F.I.P. Consulting, firma care se va ocupa de proiectarea magistralei, a fost înființată în urmă cu doi ani potrivit lege5.ro și are 11 angajați. Anul trecut, firma din București a avut un profit net de 1.881.940 lei.
Culoarul multimodal de trei kilometric care se întinde de la Piața Küttl până la mallul din zona sudică a orașului va fi regândit de municipalitate.
Magistrala verde va avea bandă dedicată transportului public local nepoluant, piste de biciclete și trotuare late, încadrate de aliniamente și spații verzi generoase vor asigura deplasarea într-un mod sigur și confortabil pentru toată lumea.
„Calea Șagului e una dintre cele mai circulate și aglomerate artere din Timișoara, supraîncărcată de mașini. Magistrala Verde va prioritiza transportul în comun și va introduce culoare pietonale și velo pentru a crește calitatea alternativelor de deplasare. Vrem ca timișorenii să poată alege aceste alternative în locul mașinii personale, pe distanțe scurte de 3-4 km,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Amenajările vor ține cont de nevoile persoanelor cu mobilitate redusă (persoane cu dizabilități, vârstnici, copii), iar zonele pietonale vor încuraja activitățile sociale, comerciale și de recreere. Proiectul va pune în valoare zona istorică pe care o traversează, bogată în clădiri de patrimoniu valoroase.
Vor fi amenajate trei tronsoane: Bulevardul 16 Decembrie 1989, de la Piața Küttl până în Piața Iuliu Maniu; Bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului, de la Piața Iuliu Maniu până la intersecția cu Bulevardul Liviu Rebreanu și Calea Șagului, de la Bulevardul Liviu Rebreanu până la Shopping City.
Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, câștigătorul a fost desemnat pe baza celui mai bun raport calitate-preț, iar componenta de preț a avut o pondere de 40%.
Contractul pentru serviciile de proiectare (faza DALI și Proiect Tehnic), plus asistență tehnică din partea proiectantului are o valoare de 986.990 lei, fără TVA. Durata necesară proiectării este estimată la zece luni, iar asistența tehnică se va întinde pe o perioadă de 36 de luni, necesară pentru execuție.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xin prima etapa a proiectului vor fi taiati toti arborii existenti pe acest culoar
-
Vara viitoare multi vor avea +35C in apartamente ca nu isi vor mai permite sa foloseasca aerul conditionat
perfect, alte santiere
Nu vrem spatiu verde. Ati vazut cazanistii ce revoltati au fost cand ati publicat art initial.. vrem sa dam cox cazanelor la 1 noaptea, nu piste de biciclete si copaci.. ce-i aicea, Amsterdam !!???
MaI bine facea un pasaj la intersectia cu Resitei , ca acolo se blocheaza circulatia ! Au pus si prostiile alea de semafoare care oricum nu au functionat niciodata , ca-s airea . Credeam ca odata cu plecare Robului lui Dumnezeu , se termina cu Semaforisoara si alte proiecte absurde . Iarasi a aruncat bani pe studii . Ar trebui 3 benzi pe sens pe Calea Sagului , nu pista pentru masini si autobuze electrice , pe care oricum nimeni nu o va respecta , asa cum nu a respectat pista de autobuze nici
la tentativa de acum cativa ani . Dar , asta este doar parerea mea , ca stau zilnic in trafic acolo si am timp sa ma gandesc si sa-i injur pe ei si pe parintii lor , care i-au facut la betie .
-
Foarte buna ideea cu pasaj subteran
-
Traficul ești și tu, și ar fi trebuit deja să se știe că mașina e cea mai mare minciună, mai ales în oraș. Voi pedala câtă vreme voi putea fizic și voi râde de fiecare dată când trec de coloana de mașini care așteaptă 3-4 ture de semafor.
Cândva vom avea și transport în comun decent, sper că înainte să ajung bătrân.
asa,si dupa mall…..ce-ar fi ca pista de biciclete sa mearga pana la METRO,si chiar Sag!?
-
Eu zic sa mearga pana in MH sau GJ nu se poate?
“câștigătorūl a fost desemnat pe baza celūi mai būn raport calitate-preț, iar componenta de preț a avūt o pondere de 40%.”
calitatea cūm a fost evalūata? calitatea la ūn proiect ce va ūrma sa fie facūt pe parcūrsūl a zece lūni? calitatea la niste “asistenta tehnica” la implementare? ce calitate a fost evalūata astfel incat sa aiba o pondere de 60%? aa, stiū, calitatea la proiectarea modificarilor statiilor de tramvai pentrū Bozankaya, ca aū fost singūri la licitatie. mai cūm castiga fip astia proiecte – hartii. pai R. Andronic a fost responsabil cū fondūrile eūropene la cfr, ūite ce bine merge cfr acūm. asa-i cand statūl e būn de jūmūlit sūb diverse formūle, bravo. asa se fac banii, de dreapta. ūnū n-ar prodūce doūa scoabe rūginite, nūma hartii sa ia bani de la stat, bravo, asta-i “dreapta” care ne trebūie!
#idiocracy
Ce fain ! Alt șantier…și cei care locuiesc inafara orașului și vin la munca zilnic pe Sagului……prima data trebuie terminate șantierele începute…..originile voastre vor fi pomenite zilnic stereo…
Genial, banda rezervată pentru autobuzele care vin la 15-30 de minute… Trotuarul va fi lăsat pentru citiva pietoni iar pistele de biciclete o sa fie printre mașini. Antimarxistii cu mașini o sa se înghesuie pe o singura banda de circulație.
Vineri am trecut pe langa o coada de masini ce se intindea de la kauflandul din circumvalatiunii pana la iulius mall. In 80% din masini era numai soferul! Am ajuns intr-un punct critic in care trebuie sa alegem: sa fim la fel de egoisti si ocupam strazile cu masini si sa stam la cozi lungi, sau alegem transportul in comun sau bicicleta cand suntem singuri si nu se mai formeaza atatea cozi pe strazile orasului si ajungem mai repede acasa?