O firmă este interesată să facă proiectul pentru modernizarea stațiilor de tramvai de pe Linia 1 Gara de Nord – Stația Meteo și retur. Oferta acesteia a intrat astăzi, 3 februarie, în etapa de evaluare.
Este vorba despre modernizarea a 34 de stații de tramvai. Se dorește adaptarea peronului la același nivel cu noile tramvaie Bozankaya, cu pavaj tactilo-vizual și zone de avertizare cu un contrast ridicat de culoare, pentru o mai bună delimitare a spațiului. În plus, peroanele vor fi accesibile tuturor, inclusiv bătrânilor sau celor cu dizabilități.
„Stațiile vor fi prevăzute cu sistem de supraveghere video și cu monitoare LCD, care vor arăta informații privind timpul de sosire în stație al următorului tramvai și alte date legate de trafic. Vor avea și panouri voltaice pentru generarea de energie, va exista opțiunea de încărcare a telefoanelor mobile, acces la Wi-Fi public și un sistem modern de achiziționare a biletelor”, transmit reprezentanții primăriei.
Stațiile care vor fi modernizate:
- Gara de Nord,
- Regele Carol I,
- Piața Mocioni/Sinaia,
- Piața Maria,
- Catedrala Mitropolitană,
- Spitalul de copii,
- Piața 700,
- Libertății,
- Continental,
- Prefectura,
- 3 August,
- Piața Traian (toate tur-retur, câte 2 stații);
- Prințul Turcesc,
- Sarmisegetuza,
- Lalelelor,
- V. Economu,
- V. Babeș,
- Meteo,
- UMT,
- Electrica,
- Gara de Est,
- Piața Badea Cârțan.
În prima etapă va fi realizată documentația tehnică și obținerea autorizației de construire. Durata de viață a noilor stații este de minim 24 de ani.
Perioada de realizare a documentației și proiectării este de 8 luni. Valoarea estimată a contractului este de 210.084,03 lei fără TVA (sau aproape 50.000 de euro cu TVA).
Trimite articolul
XDe ce nu toate statiile, nu inteleg cum putem face lucruri nici macar pe jumatate…
-
Ptc. lui Fritz îi va fi rușine de turiștii străini care vor veni la Capitala Culturală Europeană de la Gara de Nord spre Centru însă trezindu-se târziu probabil ne vor prinde cu “izmenele-n vine”. Campania electorală a lui făcea presiune și pe subiectul acesta + pe sistemul de Info din stații care și acum e amărăștean + etc. însă până acum a dormit.
Mi se pare mult 8 luni pentru ptoiectare, urmeaza apoi 8 ani ptr realizare ?
Ar trebui inceput cu o spalare cu detergent a statiolor, mici reoaratii , cosuri de gunoi, supraveghere video si amenzi ptr cei care scuipa pe jos, arunca tigari si peturi , etc
-
Nu ganditi in termenii “logici” ai celor obisnuiti sa traiasca din bani publici. Desigur ca nu fiecare statie in parte trebuie proiectata de la zero, ca sa rezulte 22 de proiecte de statie complet diferite – din contra, acestea trebuie sa aiba un aspect unitar. Insa daca se da o durata de 8 luni… inseamna ca 8 luni firma are garantat de lucru. In fine… macar daca ar iesi ceva bun. Din pacate oricat ar fi de bune cei care au ceva de demonstrat (prin distugerea mobilierului urban) sunt multi, si hotarati.
Pai daca au venit tramvaiele astea superlungi, acum ne trebuie si statii noi de tramvai, si depouri noi, si hala noua pentru reparatii.
Sa nu-mi spuneti ca “cineva” nu a stiut de ce va venii. Ghinion ca nu mai e el la butoane. Insa sunt tot fratii lui si PSD + PNL isi freaca mainileca vine malaiul …
Daca se comandau tramvaie “normale” ca lungime, multe statii nu trebuiau renovate. Asa avem cele mai tari tramvaie, cu curent la baterii (cacafonia voita) si acuma aflam ca distractia si prostia costa. Sa vedeti ca mai vine si mentenanta bateriilor. Si alea sunt “speciale” si numai de catre cine stie se pot intretine, altfel….. adio garantie. Vine turkaletele si zice : Nema mentenanta, nema garantie!