La aproape trei luni de când a anunțat că primăria va avea propriul serviciu pentru Timpark, consilierii locali sunt puși să voteze înființarea Serviciului Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din municipiul Timișoara – Timpark. Proiectul a fost trecut pe ordinea de zi a ședinței care va avea loc marți, dar Sindicatul Liber al Salariaților din Primăria Timișoara a cerut deja conducerii PMT organizarea unei dezbateri publice, astfel că ar putea fi retras de pe ordinea de zi.
Municipalitatea a organizat o dezbatere publică pe tema parcărilor, dar pe marginea proiectului de hotărâre privind „Studiul de fundamentare privind înființarea serviciului public pentru administrarea, întreținerea și exploatarea parcărilor din Municipiul Timișoara, precum și stabilirea formei de administrare a gestiunii serviciului, în vederea înființării serviciului public prin hotărâre a consiliul local, conform prevederilor art. 9 alin. 2 din O.G. nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local”. O altă dezbatere a fost organizată pe marginea noului regulament de parcare.
Proiectul de hotărâre spune că noul serviciu va avea personalitate juridică și va funcționa sub autoritatea Consiliului Local Timișoara. Se vor aproba, totodată, și regulamentul de organizare, organigrama și statul de funcții, precum și nivelul de salarii de bază pentru cei 87 de angajați, dar și încheierea contractului de transfer activități între Municipiul Timișoara și Societatea de Drumuri Municipale. Consilierii locali vor vota și caietul de sarcini pentru gestiunea directă a noului Timpark și darea în administrare și exploatare către Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din municipiul Timișoara – TIMPARK, a parcărilor publice și a întregii infrastructuri aferente necesare pentru prestarea serviciului.
Contradicții în regulament
„Primarul conduce și controlează Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din municipiul Timișoara – TIMPARK. Primarul poate delega, prin dispoziție, unele atribuții, conform legii, unuia dintre viceprimarii municipiului Timișoara.
Conducerea curentă (…) este asigurată de către directorul acestuia, acesta fiind subordonat Consiliului Local al municipiului Timișoara, primarului sau unuia dintre viceprimari, după caz (art. 35).
Directorul (…) se subordonează primarului sau viceprimarului, prin delegare de atribuții (art. 13).
Legătura dintre Consiliul Local al municipiului Timișoara și Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din municipiul Timișoara – TIMPARK se face prin primar sau viceprimar (în cazul delegării atribuțiilor primarului către viceprimar)”, scrie în câteva dintre articolele regulamentului noului serviciu.
Nu este foarte clar dacă directorul se subordonează și consiliului local, așa cum scrie la art. 35, sau doar primarului sau viceprimarului căruia îi pot fi delegate atribuțiile, conform art. 13. Nu este clar nici cum va controla consiliul local activitatea directorului serviciului, în condițiile în care în regulament scrie că primarul controlează această nouă structură. În plus, la art. 40 scrie că „sancționarea disciplinară sau eliberarea din funcție a directorului se face de către primarul municipiului Timișoara”.
Salariile brute ale celor 87 de angajați pe care îi va avea noul serviciu din subordinea primăriei vor fi cuprinse între 3.600 (muncitor necalificat) și 13.100 de lei (director). Structura va avea un director și director adjunct, șef de birou, expert IT, patru consilieri juridici, patru inspectori de specialitate, referenți, șoferi, muncitori calificați și muncitori necalificați.
Proiectul poate fi analizat AICI!
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDaca se mai fac multe angajari la primarie sub bagheta magica a lui DONIMIC FRIG nu vor fi suficienti locuitori in Timisoa o sa trebuiasca adusi navetisti.In loc sa faca si parcari domnia lui angajeaza personal
-
Nu sunt angajari ci preluarea structurii din cadrul SDM. Daca preei administrarea parcarilor, cu ce oameni te astepti sa o faci ?
-
Stai jos. 3
-
Nu e bine.Ar trebui cel putin 3 directori adjuncti si citiva sefi de serviciu pina la echilibrarea cu personalul executiv.
Si nu are director pe relatii internationale si nici sediu nou cu vreo 3 etaje si nici,nici,….nici………
In rest e bineeeeee
-
Daca nu aveti o zi buna,sunteti suparati,va doare burta sau capul,deci nu va simtiti bine,cititi,cititi si iar cititi,REGULAMENTUL.Va veti bine dispune!Apoi va veti infuria si veti reveni la starea initiala.
Pentru ce este nevoie de directori si 4 consilieri juridici ca sa traseze niste linii pe asfaltul strazilor?
Ca de parcari nici nu poate fi vorba!!
-
Este nevoie de posturi bine platite pentru prietenii care au ajutat partidul, iar consiliere juridica… pai si mafia are nevoie de avocati. Ce ti-e si cu cetatenii astia, daca angajeaza primaria firme private nu e bine, daca angajeaza consilieri juridici nu e bine, uite o sa fie si consilieri juridici, o sa mai si plateasca din cand in cand cate o casa de avocatura, ca la colterm, ca la procesul cu organigrama. Nu e bine asa? Mai lasati nemultumirile, si cotizati, fraierilor, e foame mare de bani, astia de “dreapta” stiu numai cu statul sa faca bani, doara nu vrei sa infiinteze vreo firma privata performanta care produce ceva, orice, pixuri, nave spatiale, drojdie, tabla zincata, lifturi, ceva, orice, si cu locuri de munca bine platite?!?
