În momentul de faţă, la Unitatea de Primiri Urgenţe a Judeţeanului există o criză de personal acută – 40 la sută din personal lipseşte.
„Foarte urgente sunt problemele legate de personalul sanitar mediu şi superior. Azi (n.r. – marți) am discutat cu medicul şef de la UPU, unde este o situaţie delicată. Am insistat pe rezolvarea lipsei de personal, care se va acutiza atunci când încep perioadele de concedii. La UPU este nevoie de peste 40 la sută personal – se funcţionează aproape la jumătate din personalul din normele ministerului – trebuie să găsim o modalitate şi să vedem cum reuşim în secţiile unde se desfăşoară activitatea de urgenţă să rezolvăm problema – ori prin deblocare de posturi, relocări de personal, ori prin angajare pe termen. La UPU este nevoie şi de medici. Este cea mai solicitantă ramură a spitalului, nu trebuie să fi obosit, o oră, 24 de ore cât stai trebuie să fi atent. La fel şi la obstetrică-ginecologie, la unele ramuri chiar este nevoie dramatică de personal”, spune Marius Craina, care lucrează din 1991 în Spitalul Judeţean Timişoara.
Sunt oameni care doresc să rămână în sistem, în ţară, dar nu pot fi angajaţi deoarece sunt posturile blocate.
„La UPU sunt 16 medici încadraţi pe Unitatea de Primiri Urgenţe şi ar trebui să fim vreo 26, chiar 29, dacă luăm în considerare şi punctul de lucru din Buziaş. La asistenţi sunt 34 şi ar trebui să fie 61. Deficitul este foarte mare, e peste 40 la sută la asistenţi şi peste 30 şi ceva la sută la medici. Discutăm şi despre posibilitatea mobilizării personalului care e responsabil să intervină în întreaga regiune”, spune Mihai Grecu, şeful Unităţii de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean Timişoara.
A doua problemă este cea legată de medicamente, reactivi pentru laborator şi materialele sanitare.
„Trebuie să vedem bugetul pentru aceste lucruri. În aceste zile trebuie analizat şi semnat contractul cadru cu CJAS – trebuie documentate şi depuse, discutate şi negociate contractele pe pachete cu casa de asigurări, pentru a încerca să creştem gradul de finanţare prin acest sistem în spital. Un alt aspect extraordinar de important este să creăm un grup de lucru format din cadre medicale, asistente, medici, membri ai sistemului de administraţie şi persoane specializate în dezvoltarea de proiecte. Trebuie să încercăm să atragem fonduri şi din altă parte – proiecte europene pentru aparatură medicală şi reabilitări şi amenajări de spaţii, construcţii”, mai spune Craina.
În acest moment, pacienții încă mai trebuie să procure unele medicamente.
„Medicaţia de urgenţă este asigurată pentru toată lumea. Acum ne lovim de lipsa de albumină – nu există albumină la depozitul care a furnizat licitaţia – e un medicament pentru terapie intensivă. Am luat legătura cu firma, să încercăm să găsim o soluţie, să luăm din altă parte cel puţin pentru asigurarea urgenţelor necesare”, spune Craina.
Citiți principiile noastre de moderare aici!