Printre principalii factori care au determinat producerea accidentelor se numără oboseala şi adormirea conducătorilor auto la volan. În primele nouă luni ale anului 2011 au avut loc 187 de accidente, cu 23 de incidente mai mult decât anul trecut. Aceeaşi situaţie şi în cazul accidentelor soldate cu morţi. Dacă în aceeaşi perioadă în 2010 au murit 47 de persoane, în acest an numărul a crescut cu încă şase persoane decedate în urma accidentelor. Singurele date statistice pozitive îi priveşte pe copiii implicaţi în aceste accidente. Astfel că, dacă în primele nouă luni ale anului 2010 au avut loc 99 de accidente în care au fost implicaţi copiii, în aceeaşi perioadă a anului 2011 au avut loc 72. În urma acestor accidente anul trecut au decedat patru copiii, iar în acest an trei. Din cele 72 de accidente, în 23 dintre cazuri a fost vina copiilor.
„Cifrele sunt îngrijorătoare pentru că atunci când mergem la faţa locului la un accident de circulaţie şi constatăm că victima este un copil, emoţiile sunt mult mai mari şi nu poţi să fi insensibil când vezi că un copil în floarea vârstei şi-a pierdut viaţa sau a ajuns rănit la spital. Ei trebuie protejaţi indiferent dacă accidentul se produce din vina lor sau din vina celorlalţi”, a spus comisarul şef din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Timis Nicolae Istrat.
Reprezentanţii Poliţiei Rutiere spun că este nevoie de mai multă educare atât din partea părinţilor, cât şi din partea dascălilor pentru cei mici, ba chiar să se introducă în şcoli ore de circulaţie rutieră, pentru a se evita astfel de incidente. Un prim pas îl fac reprezentanţii Poliţiei Rutiere din Timiş în cadrul Săptămânii Siguranţei Rutiere. Aceştia vor merge în unităţile de învăţământ şi vor face diferite activităţi prin care să-i înveţe pe cei mici despre siguranţa în trafic.
„Şi codul rutier prevede această obligaţie ca unităţile şcolare să aibe prevăzute ore de educaţie rutieră. Sunt necesare. Sunt necesare şi manualele, în funcţie de vârsta elevilor, manuale pentru educaţie rutieră. Trebuie începute şi realizate aceste manuale. Fiecare cadru didactic să aibe după ce să predea. O dată avute aceste materiale, cadrele didactice trebuie să fie pregătite, să aibă pricepere în predarea acestei discipline, iar în programa şcolară să fie alocat spaţiu, adică ore de educaţie rutieră, ore la clasă, aşa cum se predă istoria, geografia sau alte discipline”, a mai spus Nicolae Istrat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!