„Pe această stradă, chiar pe trecerea de pietoni, au avut loc în ultimii ani mai multe accidente grave, unele soldate cu morți, din acest motiv au fost instalate calmatoare de viteză. Am primit nenumărate cereri din partea operatorilor economici și a celor ce locuiesc în zonă. Îi înțeleg în același timp pe șoferii care circulă pe această porțiune, care riscă să-și deterioreze mașinile. La fel cum înțeleg că la ore de vârf, calmatoarele pot spori aglomerația. Dar trebuie să ținem mereu în minte că aici nu avem un drum național, ci un spațiu urban, cu zonă rezidențială și fabrici”, a anunțat, pe Facebook, viceprimarul Ruben Lațcău.
Edilul a anunțat că s-a decis înlocuirea calmatoarelor de 50 de milimetri cu unele de 30 de milimetri, care sunt mai late, astfel încât să reducă riscul de avarii pentru vehicule și să se păstreze siguranța pietonilor.
„Nu-mi doresc să existe mașini care circulă acolo cu 90 de km/h. Rămân receptiv la problemele șoferilor menținând ca prioritate viața umană”, a completat Lațcău.
Șoferii care circulă zi de zi prin zonă spun însă că problema ar putea fi rezolvată mult mai ușor cu semafoare cu buton. Ei au arătat recent că primăria cheltuie cel puțin 5.000 de lei cu montarea și demontarea unui singur limitator de viteză. Iar calmatoarele vor fi oricum demontate la iarnă.
„Ruben Lațcău, insistăm să se înlocuiască acestea cu semafoare cu buton pentru pietoni. Aceste calmatoare vor fi demontate când vine înghețul, iar ignoranța din Comisia de Circulație a PMT va uita până la primăvară și vom primi iar calmatoare dure. La fel s-a procedat în 2018 și am revenit de unde am rămas atunci. În perioada geroasă, în lipsa semafoarelor cu buton menționate în petiția recreată, riscurile vor rămâne pentru cinci luni și o să ajungem la punctul de acum 2-3 săptămâni când ați dispus montarea acestora pe o arteră intens circulată, și nu pe o stradă rezidențială între blocuri”, au răspuns administratorii paginii de Facebook „Străzile din Timișoara”.
Șoferii spun că, odată cu începerea școlii, vor sta iarăși la cozi interminabile în trafic, în drum spre Timișoara sau înapoi spre casă.
„De la Comtim până în Timișoara, adică până în Dâmbovița, sunt cinci calmatoare de trafic: trei pe Polonă, unul epe Slavici, unul pe Andreescu sau pe cealaltă variantă 1 pe Ardealul. Dacă circuli pe această rută, mașina va fi afectată indiferent cu ce viteză treci peste el. Traseul nu este o stradă de cartier, ci este accesul câtorva comune din zona metropolitană și nu numai, dar și accesul timișorenilor spre zona industrială, la serviciu”, mai scrie „Străzile din Timișoara”.
În petiția creată, șoferii din zonă au enumerat și dezavantajele limitatoarelor de trafic, dar și avantajele eventualelor semafoare cu buton. Petiția poate fi semnată AICI!
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XPoate o mica pasarela sau un pasaj subteran ar rezolva problema.
BAI DESTEPTILOR, mariti soseaua la 4 benzi, nu se vede cate masini trec pe acolo????Este chiar asa de greu de gandit in perspectiva STIMATE DOMN LATCAU>>>. Daca ai pantalonii, rupti in cur, tai o bucate de pe marginea cracului, si astupti, gaura, dar pantalonii tot rupti, ramin, acest mod de gandire de pe vremea lui Lae, credeam ca a disparut.Da de unde, pina nu mor 3 generatii, poate mai multe tot asa gandim,DIN PACATE.
-
Lui ghita ‘meseriasul’ care se crede doxa in circulatie. Nu poti mari la 4 benzi toate strazile doar ca cei lenesi si comozi decat sa foloseasca transportul in comun prefera sa stea in coloana formata de cei care merg cu cate 2-3 masini/familie in oras. Mai bine dute sa ii tragi de maneca pe cei care timp de 30 de ani nu au vrut sa construiasca centura orasului. Acolo desteptule trebuiau 4 benzi cu separatoare ca se elimine ciocnirile frontale produse de cretinii cu permis de conducere
Loaț labele de pe soselele soferilor!
