Discuții dure, marți, în ședința extraordinară de consiliu local, pe marginea proiectului de hotărâre privind „înființarea serviciului public de interes local pentru administrarea parcărilor publice din municipiul Timișoara – Timpark”.
„Dorim ca banii pe care îi încasăm, aproximativ 10 milioane de lei, să-i investim în amenajarea de parcări. (…) Obiectivul regulamentului, dacă l-ați citit, este cel de a avantaja locuitorii dintr-o zonă, deci parcarea rezidențială, pentru că sistemul va fi în așa fel gândit cât să ofere prioritate celor care locuiesc într-o zonă. (…) Evident că cei care locuiesc la Dumbrăvița, ca domnul Țoancă nu au această problemă a parcării rezidențiale. (…) Cei care locuiesc în Timișoara, în cartierele Timișoarei, de blocuri, case sau clădiri istorice, se confruntă cu toții cu această problemă (a lipsei de parcări – n.r.) și principala prioritate este tocmai aceea de a ajuta riveranii să aibă loc de parcare”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
Fostul viceprimar, liberalul Dan Diaconu, a vorbit cel mai mult pe subiect. Le-a spus celor din Executivul PMT că varianta aleasă încalcă legea.
„E a doua oară când se încălca legea finanțelor publice locale și asta nu poate să meargă la nesfârșit. Cred că s-a ales cea mai proastă variantă pentru a face o gestiune directă a administrării domeniului public prin înființarea unui serviciu public care nu are bază legală (…) Încalcă OUG care prevede un număr maxim de posturi din zona unei primării. Astfel de servicii nu pot fi create peste numărul maxim de posturi. Felul în care se tratează excepția prin care se face acest serviciu public este foarte greșit înțeleasă”, a atras atenția Diaconu.
Legătura dintre poluare și parcare, via Aida Szilagyi
Și consilierii locali USR au avut ceva de spus. Cea mai vocală a fost Aida Szilagyi, care le-a spus colegilor ei că noul regulament de parcare, care nu a fost în discuție la ședința de marți, va… scădea poluarea.
„Eu aș vrea să remarc că este un moment foarte fericit pentru oraș, că facem primul pas în ceea ce privește reglementarea parcării în toate cartierele, pentru că avem o reală problemă. Văd în primul rând reglementarea parcărilor ca pe un instrument de a controla într-un fel numărul de mașini parcate și numărul de mașini care circulă în Timișoara și care este foarte mare și o sursă enormă de poluare. Și mi se pare puțin contrariant faptul că se aduc acum observații după ce acest proiect a fost supus dezbaterii publice de două ori. (…) OK, chiar și dacă discutăm despre acest HCL de înființare (după ce i s-a spus că trebuie să voteze înființarea serviciului – n.r.), nu mă întrerupeți”, a spus Szilagyi.
Viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, le-a atras atenția celor din opoziție că n-au participat la dezbaterile publice, moment în care a izbucnit și cearta. I-a răspuns consilierul local PNL Constantin Ștefan Sandu.
„O să-i spun domnului viceprimar de ce nu am participat la dezbateri. Este un proiect care contravine profund intereselor timișorenilor, nu aduce nimic în plus pentru serviciile și confortul timișorenilor. În schimb, creează o structură stufoasă, dificultate în stabilirea contravențiilor, creează costuri mai mari și, probabil, niște posturi pentru clientela politică. Domnule Lațcău, să nu vă faceți griji, am avut motivele noastre foarte bine întemeiate pentru care nu am participat la aceste dezbateri. (…) Este foarte clar că acest demers este o împovărare a timișorenilor”, a răspuns Sandu.
Despre atacuri și șapte ani de acasă
Replica de la Ruben Lațcău a venit instant, cu tot cu un atac personal.
„Domnul Sandu, cu siguranță că eu nu înțeleg cum funcționează acest sistem de clientelă politică. Dumneavoastră sigur că puteți să ne explicați, că v-ați votat nevasta în plenul trecut în consiliul de administrație la SDM (este vorba despre Horticultura SA – n.r.). Deci cu siguranță știți un pic mai bine exact dinamica clientelei politice”, a acuzat viceprimarul.
