Maria Grapini a ţinut să precizeze, într-o conferinţă de presă susţinută luni, la Timişoara, că nu a rămas fără portofoliu şi că nu o interesează atât titulatura de „ministru delegat” pe care o are, cât pârghiile de care dispune din această postură, faptul că este ordonator de credite şi are posibilitatea de a promova iniţiative legislative ca membru al Guvernului Ponta.
„Nu avem minişti de rang 1 sau 2, fiecare avem felia noastră, sunt portofolii pline, avem aceleaşi drepturi, singura diferenţă este că eu, ministrul Economiei, Varujan Vosganian, şi ministrul delegat pentru Energie, Constantin Niţă, avem un aparat administrativ comun, suntem deserviţi de acelaşi personal”, a explicat Grapini.
În ceea ce priveşte promovarea turistică a României, noul ministru crede că va putea face treabă… şi cu bani puţini.
„Priorităţile sunt legate de măsuri focusate pe ceea ce poţi să faci în timpul cel mai scurt cu bani puţini – să nu ne aşteptăm că în 2013 va fi un buget fabulos şi ne vom scălda în bani -, dar din punctul meu de vedere, ca şi consumator de turism, ca cetăţean, toate punctele tari din domeniul turismului din România au fost subexploatate, subevaluate şi submediatizate. Mă refer aici la Delta Dunării, la staţiunile balneo, la obiectivele culturale. Ideea mea este să scoatem la suprafaţă aceste locuri (…), să le facem să devină sursă de bani la buget, pentru că ţările inteligente au făcut din turism o industrie şi de aceea procentul turismului la PIB este mai mare. Voi analiza fiecare segment şi încerc să scot întâi câteva din perlele României, apele termale, Delta şi zonele care mai păstrează folclorul autentic aici – Bucovina, Oaşul, Maramureşul, de ce nu în zona noastră Caraşul, Hunedoara, unde putem avea câteva puncte turistice extraordinare – să le scoatem la suprafaţă, şi nu cu bani foarte mulţi, dar cu politici bune”, a afirmat Grapini. Oricum, aceasta a precizat că înainte de a face ceva urmează să aibă o întâlnire cu cei care activează în turism.
Unul dintre obiectivele noului ministru este şi promovarea Teatrului Vechi din Oraviţa, despre care Grapini spune că este prea puţin cunoscut.
„În primul rând trebuie să-l introducem serios în circuitul naţional şi internaţional (…) este o copie a unui teatru care în Viena nu mai există, şi cred că pentru zona noastră, a Oraviţei şi nu numai, ar fi benefic să fie circuitul internaţional pentru că ştim bine că turismul aduce bani. Primul meu gând este să îl valorificăm, cu ajutorul ministrului Culturii să facem un program de turism cultural în care să integrăm şi Teatrul de la Oraviţa”, a declarat conservatoarea.
Cât despre campania de promovare a României iniţiată de fostul ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea şi brandul de ţară al acesteia, frunza, Grapini spune că va face o analiză şi că dacă aceasta va arăta că rezultatele nu sunt satisfăcătoare se va impune un rebranding.
„Nu ştiu dacă va rămâne frunza (…) Voi face o analiză. Voi analiza cât a costat acest brand şi cât a adus. Nu plec de la o idee preconcepută, să schimb neapărat brandul. Sunt nişte indicatori pe care trebuie să-i atingem, sunt indicatori pe turism, îi ştie toată lumea. Dacă analiza va arăta că nu şi-a atins scopul, înseamnă că s-a greşit şi atunci vom face un rebranding. În industria brandurilor există câteva reguli. Nu trebuie să schimbi brandul prea des pentru că nu mai înţelege lumea nimic, dar nici să mori cu brandul în braţe dacă nu este bun”, a conchis noul ministru.
Grapini a explicat că o altă pârghie prin care va acţiona ca ministru delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism sunt ambasadele şi ataşaţii din aceste instituţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!