Serios acuma, cum naiba sa-ti distrugi masina?! daca treci frumos cu 5-6km/h peste speed bump, n-o sa pateasca nimic bolidul 😉
-
uzezi franele si suspensia masinii inutil. Legea trebuie aplicata, nu pedepsiti toti pt niste vitezomani.
-
Asta se intampla cu toti soferii din cauza cretinilor care nu suporta sa circule cu viteza legala iar in zona trecerilor de pietoni, a scolilor sau in zonele cu riscuri. Facem ceva pe placutele de frana si pe suspensia ta. Viata unui om este muuuult mai pretioasa. Apropo sofer de cacao in acea zona sunt si indicatoare de 30 km/h astfel incat sa poti reduce viteza foarte usor sa nu iti uzezi franele cotetului tau
-
-
Sub 40 km/h nu franeaza nimeni, eventual doar aia care au masina lasata jos “sport”
Cine a trecut prin orasul Constanta, a putut observa ca nu exista nici un calmator pe strazile principale???!!!
Sant semaforizate si luminate trecerile de pietoni, iar scuarul dintre benzi este marcat cu licurici care pot fii observati din timp noaptea. In plus scoarul pentru pietoni este cu gard in forma literei Z ( am mai vazut in Ungaria asa), unde pietonii nu trec fara sa vada daca vin masini din sens opus.
Ma gandesc ca la Timisoara nu se poate face asa ceva pt ca e mai bine sa iei o spaga grasa de la firmele care au atribuite lucrarile de montare si intretinere a calmatoarelor. Orare s a facut licitatie pt aceste lucrari sau au fost atribuite direct?
Primarul ar trebui sa verifice cum s au atribuit contractele de impanzire a orasului cu calmatoare!!!
-
Constanta e o dunga luna de-a lungul marii. Timisoara e ca o “testoasa” vazuta de sus. Nu se poate aplica.
-
Si daca e o dunga lunga, nu se pot monta calmatoare? Care e faza ca nu inteleg? Pe strazile principale din Constanta nu sunt calmatoare montate ca la noi unul dupa altul!Aici e vb de interese… montarea primavara si demontarea toamna costa bani bugetati…
-
Nagy stai in banca si mai studiaza hartile. Contanta nu este doar o “dunga”de-a lungul marii precum Mamaia. In afara de cateva bulevarde largi cu 6 sau chiar 8 benzi, restul reprezinta si acolo o retea incalcita. In jurul cetatii Timisoara avem o dispunere radiala pentru artere, asta ca sa vorbim in termeni tehnici. Daca Robu si Ciuhandu rezolvau inelele 3 si 4, astazi tu nu mai filozofai aici despre ‘testoasa’ ta
-
Semafoarele nu aduc bani la pmt, si daca aduc doar o singura data.
Mizeriile acelea de “calmatoare” trebuiesc eliminate din oras. Si asa strazile orasului sunt pline de gropi si denivelari, mai instalati si unele artificiale tot din banii nostrii sa distrugeti de tot ce mai este strada. Coloane de masini fara sfarsit si totul din cauza primariei care face totul pe dos!
-
eu zic sa-ti depui cv-ul la primarie. se cauta oameni inteligenti ca tine.
-
respectati viteza legala si prietonii la treceri si nu o sa mai fie calmatorare, pana atunci ciocu mic “soferule”
veniti pe strada berlin si drumul boilor din mosnita, al boilor care au putut face asa ceva, apoi vedeti ce insemna bai de ulei sparte…calmatoare nesemnalizate. Vad ca totusi la plime convine situatia. Si asta pe un drum care nu are acces direct la case. Absolut fenomenal.
Cand o sa aiba soferii respect pentru pietoni atunci sa aiba si pretentii. Stai ca prostul la trecerea de pietoni si astepti sa te lase cineva sa treci, dar soferii cred ca stai acolo ca sa ii admiri pe ei cand trec.
