„Noul sediu regional al ANAF va fi în Hunedoara, aici va rămâne conducerea judeţeană”, ne-au confirmat surse din conducerea locală a Direcţiei de Finanţe.
Decizia miticilor nu e bine digerată de reprezentanţii sindicatului local din Finanţele timişene. Oamenii din Timiş vorbesc chiar de ilegalitatea măsurii, de o repartiţie total aiurea a responsabilităţii şi, în final, de o cifră de personal mai scăzută în zone unde ar fi de fapt nevoie de oameni.
„Ne manifestăm profunda îngrijorare în legatură cu modul de derulare a procesului de reorganizare şi regionalizare a A.N.A.F. şi a structurilor subordonate, respectiv în ceea ce priveşte intenţia de stabilire a sediului viitoarei Direcţii Generale Regionale a Finanţelor Publice – Regiunea de Vest. Astfel, în ciuda tuturor asigurărilor anterioare date reprezentanţilor noştri sindicali de conducerile M.F.P. şi A.N.A.F., astăzi 19.07.2013, am primit cu stupoare informaţia oficială că sediul viitoarei Direcţii Generale Regionale a Finanţelor Publice – Regiunea de Vest va fi stabilit în Municipiul Deva — Judetul Hunedoara (??!!??), iar nu în Municipiul Timişoara — Judeţul Timiş. Această decizie este cuprinsă în anexele la proiectul de Hotărâre de Guvern care va fi dată în aplicarea O.U.G. nr. 74/2013, proiect care a fost deja redactat şi transmis Guvernului României pentru a fi pus în discuţia Executivului în şedinţa din data de 24.07.2013. Susţinem că intenţia de stabilire a sediului viitoarei Direcţii Generale Regionale a Finanţelor Publice – Regiunea de Vest în Municipiul Deva — Judeţul Hunedoara (??!!??), iar nu în Municipiul Timişoara — Judeţul Timiş este ABSOLUT NELEGALĂ, INOPORTUNĂ şi NEJUSTIFICATĂ, atât din punct de vedere legal, cât şi din punct de vedere economic, social şi moral”, au anunţat cei de la sindicatul Fintim-SedLex Finanţe Timiş
„Astfel, în ceea ce priveşte legalitatea acestei intenţii învederăm faptul că o astfel de eventuală decizie, care în opinia noastră este strict rezultatul unor negocieri între partide sau persoane care vizează obscure interese de ordin personal sau politic, contravine principiilor degajate din Nota de fundamentare a O.U.G. nr. 74/2013 care stabilesc în mod clar reperele care trebuie să guverneze procedura de reorganizare si regionalizare a aparatului A.N.A.F. În acest sens menţionam următoarele principii prevăzute de aceasta notă de fundamentare, respectiv puncte slabe în organizarea A.N.A.F., care se constituie în chiar motivele care au stat la baza emiterii O.U.G. nr. 74/2013: „Au fost identificate următoarele puncte slabe ale agenţiei, pe linia cărora urmează a se acţiona în scopul eliminării disfunctionalităţilor, întăririo aparatului fiscal şi utilizării resurselor de care dispune la capacitate maximă şi in condiţii de eficienţă: (..) – structura organizatorică actuală, în special cea a aparatului teritorial, care presupune costuri ridicate de administrare, a dus la crearea unui număr mare de organe fiscale, toate judeţele fiind tratate similar, neţinându-se cont de dimensiunea sau importanţa fiecaruia sub aspectul ponderii economice, a numărului de contribuabili, etc. Reţeua de birouri regionale şi locale trebuie să fie de dimensiune corespunzătoare numărului şi caracteristicilor populaţiei de contribuabili şi gestionabilă din punctul de vedere al posibilităţilor de planificare şi monitorizare a activităţii”, mai spun cei de la sindicat.
Unul dintre motivele care stârnesc protestul angajaţilor ar putea fi legat de următorul paragraf al comunicatului sindical: „distribuţia ineficientă a personalului între diferitele acfivităţi ale administraţiei fiscale, precum şi între diferite unităţi de la nivel teritorial, nerespectându-se de la judeţ la altul, aceeaşi proportie între numărul de personal alocat şi numărul de contribuabili administraţi sau veniturile realizate (..). În plus, numărul de personal alocat diferitelor structuri de nivel teritorial nu este proporţional cu anumiţi indicatori precum numărul de contribuabili administraţi sau veniturile realizate. Din această cauză, Municipiul Bucureşti şi o serie de judeţe cu un potenţial economic ridicat şi un mare număr de contribuabili au structuri de administrare fiscală relativ reduse, timp ce judeţe mai mici şi cu mai puţini contribuabili au un număr de personal relativ mai însemnat”. În concluzie, un sediu regional în Hunedoara ar putea însemna şi oameni mai puţini la nivelul Timişului.
În final, un asemenea mod de regionalizare nu pare să fie decât un mod de a înfiinţa o structură în plus, care să asigure ceva locuri noi pentru anumite persoane.
Citiți principiile noastre de moderare aici!