La licitația desfășurată de primărie anul trecut, în noiembrie, s-a mai înscris o asociere de firme: GAUSS (lider), BETA TEHNIC (ofertant), SSF-RO (subcontractant) și CARA (subcontractant). FIP Consulting, cea care până la urmă a și câștigat cu o ofertă de 730.000 de lei, fără TVA. De asemenea, are și patru subcontractanți: NOVENSA SRL, HELMERT, WALHALLA INVEST PRODCOMIMPEX SRL, GAZ INSTAL SRL.
„Realizarea celei de-a 8-a artere radiale a Timișoarei reprezintă un pas important înainte, conectând zona centrală Timișoarei la rețeaua de drumuri naționale prin strada Gării. Aceasta reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte pentru a impulsiona dezvoltarea orașului spre vest. Pe viitor, acest drum va fi un culoar vital pentru transportul și dezvoltarea economică a orașului”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Piste de biciclete și trotuare separate de carosabil
Radiala Vest va reprezenta un nou bulevard construit în continuarea străzii Gării, care va realiza legătura cu viitoarea Centură Vest. Artera va avea, în total, 2,7 kilometri. Partea care revine primăriei spre realizare este un kilometru, iar restul de 1,7 kilometri sunt cuprinși în proiectul de drum de legătură al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Noul drum va avea patru benzi, câte două pe sens, separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului. Trotuarele vor fi de 2-3 metri lățime, pistele de bicicletă vor avea minimum 1,5 metri lățime, iar spațiile verzi, la fel. Investiția cuprinde și lucrări la iluminatul public stradal, rețelele de apă și de colectare a apelor pluviale. Interesant este că primăria le cere proiectanților să prezinte și o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.
Valoarea estimată a contractului este de 730.000 lei, fără TVA. Termenul de realizare este de 330 de zile de la emiterea ordinului de începere, din care 90 de zile pentru asistență tehnică din partea societății care elaborează documentația.
Noua radială ar fi a opta majoră din Timișoara, împreună cu Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70.
„Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi”, precizează reprezentanții primăriei.
Pe aceeași temă:
Două firme sunt interesate să facă proiectul pentru Noua Radială Vest din Timișoara
SF de aproape 300.000 de euro pentru Radiala Vest, o nouă arteră majoră de intrare în Timișoara
Trimite articolul
XTION, intrebati SDM, adica primaria de ce a trebuit reasfaltat Sever Bocu intre I.I. de la Brad si str Constructorilor?
Era perfect asfaltul acolo. a fost turnat acu 2-3 ani. De 3 zile e haos cu santierul in care se ard banii degeaba si se reface doar stratul de uzura (neuzat!).
Erau doar cateva probleme la canalizarea pluviala, dar la aia nu s-a intervenit deloc (pana acum cel putin).
Ce dumnezeu e cu bataia asta de joc pe banii nostrii?
-
Mi-am pus aceeasi intrebare vazand ce lucrari se desfasoara acolo. Asfaltul era ok, daca tot doreau sa faca ceva in zona, puteau reface trotuarul care e crapat tot si sa puna macar un cos de gunoi, asta ca tot e pus pe post de cos un sac de plastic legat de un copac.
-
Era tot asfaltul crapat intre banda 1 si banda 2
-
bravo. dati-i bataie cu proiectul. zona de vest are nevoie de o asa conexiune
-
iar ai uitat sa te iei de roxana si de tabara. pai ori suntem useristi ori nu mai suntem, ce facem aici? un pupat unde trebuie, un scuipat in directia opusa, pai cum? dati-i bataie🤣😂🤣. dap, maine e gata, daca doar sa darami niste garaje dureaza un an la “unii”.
#🤪
Pai cum? Aici unde e loc viran nu facem piste de biciclisti/trotinisti? Nici benzi de transport public? Nici benzi lgbt? Trotuare cu promenada, nimic? Zone de plimbat copiii si mosii, cu banci si toate cele? Doar pe bulevardele existente, nu? Sa avem motiv sa sicanam soferii si transportul in general. Tipic usr.
Ce frumos ar fi daca ar baga calea ferata in subteran de la padurea verde pana la gara de N si peste ar face bulevard care s-ar uni cu strada garii…
Dar din pacate la noi se gandesc sa dubleze calea ferata pe toata lungimea orasului in loc sa o scoata din oras sau sa o bage in subteran…
-
Esti drogat? Realizezi ce costuri ar implica asa o fantezie? Solutia este scoaterea garii in afara orasului, in genul aeroportului, eventual chiar in proximitatea lui. Bineinteles, insotita de o infrastructura corespunzatoare. Dar astea sunt proiecte faraonice. Noi nu suntem in stare sa asfaltam niste strazi ori sa terminam un ciot de centura si vorbim de OZN-uri. Du-te si te culca!
Astept cu nerabdare si cu mari sperante terminarea proiectului.Astfel noua radiala ar putea prelua motociclistii cu MOTOARE RULATE care ne “mingiie timpanele” zilnic in Timisoara.