„Cel mai nou membru al flotei de transport public trece cu brio examenul de admitere. În aceste an, i se vor alătura încă 16 tramvaie moderne, performante și confortabile”, anunță reprezentanții Primăriei Timișoara.
Poate cel mai important detaliu – sau cel puțin cel care a stârnit cele mai aprige dezbateri – pe care nu l-au menționat reprezentanții municipalității ar fi culoarea acestuia: galbenă, spre deosebire de violet, pe lângă negrul clasic al modelului.
Noul tramvai a trecut prin teste pentru funcționare și siguranță, dar și pentru panourile de afișaj, e-ticketing sau pentru sistemul de încărcare a telefoanelor mobile.
Timișoara va avea 17 tramvaie galbene
Primul tramvai galben-negru a plecat din Turcia spre Timișoara pe 7 mai și a ajuns 11 zile mai târziu. Acesta face parte dintr-un lot de 17, care ar trebui să ajungă toate până la finalul anului în orașul de pe Bega. Valoarea totală a achiziției este de aproximativ 33 milioane de euro, ceea ce înseamnă că fiecare tramvai costă undeva în jur de 1,9 milioane de euro. Banii vin prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Ca și primele 23 de garnituri din înțelegerea cu Bozankaya – cele violet cu negru, livrate începând cu iunie 2021 – și cele 17 galbene au o lungime de aproximativ 30 de metri, o capacitate de transport de 251 de locuri, podea 100% coborâtă și aer condiționat. În plus, sunt dotate cu încălzire, Wi-Fi, GPS, panouri LED, sisteme de climatizare și sisteme de avertizare în caz de coliziune. Tramvaiele pot funcționa autonom, pe baza bateriei, fără a fi conectate la reţeaua electrică, pe o distanţă de până la 70 de kilometri.
Trimite articolul
X“Primul tramvai galben-negru”.
dap, asa mi se parea si mie ca e, dar erau unii nu, ca “batman-batman” e galben cu alb (cum erau tramvaiele “traditional”. adica cum era Timis2 in Timisoara). macar are si o dunga alba daca cele vechi aveau o dunga neagra…
asta a putut frigz sa decida la stpt pe langa desfiintarea veloTM si inlocuirea cu smecherii de la iVelo. a, si scumpirea biletelor si abonamentelor. a, si sa dea multi bani pe niste “statii” de asteptare.
-
Arata-mi un producator care ti face geamurile albe
-
tu asta ai inteles din comentariul meu?
mai forteaza-te un pic pe text:
“asta a putut frigz sa decida la stpt pe langa desfiintarea veloTM si inlocuirea cu smecherii de la iVelo. a, si scumpirea biletelor si abonamentelor. a, si sa dea multi bani pe niste “statii” de asteptare.”daca facea “administratia” userista sa avem 4 mijloace de transport in comun pe o linie(sau cate trebuie ca sa nu astepti mai mult de 10 minute), daca facea sa fie stpt mai putin dependent de subventii(cam peste tot prin lume transp. in com. e subventionat, dar nu 95%, da-o’ncolo…), daca facea statiile alea de incarcare, daca erau angajatii stpt cat de cat multumiti si nu erau fortati sa faca ore suplimentare pentru un ban in plus si pentru ca nu sunt suficienti, daca ar fi luat masuri impotriva “turbulentilor” de prin MTC-uri etc etc, pai atunci acceptam si roz bonbon sa le vopseasca.(oricum ar fi fost mai bine totusi decat habsburgicul galben-negru cu care “decoreaza” si campusul lenau dupa modificarea de “doar” 4 milioane de oiro a proiectului)
-
Ce rahat va tot baga Simion/ scroafa de Sosoaca pe gat de tot o luati cu conspirațiile astea? Nici cei mai patrioti/extremisti Austrieci nu flutura steagul imperiului habsburgic. In legatura cu bicicletele: ai vazut in ce hal au ajuns? Toate erau ruginite, rupte etc.
Scumpirea biletelor s-a intamplat peste tot, nu numai la noi. Sunt de acord ca nu i ok sa astepti 30-45 de min dupa un tramvai, dar ce vrei sa faci daca tot sistemul ii invechit si merge ca pla? Astea noi pot circula pe sinele noi, pe alea vechi merg alea nemtesti. Trebuie o investiție majora dar parca vad ca o sa comenteze lumea ca dc is numa santiere.-
nu e nicio conspiratie, e la vedere. da, useristii si-au batut joc de stpt, inclusiv cum zici lasand in paragina bicicletele veloTM. pentru ca, “evident”, daca niste smecheri or sa faca bani de pe un serviciu PUBLIC, atunci va fi muuuult mai bine. zic sa privatizam si primaria, de ce nu?😂 sigur se vor gasi niste useristi de “centru dreapta modern” sa “eficientizeze” toata treaba. facem o corporatie in loc de primarie. scopul? pai… profitul, nu??? “sfantul” profit corporatist care face sa fie bine sa nu fie rau!😂🤣😂🤪
“Neocolonialismul implica, de asemenea, o structura de putere mai sofisticata, in care valorile culturale, simbolurile și limbajul sunt folosite pentru a menține dominația.”
-
-
cat ai luat de la Robulian sa scrii asta?
cred ca o punga de seminte, ca de cadnd s-a oprit robinetul muriti de foame:)
-
-
s-a innoit flota dar pe linia tramvaiului 7 tot tramvaiele de 50 ani circula, vine vara si lesina lumea de caldura in ele deci atata tam tam si aproape jumatate din partea de sud timisoara cetateni nu beneficiaza de transport decent :((((((
s-a innoit flota dar pe linia tramvaiului 7 tot tramvaiele de 50 ani circula, vine vara si lesina lumea de caldura in ele deci atata tam tam si aproape jumatate de catateni din partea de sud a timisoarei nu beneficiaza de transport decent :((((((