A fost dragoste la prima auzire între publicul timișorean și mezzosoprana Marianne Cornetti, sentiment răsplătit regește de artista din SUA, premieră după premieră. După ce a cântat, pentru prima dată în cariera ei excepțională, ”Gioconda”, pe scena Operei Național Române din Timișoara, a cântat, în concert, ”Adriana Lecouvreur” împreună cu celebra soprană Nelly Miricioiu, după ce a adus ardoarea interpretării ei premierei cu ”Trubadurul”, în regia lui Corneliu Murgu, Marianne Cornetti le-a făcut iubitorilor de operă din urbe bucuria să o admire într-un alt nou rol, Turandot. Fascinantă ca voce, copleșitoare ca prezență scenică, a dat operei pucciniene o cu totul aparte intensitate, mizând nu pe misterul întunecat al principesei ce răzbună prin puritate siluirea străbună, ci pe zbuciumul femeii ce respinge violent avatarurile pasiunii.
Și, dacă mezzosoprana Marianne Cornetti a abordat cu îndrăzneală și strălucire roluri din repertoriul de soprană, partenerul ei de scenă în acest eveniment a făcut, la Timișoara, un salt artistic cel puțin la fel de curajos: baritonul Bogdan Zahariea, devenit tenorul Bogdan Roman, este, în acest moment, unul dintre cei mai apreciați interpreți ai rolului Calaf. Emoționantă, cu o delicatețe de porțelan chinezesc fin și un timbru de o puritate aparte, a fost apariția sopranei Narcisa Brumar în rolul Liu, excelent asociată vocal și actoricește cu Octavian Vlaicu, în rolul Timur. Trio-ul ministerial Ping ( Dan Patacă), Pang (Mircea Dan Petcu), Pong (Remus Alăzăroaie, debut de rol) a dat culoare, exotism și o binevenită doză de umor scenelor. Evenimentul l-a avut la conducerea muzicală pe David Crescenzi, parcă mai inspirat decât oricând în a sublinia crescendo-ul dramatic al partiturii. Producţia timişoreană cu opera lui Puccini este regizată de Carmen Dobrescu, iar decorul şi costumele sunt creaţia regretatului scenograf Grigore Gorduz.
Foto (c) fotosen.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!