Si sa se finateze exclusiv din incasari ! Nici un ban public?
Cate firme private isi permit sa angajeze soferi care sa nu faca decat soferie? Si in majoritatea timpului sa stea.
Nu se pot angaja persoane care stiu sa si conduca?
Jaful timisorenilor contunuaaaaaa…
Si de ce trebuie directori? Nu poate sa fie un serviciu din cadrul primarieie.
Ai n-ai treaba faci posturi de directori. Fara numar, fara numar…
Fritz vrea sa distruga orasul complet, sa creasca impozitele, sa scada nivelul de trai al oamenilor, sa ii inpovareze, demisia fritz
Sper doar ca dupa introducerea noului sistem de parcare sa mai pot parca la bloc in parcare. mie frica ca vor vinde toate locurile de parcare la bijnitarii de masini si personaje de genul… in rest nu e problema sa platim100-200 lei pe an pentru locul de parcare.
-
O sa platesti pentru dreptul de a cauta un loc de parcare, ceea ce pana acum faceai gratis. Tu insa poti sa fii de acord cu a plati pentru spatiul public pe care il ocupa primul venit, cat si cu a plati pentru a inchiria aia mai bogati un spatiu public, asa cum e in alte orase, unde uite ce “bine” functioneaza sistemul.
Se infiinteaza Departamentul “Taxa de Protectie” in primaria Timisoara prin grija unuia cu mentalitate de “parcagiu” de bucuresti. Dar ce sa ceri de la un dublu repetent penal? Daca Romania e stat mafiot dupa cum ne anunta un fost presedinte, de ce sa nu fie In Timisoara si spatiul public acaparat de niste parcagii “gulere albe”, in fapt niste netrebnici si neispraviti? Asadar platiti-le taxa de protectie, au si parcagiii “familie”, trebuie adunati lunar niste bani de la fraieri si impartiti unde trebuie. Stati linistiti la locurile voastre, nu veti stii niciodata cati bani se aduna si cum sunt cheltuiti, las’ ca si au facut ei calculul cate masini sunt si cat incaseaza de la fiecare fraier -pardon, timisorean-, nu trebuie sa aflati si voi, transparenta nu e negociabila. Se vor face parcari? Se vor face, dar garaje, si chiar si vile se vor face din banii vostri, calculele sunt facute. Si concedii faine, si ceva case de vacanta se vor face, si niste masini de lux probabil, dar voi trotinati bai fraierilor, nu va trebuie voua masina, asadar platiti taxa de protectie ca sa fie bine. Uite, sunteti si consultati: “va e cald cu toti dintii in gura?”
Cati USE-risti isi gasesc de lucru zilele astea . Mana cereasca toti directorii doar pe competenta carnetului de partid exact ca PNL si Pe Se De . Mars mai useristilor ca doar numele difera in rest acelias apucaturi de hoti .
Pana acum administratia a aruncat praf in ochi centatenilor invocand tot felul de motive inventate pentru a creste taxele si a strange mai multi bani la buget absolut contrar cu declaratiile din campania electorala. Nu le-a ajuns marirea taxelor locale si acum trebuie sa ia cu japca bani mai multi de la cetateni si in conditii aberante. Cel mai bun exemplu este exitinderea programului pentru taxare dincolo de ora 5 si in weekend. Pur si simplu vor bani, nici vorba de descongestionarea traficului. In plus extinderea ariei unde se aplica taxa este o bataie de joc pentru ca zonele respective sunt rezidentiale deci nu au treaba cu congestia sau amenajarea de parcari. Si aici ma refer la parcari supraetajate ca simpla asfaltare a unui teren nu mi se pare demna de o taxa. In plus se creeaza niste sinecuri pentru clientela de partid, posturi bine platite unde nu trebuie facut mare lucru. Evident toate la dispozitia primarului si nu la consiliu cum ar fi normal.
Se pare ca mai trebuie sa rezistam 3 ani si la urmatoarele alegeri sa votam pe cineva care va anula prevederile aberante ale acestei administratii care cu sigurnata pana atunci va intrece orice masura.
Nu am găsit o analiză de impact financiar a structurii propuse. Fiind o structură în cadrul SDM Timişoara sigur există o balanţă cu starea veniturilor şi a cheltuielilor pentru funcţionare.
Sunt curios la schema de organizare veche cât din cheltuielile de funcţionare (salarii, chirii, amortizări autovehicule, service auto, amortizări alte mijloace fixe, combustibili, încălzire spaţii, curent, canalizare, consumabile, obiecte de inventar, chirii spaţii utilizate, etc.) sunt acoperite din încasări.
Acest aspect este deosebit de important şi ar trebui făcut public,mai ales dacă veniturile încasate sunt mult mai mici decât cheltuielile cu funcţionare. Posibil ca veniturile să reprezinte sub 30% din cheltuielile de funcţionare.