Edilul a fost apostrofat imediat de Radu Țoancă, consilier local PSD.
„Domnule Lațcău, mai abțineți-vă cu porcăriile astea de doi bani, vă rog eu mult de tot. Că nu aveți șapte ani de acasă! (…) Îi atrag atenția domnului Lațcău să se abțină, și este pentru ultima oară când o fac, să se abțină de la mârlănii, de la golănii, de la un limbaj suburban, care nu a făcut parte din repertoriul nostru în ultimii 30 de ani, de la un limbaj cu reziduuri proletcultiste. (…) Deci, vă rog foarte mult să păstrăm o anumită etică și să ne respectăm pe noi și pe familiile noastre”, i-a replicat Țoancă.
Proiectul a fost aprobat în cele din urmă cu 14 la 13 voturi, după ce alături de USR a votat și consilierul exclus din PNL Raul Ambruș.
S-ar putea să nu rămână însă așa, după ce Radu Țoancă a anunțat că va cere părerea specialiștilor de la Prefectura Timiș. El crede că nu este suficientă o majoritate simplă pentru aprobarea proiectului, ci ar fi fost nevoie de două treimi din voturi.
Cum va fi de fapt noul serviciu Timpark
Noul serviciu de parcare al primăriei va avea 87 de angajați, din care puțin peste 60 vor fi preluați de la Societatea de Drumuri Municipale. Se vor face peste 20 de angajări pentru noul Timpark.
Salariile brute ale celor 87 de angajați (opt funcții de conducere și 79 de funcții de execuție) pe care îi va avea noul serviciu din subordinea primăriei vor fi cuprinse între 3.600 (muncitor necalificat) și 13.100 de lei (director). Structura va avea un director și director adjunct, șef de birou, expert IT, patru consilieri juridici, patru inspectori de specialitate, referenți, șoferi, muncitori calificați și muncitori necalificați.
Noua structură va avea și o echipă nouă de proiectare care va realiza proiectele de parcări de cvartal, iar primăria vrea să cumpere și „două echipamente specializate cu care să se poată asigura respectarea regulamentului”.
Regulamentul adoptat marți de consiliul local are și câteva contradicții. Vă reamintim, la unele articole scrie că „primarul conduce și controlează” noul serviciu și „poate delega unuia dintre viceprimari”, apoi că „directorul este subordonat consiliului local, primarului sau unuia dintre viceprimari”, după care, la un alt articol, ni se spune că „directorul se subordonează primarului sau viceprimarului”.
Nu este clar nici cum va controla consiliul local activitatea directorului serviciului, în condițiile în care în regulament scrie că primarul controlează această nouă structură. În plus, la art. 40 scrie că „sancționarea disciplinară sau eliberarea din funcție a directorului se face de către primarul municipiului Timișoara”. Aleșii locali n-au pus întrebările care să poată lămuri aceste neconcordanțe din regulament. Proiectul poate fi analizat AICI!
Urmează la un moment dat și aprobarea noului regulament de parcare.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Calendarul Timpark anunțat de Ruben Lațcău. Noul regulament de parcare, în vigoare din martie 2022
Trimite articolul
XDincolo de circul politicianist nu pot sa nu remarc cum dublu repetent penal Ruben Latcau pune in aplicare cursurile efectuate in corporatia din care a plecat la primarie, adica cosmetizarea situatiei si prezentarea ei ca un avantaj pentru cei carora le vinde gogoasa. Cine sunt cei care parcheaza in cartierele respective daca nu riveranii? Mergea cineva care locuia in Sagului sa isi lase masina in Soarelui asa de nebun? Singurul lucru cert este ca se vor lua cu japca 10 milioane de lei de la timisoreni, asta in plus fata de taxele locale marite, pretul crescut al energiei si al transportului in comun. Incasarile evident ca se vor duce in salarii marite si sinecuri, nicidecum servicii de calitate. In plus, dupa cum este prezentat proiectul, se pare ca va trebui platit abonamentul de zona dar si cu ora in cazul in care va fi depasit perimetrul. Asta ca sa nu mai zic de cazul in care nu se gaseste loc de parcare in zona respectiva dar sunt locuri libere in alta zona cu o strada mai incolo. Astfel se va creea o noua categorie de contravenienti involuntari care vor cotiza in plus la bugetul primariei. Astept cu nerabdare alegerile din 2024 pentru a le transmite multumirile mele celor din conducerea primariei.
