Două avertismente a trimis ANI (Agenția Națională de Integritate – n.r.) cu privire la contractul pentru amenajarea noului skatepark al orașului din Parcul Central. Contractul putea fi semnat încă din februarie, de când a fost desemnat câștigătorul licitației, dar primăria a trebuit să lămurească problema. Practic, documentul ar fi trebuit iscălit și de Direcția Economică a PMT, însă șefa direcției are un copil cu șeful firmei care a câștigat licitația. Lucrurile s-au lămurit, spune Robu, astfel că s-a reușit semnarea contractului. Cum s-a rezolvat problema? A fost emisă o dispoziție de primar prin care au fost înlăturate cele două avertismente, ne-au dezvăluit surse din instituția de pe C.D. Loga.
„Acum s-a semnat contractul, pentru că au fost discuții pe tema unui suspectat conflict de interese și am vrut să lămurim lucrurile. Nu mai contează asta pentru noi (…). Ceva de genul acesta, Economicul nu putea semna. Nu e niciun conflict, este asumat tot ce era de asumat de către aparatul de specialitate, fiecare a semnat conștient de ceea ce face și nu putem să stăm luni de zile că mai știu eu cine vine cu o acuză. Există legi în țara asta și trebuie respectate”, a explicat, marți, primarul Timișoarei.
Deși contractul s-a semnat târziu de la desemnarea câștigătorului licitației, Nicolae Robu spune că nu crede că s-a ieșit din termen, iar documentul este valid.
„Și dacă prevedea un termen de semnare a ordinului de începere, nu putea fi acuzat un partener potențial că nu s-a semnat, păi nu s-a semnat până nu s-au lămurit anumite aspecte în primărie. Nu s-a făcut nimic care să intre în coliziune cu legea. Nu se semna acum contractul dacă ar fi fost nulă licitația, în rest nu știu detaliile, că nu mă ocup de asta. Licitația este validă, să ne bucurăm că o să avem un skatepark. Proiectul a fost ajustat în urma sesizărilor care au fost făcute în lungul timpului, de la momentul când am pornit o primă licitație și până la reluarea ei”, a mai spus edilul-șef.
În perioada următoare va fi semnat ordinul de începere a lucrărilor, iar noul skatepark al orașului, care va fi amenajat în locul celui vechi din Parcul Central, ar trebui să fie gata în trei luni.
Realizarea unui skatepark în Parcul Central este o idee care datează încă din campania electorală din 2012. În 2015, după o licitație câștigată de Kasdum-GF cu 1,7 milioane de lei fără TVA, compania s-a apucat de lucrări, însă le-a oprit după o scurtă perioadă de timp, acuzând probleme de proiectare și omisiuni în listele de echipamente, care ar fi însemnat costuri suplimentare de 280.000 de lei. Primăria Timișoara a refuzat suplimentarea sumei cu care a fost câștigată licitația, iar cele două entități au ajuns la proces. Instanța a dat câștig de cauză Primăriei Timișoara, procesul încheindu-se în luna mai a anului 2017. În luna decembrie a aceluiași an, municipalitatea a scos din nou la licitație acest contract însă procedura a fost anulată din cauza… unor probleme de proiectare și a faptului că nu a fost revizuit devizul general.
În luna iunie a anului 2018, consilierii locali au aprobat o actualizare de deviz care a dus suma estimată de proiectant la peste 2 milioane de lei, fără TVA. Au mai trebuit, însă, să mai treacă șapte luni până când licitația s-a finalizat. În februarie 2019, primarul anunța că se semnează contractul, dar iată că iarăși s-a întârziat.
Licitația a fost câștigată de asocierea dintre Lovrintim și Rogera, la suma de 2 milioane de lei cu tot cu TVA (1,75 milioane fără TVA – n.r.). Cele două firme ar trebui să se apuce în curând de treabă, dar cel mai probabil amatorii de senzații tari se vor bucura de skatepark abia la toamnă.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/skateparkul-din-parcul-central-va-fi-gata-in-trei-luni-promite-primarul-robu/2197215
Citiți principiile noastre de moderare aici!