Ideea îi aparține scriitoarei Paula Aldescu, care și-a unit forțele cu Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană și cu Librăria Cărturești pentru a-i îndemna pe timișoreni să se apuce de citit. Este vorba despre campania Poartă o Carte, care, după cum spune chiar numele, le propune locuitorilor orașului să nu plece de acasă fără a avea o carte la ei.
„Lansez campania Poartă o carte! Am primit multe întrebări. Deja. De ce să purtăm o carte în geantă? De ce să citim o carte? Primul meu răspuns: lectura îmbogățește vocabularul. Pertinentă, utilă, îndrăgită replică. Al doilea răspuns: lectura semnifică exercițiu pentru minte. Nu ați stat niciodată de vorbă cu bătrâni senili? Lectura nu ne vindecă de senilitate, dar întârzie apariția modificărilor involutive fizice și psihice ale organismului. Femeile folosesc creme de față pentru a preveni îmbătrânirea. Considerați cartea crema minții. Al treilea răspuns și mă opresc: cartea ne ajută să păstrăm tăcerea, să ascultăm, să fim”, a declarat Paula, pe blogul personal.
Campania încearcă să-i stimuleze pe timișoreni să citească mai mult și să transforme lectura într-o modă. Cei care doresc să participe la campanie trebuie să facă poze cărților pe care le citesc și să folosească #poataocarte atunci când pun imaginile pe rețelele de socializare. De asemenea, participanții pot să descrie și de ce au ales să citească anumite cărți. Întregul regulament poate fi consultat aici.
Inițiativa poate fi considerată o alternativă foarte bună pentru #21pushups, campanie a Asociației Timișoara Capitală Culturală, care a nemulțumit unii timișoreni. Campania „21 de flotări pentru Timișoara” îi invită pe locuitorii orașului să se filmeze în timp ce fac flotări pentru oraș, iar apoi să le posteze pe Facebook folosind hashtag-ul #21pushups.
Alte articole pe aceeași temă:
#21 de flotari – campanie inedita menita sa aduca Timisoarei titlul de Capitala Culturala
Citiți principiile noastre de moderare aici!