-
Si totusi, ai fost la dezbaterea publica sa iti expui punctul de vedere sau doar stam la comentari pe net?
-
Eu am fost, am prezentat exact situatia prezentata mai sus. Dar dezbaterile au fost mai mult un monolog. Prezentai situatia, Domnul Latcau reaspundea, daca voiai sa contraargumentezi veanea replica invariabila: “va rog sa nu ma intreruperti”. Daca si asta a fost dialog. Evident ca nu s-a tinut cont de propunerile oamenilor. Ce a reiesit clar, ca e un proiect scris prost, ca oamenii nici nu intelegeau daca trebuie sa plateasca un abonament sau doua pentru parcarea de rezidenta. Toti asteptam cu nerabdare alegerile din 2024.
-
Daca vrei sa vorbesti singur poti sa o faci!Ori vorbesti singur sau participi la o dezbatere publica ca MAESTRI DIN USR in frunte cu DONIMIC FRIG si LASCAU 3 NOAPTEA fac si asa cum vor ei in binele lor si a gasti lor de USR isti din primarie fac ce vor ei nu ce trebuie pentru oras
-
-
Putem face referendum nu e nevoie pana in 2024!
-
Dac asteptam 2023(2019!) suntem terminati.
-
Ideea cu noul sistem este ca cei care nu au adresa in buletin ca fiind in Timisoara nu vor putea face abonament de locatar in zona respectiva. Vor ramane sa se bata cei cu adrese diferite de Timisoara intre ei. In felul asta, indirect vor creste si incasarile din impozit la primarie. Vor avea o situatie reala a masinilor care chiar circula zilnic prin oras.
-
De fapt, cei care au adresa in Timisoara dar nu e numele lor in talon nu vor putea face abonament de rezident sau sa parcheze pe locurile pentru ab de rezident
-
Asta e un argument tipic a la Latcau care nu tine la o evaluare mai atenta. Adica sa ii punem pe toti la plata pentru o mica minoritate care are masinile inmatriculate in alta localitate? Pentru a avea o situatie reala a masinilor care circula prin oras se fac studii de trafic, nu se impun taxe. Dar se vede clar de la o posta ca este o masura de a stoarce de bani locuitorii orasului pentru a avea cu ce plati posturi in primarie si sinecuri.
-
-
sa iti parchezi copiii in cimitir, repetentule!
Țoancă asta nu are nici măcar 1 an de acasă, singurul cu mârlanii și golanii este el însuși, din citatele de mai sus.
-
Rubene tu esti ? Toanca este vechi in administratie are multe de spus . Tu latcaule abia ai trecut clasa .
-
Pesedist cu experienta. Pai cum poti sa-ti resepcti mai bine familia decat s-o angajezi la sinecuri de stat?
Toanca,il balacarea la greu pe Robu. Cand Robu l-a făcut director la SCM, nu mai contenea cu laudele la adresa lui Robu. Acum se cearta cu toti. Daca maine,ar primi vreo functie,asa prietenie ar fi intre el si primar. Deci,daca are de castigat ,e prieten. Daca nu…..nu.
Nu ne trebuie serviciu public de parcare, trebuie desfiintat iar angajatii pusi pe liber, totul cat mai simplu, fara complicateturi, nu avem bani de asa ceva.
Ambrus face diferenta, mare om. Dat afara din PLN, pastreaza functia data de PNL (din care a fost exclus) si voteaza in favoarea USR (care l-a adoptat pt functia ce o primise). Asta e revolutia bunei guvernari si a noului suflu in politica? Nu e nimic nou.
