoj-Deva are o „bucată” lipsă, de la Margina la Holdea. De patru ani se stă în blocaj pentru lotul 2, timp în care șoferii străbat două capete de autostradă pe un drum național de nici 10 km, în ambuteiaje. În această zonă au creat dificultăți așa-zisele tuneluri care trebuie construite pentru ca urșii să treacă în habitatul lor natural. Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat la finalul lunii martie că s-a ajuns la un acord cu constructorul, iar licitația se reia.
În paralel, pe sectorul de drum național dintre Holdea și Margina, sunt restricții de circulație pentru mașinile de mare tonaj, până în iulie. Se lucrează inclusiv noaptea.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XPoate sant prea prost sa inteleg filmul asta.Pe timpul lui CEASCA firme romanesti construiau drumuri in IRAK,IRAN si mai stiu eu pe unde in lume,sa construit drumul transfagarasan,transalpina,autostrada Pitesti-Bucuresti Si acuma ne trebuie firme de turcaleti,italieni,spanioli sa faca o bucatica de autostrada de cativa kilometri????
-
@unul oarecare: cred ca esti doar prost informat sau neinformat deloc. Transalpina nu a fost facuta pe vremea lui Causescu, cat despre sacrificiile umane de la Transfagarasan … nu exista contravaloare in orice moneda vrei tu pentru vietile alea. Iar pseudoautostrada Buc-Pitesti ti s-a parut a fi o mare realizare? ca mie mi-e groaza de fiecare data cand trebuie sa circul pe acolo.
Adica, vom avea autostrada finalizata, la 3 ani dupa semnarea contractuui (38 luni mai exact), cu firma castigatoare la licitatie…daca nu sunt contestatii…
Au trecut 4 ani (2016, 2017,2018 si 2019) in care pesedeii puteau sa termine acesta lucrare, dar prioritatea lor era sa il scape pe Dragnea de puscarie si sa modifice legile justitiei… mituid cu salarii si sporuri toata sleahta birocratica…
Scump mon cher
Deci canalul manecii a durat 6 ani si are o lungime de 50km, din care vreo 38 sub mare.
Iar noi pe uscat pentru 9 km vrem termen de executie de 2 ani si 4 luni…, in acest fel canalul manecii era facut in 20 de ani….
Frumos…
-
Stii si la ce pret s-a facut Canalul Manecii?
Doamne ajuta! dupa ani de zile ce socialistii au impiedicat pe orice cale sa se faca acest drum! speram numa sa mai reziste 3,5 ani alianta asta ca sa avem drumul macar in lucru si tunelurile, altfel daca se intorc socialistii adio sosele!
3 ani si, pentru 9 km ??? Ce-i cu nebunia asta ??? Luati exemplu de la sarbi, an de an strapung muntele si fac drumuri pentru traversarea tarii, si noi nu sintem in stare sa strapungem un deal ???
De departe, grecii au mii de km de autostrazi, sute de tuneluri facute…cu italienii ne-am mai ars noi, turcii, hmm sint buni la ydil-mistyr… constructorii romani ar trebui incurajati, dar si atentionati ca lucrarea trebuie terminata la timp si sa fie de calitate la banii astia !!!!!
DA NAIBA IN 10 ANI E GATA
EU CU ATATIA TURCI NU MA POT INTELEGE
PAUZA FINAL SI STEFAN CEL MARE
VAI DE NOI
Pe autostrada Transilvania, cea construita de Bechtel si careia i s-au virat banii prin firma Egis la care Clotilde Armand a fost manager la vremea respectiva, costul per kilometru a fost de circa 20 de milioane de euro. Autostrada construita in zona de dealuri si denivelari. Sunt curios, la portiunea de la Margina, construita printr-o vale, cum se justifica un cost de aproximativ 36,7 milioane de euro per kilometru? De ce spun ca se va face printr-o vale, simplu: daca va uitati pe google maps la cum se termina tronsoanele care urmeaza sa fie legate intre ele, cea mai plauzibila ruta este de la Marginea, pe langa Zorani (este in lucru o bucata acolo), Nemesesti, Costeiu de Sus si Holdea. Toate aflate intr-o vale.