În cazul în care veniturile sunt mai mici decât încasările atunci noua structură, denumită serviciu Timpark ar trebui restructurată, iar la conducere numit şef de serviciu nu director şi director adjunct.
Să nu ne trezim peste câteva luni că Timpark este un nou Colterm, care are nevoie de sume tot mari de bani de la buget pentru funcţionare.
Sau se măresc taxele, imozitele şi cetăţenii plătesc.
Poate conducerea primăriei Timişoara ar trebui să meargă în schimb de experienţă la Oradea, să vadă cum se conduce eficient şi în interesul cetăţenilor o unitate administrativă.
Timpark desfiintat, parcarile sunt facute pe domeniul public din banii nostri prin urmare trebuie sa fie gratuite pentru toata lumea din oras sau din afara orasului, cei 87 de angajati dati afara sasi caute de lucru in alta parte.
In nici un oras civilizat sau european, nu e sub structura primarului! Primarul Nu e mafiot afacerist, ci primar. Se externalizeaza catre un privat care are X strazi bine definite , si propune Y lucrari de intretinere pe timp de 1- max 4 ani. Ca rasplata are voie sa puna acolo amenzi si tarife daca sunt justificate. La finalul anului vine primaria si analizeaza contractul , etc. Firma aia are cati angajati vrea, ia spaga cum vrea , banii nunajung direct la primar… rusine numai la noi sa fie altfel…
-
Foarte bună propunerea, iar structura Timpark să devină un compartiment cu foarte puţin personal care urmăreşte derularea contractului.
si-a mai tras latcau o functie! asta devine incet-incet un mic dumnezeu local. periculos individ, din cauza stricaciunilor pe care le face in ceea ce priveste circulatia si parcatul in oras
-
Interesanta strada Budai deleanu renovata pana si pistele lui robul erau mai ok . BV ruben :)))
…..oamenii astia chiar isi bat joc de noi..au marcat si prin parcarile recent facute cu albastru…pt viitoarele taxe..dar frunzele care se transforma in noroi nu le aduna nimeni…iar sa mai angajezi…alt personal…si Timisoara este “murdara”…mi se pare…exagerat…
Mr.Fritz..no comment..Mr..Latcau….
-
Interesanta strada Budai deleanu renovata pana si pistele lui robul erau mai ok . BV ruben :)))
Asa si trebuie sa infintam posturi noi sa angajam USR-isti care sa o frece la rece.
Traiasca digitalizarea care, apropo, se face cu un contract de printare pe hartie de j-mi de lei.
Digitalizare si USR-is la greu. Asta e viitorul.
Si ca sa nu uit: Terenul Colterm trebuie vandut la particulari sa faca blocuri nu sa stea … asa.. degeaba.
Pai nu nu de aia a intrat in insolventa?
Intreb si eu.
Externaliazti cu licitatie si contract pe 1-2 ani ca altfel amenzi gramada, mai tinem 87 bugetari pe impozitele noastre, modernizari 0 barat !
Eu am doar o curiozitate legata de fostul TelPark rebranduit ca TimPark sub primaria Robu: cum anume functioneaza aceasta “firma” (de fapt capusa pe banii publici) pentru ca, conform Constitutiei Romaniei, tot ce inseamna teren public este cu acces liber pentru toti cetatenii romani? Mai mult de atat, cum se face ca, pe un drum amenajat si asfaltat exclusiv din banul public, se pun apoi niste stalpi cu panouri care indica “Parcare cu plata” si asta nu pe locuri amenajate de TimPark ci pe asfaltul pus din banul public, platit de noi cei care dam taxe la stat? Practic, noi platim (indirect, e adevarat) lucrarea si apoi platim unei firme private dreptul de a o folosi la liber, conform prevederilor Constitutionale. Imi poate cineva explica macar logica. Si nu vreau sa aud justificari de genul “asa e pe dincolo” sau “asa e civilizat”. In loc sa imitati, ganditi. Inca nu e ilegal. Inca …
USR se cam pierde cu FIREA. Mie miscarea asta imi suna exact ca acele celebre companii municipale inventate de Firea in Bucuresti cu directori si directorasi, dupa modelul evaziunii fiscala intre firme care-si fac facturi una alteia, fara vreun aport sau o valoare adaugata. MESERIE
Ca sa ne intelegem, cum organizeaza mafia din primarie serviciul de parcari: 8 persoane direct in conducere (2 directori, 8 sefi serviciu), restul pana la 78 … tot in birou.
Si mai sunt 9 care lucreaza pe teren.
Inca o data, la serviciul de administrati parcari, avem: 78 in birou, 9 pe teren.
Iti sta mintea in loc.
HOTILOR!!!
Pai cine va verifica pe zeci de strazi, cine stie cati kilometri, de N-spe ori pe zi daca cei ce parcheaza au si platit?!?
Vor face doar norma de 10 amenzi pe zi si in rest, oamenii vor plati parcarea ca sa nu pacatuiasca?!?