O adunătură de hoți. Trag niste lini albastre in zone, si cică ai dreptul la parcare după ce plătești. Si cine imi asigura ca o sa am loc. Eu unul as plati 300-400 lei dar sa am locul asigurat. Astea vor bani cu o invenție timpita
-
300-400 pe luna, nu pe an
Vad una dusa de acasa (aidasilaghi) care vrea “sa controleze numarul de masini care circula in Timisoara” obligandu-le sa nu stationeze/parcheze!??
Dar nu are nicio problema ca Primaria userista le inmatriculeaza si suge un impozit baban, cu 50% mai mult ca la Arad, Deva, etc!!
-
zdreamta aia e milionara. Pe ea o doare-n cot de fraierii care platesc.
Las’ ca vine 2024. ORICE votez, numa’ inaptii astia nu.
Toti sunt o adunatura de profitori, ca lipitorile din guvern.
Parcare in administratia Fritz: bani in plus pentru nimic. Caloriferele in locuintele Colterm sunt asa caldute, cat sa nu fie reci. Iar targul de Craciun este cel mai saracacios de cand se organizeaza in Timisoara. Multumim din inima primarului si viceprimarului! Le suntem profund recunoscatori pentru sansa extraordinara de a-i avea la conducerea modestului nostru oras! FIecare secunda cu ei in functie inseamna dezvoltarea Timisoarei intr-un ritm ametitor! Si le multumim si inteleptilor care i-au votat!
Băi, fraților, băi, reveniti-vă din beția puterii.
Propun ca să se organizeze referendum pentru demiterea Consiliului Local, cît si a primarului +a viceprimarilor. Este inadmisibil să asistăm la incălcări de legi saptămână de săptămână. Rusine Primăria Timisoara, rusine!
De ce isi doresc un nou TelPark? Oare nu mai au locuri pentru sinecuri? Oare USR+ nu mai are cu cine să isi ocupe locurile in sediile administrate de Primăria Timișoara? USR+ la gunoi cu voi.
-
Organizeaza-l naibii, pe banii dumitale daca esti asa pornita. Dupa ce se fasaie il poti organiza saptamanal.
“Obiectivul regulamentului, dacă l-ați citit, este cel de a avantaja locuitorii dintr-o zonă, deci parcarea rezidențială”…
Din contra, scopul proiectului este de a face abonamentul rezidential inutil! Bolsevicii au fost mincinosi si mincinosi au ramas!
Indiferent de legitimitatea, functionalitatea ori utilitatea acestui sistem, la cati nervi si la cate frustrari se vor strange in oameni in perioada ramasa pana la alegeri, cel care va promite primul ca va desfiinta “abdominatia”, probabil va si câstiga.
Va agitati degeaba! Cumparati abonamentul si la prima ocazie in care nu gasiti loc de parcare apelati la PLT si ANPC! So EZ!!
-
Si ce sa-ti faxa cei la care apelezi ? Sa-ti faca loc ?Conecteaza creierul,inainte sa o iei razna !
Instant s-au activat cei care au domiciliu prin partile sudice si care platesc impozit in locurile respective, cand a venit vorba sa plateasca ceva si orasului in care locuiesc si muncesc. Initiativa foarte buna, prin care toti cei care detin automobile pe care le parcheaza in Timisoara, indiferent de numerele de inmatriculare, sa plateasca ca fac asta. Astfel, cei care sunt de loc, nu vor mai simtit ca ei duc greul impozitelor si platilor, iar cei care s-au mutat aici dar nu si-au transcris masinile, profita din plin.
-
Cei care s-au mutat pe aici in chirie, platesc chirie, pe langa ca-si cheltuie cam tot salariul pe aici. Cei LA care s-au mutat platesc impozitul din chirie??? Ca ar fi de vreo 10(vb. lui lae: Z.E.C.E) ori mai mult decat impozitul pe masina, dar isi baga banii in buzunar si comenteaza pe tion ca se simt furati de aia veniti, care macar platesc undeva aia 100 ron pe an. Da, e o idee “extraordinara” sa-i pui sa plateasca pe toti(timisoreni sau “vinituri”) ca sa aiba ce cheltui aiurea fritz si latzcau. Uite cati bani dau la oengeuri si apoi cate apeluri la voluntariat fac, e “minunata” strategia asta de a sifona banii cetatenilor, si se vad si rezultatele in oras, arata intr-un mare fel(dezastru). Si brusc va creste si spatiul unde poti parca, ce sa zic, o sa fie locuri neocupate gramezi, tot al doilea loc va ramane non-stop liber.
