Autorităţile locale au anunţat, încă de acum câteva zile, că începând de luni va fi închisă complet circulaţia rutieră, pe toate relaţiile de mers, în zona Michelangelo – Piaţa Leonardo da Vinci.
„Din păcate, cerându-ne scuze conducătorilor auto pentru disconfortul creat, singura soluţie tehnică pe care o avem la îndemână în acest moment pentru executarea lucrărilor în timpul pe care ni-l propunem la pasajul Michelangelo este închiderea totală a circulaţiei. Acest lucru este datorat pe de o parte problemelor legate de Podul Michelangelo, care nu se poate reabilita decât prin ridicarea completă pentru că e vorba de o placă unitară acolo şi practic trebuie să fie închis total circulaţiei auto, pe de altă parte, datorită ritmului susţinut şi a lucrului de 24 de ore din 24 la partea de foraj, foraj care trebuie să continue şi în zona dinspre Universitatea de Vest, împreună cu devierea reţelelor, ceea ce implică imposibilitatea ca în această perioadă să asigurăm trasee prin zona şantierului de la Michelangelo”, explica viceprimarul Dan Diaconu.
Reprezentanţii municipalităţii au prezentat şi câteva trasee alternative pentru şoferi, pentru a evita blocajele în trafic.
Astfel, pe relaţia Nord-Sud, traseele propuse de autorităţile locale sunt:
– varianta 1: Piaţa I.C. Brătianu – bd. 20 Decembrie – bd. C.D. Loga – bd. Regele Ferdinand – bd. Vasile Pârvan – str. Traian Lalescu – str. Ioan Curea – str. Ion Vidu – str. Cluj.
Strada Ion Vidu îşi va modifica sensul de la strada Traian Lalescu spre strada Cluj. Accesul pe strada Cluj va fi interzis pe relaţia bulevardul Eroilor – Piaţa Leonardo da Vinci. Şoferii care îşi parcau până acum maşinile pe strada Lalescu nu vor mai putea face acest lucru, dar îşi vor putea lăsa autoturismele pe bulevardul Vasile Pârvan, până unde începe şantierul, spune viceprimarul Dan Diaconu.
– varianta 2: bd. Revoluţiei – str. Pestalozzi – str. Ofcea – str. Daliei – bd. Eroilor – str. Guttenberg – str. Cerna – str. Diaconu Coressi (str. Dr. Aurel Păunescu-Podeanu) – bd. Sudului.
Pe relaţia Sud-Nord, traseele sunt:
– varianta 1: strada nou creată la capătul bd. Sudului – str. Diaconu Coressi – str. Cerna – str. Guttenberg – str. Nicolinţ – str. Mioriţa – str. Mehadia – str. C. Sălceanu – str. Cuvin – str. Pestalozzi.
– varianta 2: se menţine relaţia Al. Sportivilor – str. Socrate – str. Delfinului – bd. Corneliu Coposu – str. Pestalozzi.
Cum vom proceda, de exemplu, pentru a ajunge cu maşina de la Spitalul Judeţean în centrul oraşului? Iată variantele propuse de viceprimarul Dan Diaconu:
„Sunt mai multe trasee. Pe de o parte puteţi utiliza traseul clasic care merge pe zona Aleea Sportivilor, mai departe către strada Socrate şi către sensul giratoriu de pe Pestalozzi, vă puteţi întoarce, de pe altă parte, către bulevardul Sudului, care are o prelungire şi pe relaţia Podeanu – Cerna puteţi să ajungeţi tot în zona Pestalozzi, iar pe de altă parte puteţi folosi relaţia Liviu Rebreanu, cu trecere prin Piaţa Bălcescu şi ulterior spre centru”, a explicat edilul.
Relaţiile Est-Vest şi Vest-Est se vor realiza pe bulevardul Eroilor de Tisa, afirmă oficialii primăriei, cu menţiunea că vor fi modificaţi timpii de semaforizare la intersecţiile str. Cluj – bd. Eroilor şi Al. Sportivilor – bd. Eroilor. Intersecţia străzii Daliei cu bulevardul Eroilor va fi semaforizată.
Tot pentru fluidizarea traficului, autorităţile locale au decis să permită accesul auto în Piaţa Traian în această perioadă.
Închiderea completă a circulaţiei în zona de la Termal nu va fi o bucurie nici pentru călătorii RATT, pentru că vor fi date peste cap şi traseele mai multor mijloace de transport în comun. De luni vor fi instituite noi rute pentru troleibuzele de pe liniile 15 și 16, respectiv autobuzele E2, E3, E7, M44 şi 22. Linia 19 de troleibuz va fi suspendată.
Cât timp va sta închisă complet circulaţia în zona Michelangelo? Conducerea primăriei anunţă că până în toamnă, potrivit celor aprobate în Comisia de circulaţie, până în 15 septembrie, când ar urma să se găsească soluţii pentru redeschiderea parţială a circulaţiei.
„Prin pasaj nu se va putea circula, ceea ce încercăm noi este ca odată pereţii mulaţi, realizaţi, şi forajele terminate la pasajul Michelangelo şi odată cu redarea în folosinţă a podului să folosim grinzile care se adaugă peste pasaj pentru traficul rutier la suprafaţă, urmând ca excavarea specifică pasajului să se facă sub aceste grinzi. Încercăm această soluţie tehnică, constructorul a agreat-o, şi sperăm ca în toamnă ea să poată fi finalizată ca atare. Vor fi grinzile finale ale pasajului”, a mai explicat zilele trecute Diaconu.
Lucrările la noul pasaj rutier subteran şi reabilitarea Podului Michelangelo ar trebui să fie finalizate în vara anului 2014. Ordinul de începere a fost dat în 8 aprilie 2013, durata de execuţie fiind de 16 luni, potrivit reprezentanţilor Primăriei Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!