Tu bag seama ca esti de mult pe aici, cred ca din neamul tau(bonobo timisorensis) s-a raspandit omul pe pamant, la cat de mandru -si atat- esti.
Semnat,
Sunt doar de vreo 20 de ani pe aici, deci n-am cum sa fiu chiar la fel de fudul si neam prost ca altii din zona, aia “agevarati”-
Cati din stramutati aveti contract de inchiriere si flotant?
-
Cam cati proprietari timisoreni “agevarati” cinstiti sunt. Eu deja am casa(cand nu aveam, cam greu sa gasesti chirie cu contract, doar prin agentie, doar infecta, etc. acum nu stiu cum mai e) Dar de acum am sa numar de cate ori vei protesta tu sau altii pentru impozitul pe chirie care e furat de timisorenii aia “cinstiti”, atat tu cat si alti revoltati de groaznicele nedreptati facute de vinituri. Pe langa ca nu platesc impozitul pe masina in medie mai mic de 5 pachete de tigari pe an,(evident, pentru ca s ei rai, nu de alta), iau si locul de munca al timisorenilor, se stie. Pana acum n am vazut nici un comentariu pe tion pe tema asta a impozitului care chiar ar aduce bani la buget. Oare de ce? Nu tre’ sa raspunzi, e ok.
-
-
Inclin sa cred ca vom avea in curând alegeri locale in Timișoara!
-
De te ar auzi al de sus
PS
Alesii locali, dau dovada ca nu sunt mai grozavi decât cei din PNL sau PSD!
Au promis ca nu vor mari taxele si au “revoluționat” “afacerea”!
Mă gândesc ca poate ar fi necesara demararea acțiunii de strângere de semnături pentru demiterea aleșilor locali in corpore. In doua luni, cred ca se poate realiza targhetul necesar si ne vedem in luna mai, la alegeri locale.
-
Stai, putin si gindeste.Au votat cu primatul cei 13 consilieri locali USR-isti + ala ce a fost dat afara din PNL.De ce sunt vinovati in cazul de fata consilierii PNL-isti si PSD-isti ?Sau scriem mecanic fara sa gindim ?
Deci impotriva celor care i-au ales si chiar impotriva tuturor locuitorilor Timiosoarei au votat consilierii (13) USR.
CONSILIERII USR au votat in cirdasie cu primatul USR-ist IMPOTRIVA TIMISORENILOR
-
Mai sus ma refer la infiintarea acestui nou serviciu de parcare care mareste organigrama pârimariei.
Proiectul a fost aprobat în cele din urmă cu 14 la 13 voturi, după ce alături de USR a votat și consilierul exclus din PNL Raul Ambruș.Eu sant pensionar dar din politica asta de Dambovita si a USR ului nu mai inteleg nimica.Daca un guvern nu mai are sustinere pleaca.Dar Raul Ambruș asta a fost votat pe listele PNL ului in partid nu a mai fost bun a fost dat afara.Pina aici totul este OK Dar normal trebuia sa “ZBOARA” si din functile publice in care a fost votat ca PNL ist.Acuma el ii canta in struna lui DONIMIC si LASCAU???Si voteaza toate aberatile ostora din USR???Daca si asta este noua politica atunci mai bine politica lui Ceasca ca macar se facea ceva nu ca acuma
deci..pt 87 de persoane.. 8 persoane de CONDUCERE?..
pe bune?!!
10 persoane in subordine?
hai ma las.ooooo
Alcoolistul boschetar Țoancă vorbește! Nu ii este rusine, lui și lui papagalul ăla de Sandu