“Se distrug masinile din cauza calmatoarelor” … Cred ca examenul pentru permis de conducere ar trebui sa conina si un test IQ eliminatoriu, nu-mi vine sa cred ca avem soferi atat de retarzi.
O solutie relativ simpla si definitiva ar putea fi si inaltarea trecerilor de pietoni asa cum am vazut ca se practica prin vestul Europei si au efect. Aici se apeleaza laacele calmatoare care vara intra complet in asfalt si il distruc, anul urmator trebuind sa fie montate in alta poziie iar santurile din asfalt raman
Pentru 10+-20 de dobitoci care nu se pot calma si le trebuie adrenalina sa fie pus radarul, nu sa strici masinile a sute de soferi. Si faci bani la buget, fara numar!
-
Singura postare de om inteligent, tot de la o femeie a venit👏👏👏
Camatoarele de trafic din TM ar trebui toate înlocuite cu unele mai mici. Efectul de scădere a vitezei ar fi in continuare asigurat in schimb nu ne mai rupem mașinile. A se vedea alte orașe cu conduceri mai inteligente.
-
Nu ar trebui nici un camalmator daca in trafic nu ar fi soferi vitezomani, betivi sau drogati! Pana atunci calmatoarele care sa te oblige sa incetinesti si politia rutiera invizibila ar tine in frau cretinii care transforma orasul in pista de raliu. Sa nu uitam nici motociclistii care nu suporta sa stea in coloana la semafoare si fac slalom printre masini iar pe trecerile de pietoni zburda cu 70 -80 km/h
Mai bine ridicau cota trecerilor de pietoni la nivelul bodurilor decât să monteze calmatori de trafic. Ar fi fost mai eficient.
Politiilor stau prin parcari pe Netflix, Iar Politia RUTIERA, sub dimensionata, a capitulat de tot, a devenit și ea NEPASATOARE. În loc sa ne scape de acesti șoferi derbedei. Sa patruleze cu mașini NEinscriptionate orasul, să-i filmeze și tragă imediat pe dreapta. Exact cum procedează colegii lor unguri, austrieci, nemți, etc. Peste tot se poate numai la noi, nu. Unde este motocicleta de politie, ideala ptr acțiunea asta? O folosesc doar la vizitele oficiale ale Demnitarilor? În loc sa o pună la treabă toată vara… POLITIA ZERO PREVENȚIE!
Primaria Timisoara, nu v-ati gandit daca nu mai bine faceti un gard ca pentru imigranti sa nu mai vina locuitorii din satele zonei metropolitane sau din judet si sa aglomereze Timisoara?
Din Utvin, Sanmihaiu Roman, Sanmihaiu German se poate circula doar cu autobuzul M36. Acesta are un orar simplificat datorita costurilor mari ce trebuie sa fie suportate de primaria locala, pentru a mentine aceasta cursa metropolitana.
Cei mutati din Timisoara in aceste sate au copiii ramasi inscrisi la scolile din Timisoara (licee, facultati, scoli generale, gradinite), din cauza ca in comuna dezvoltarea nu a fost si la nivel scolar, scolile avand containere deja, gradinita nu are program prelungit etc.
In acelasi timp, satele metropolitane sunt dormitoarele fortei de munca din Timisoara, parte din motorul orasului. Ei vin dimineata, muncesc, cumpara, consuma si apoi seara pleaca din oras.
-
Costuri mari?
Transportul public ar trebui sa fie gratuit pentru toata lumea, asa cum se practica deja in alte oraje europene. In marea capitala europeana Timisoara transportul este la pamant aproape inexistent. Investitia in transportul public ar trebui cel putin triplata si prioritizata si gratuita, atunci nu s-ar mai inghesui tot taranul mutat pe camp sa vina cu masina in oras sa isi aduca plozii la scoli “de top” si sa aglomereza orasul lasandu-i in gura cladirii scolii deoarece ei nu pot parcurge cativa metri pe jos!
Legat de subiectul cu calmatoare/semafoare: calmatoarele desfiintate sau inaltate ca in Olanda unde pe o latime de cel putin 2m trecerea de pietoni este inaltata uniform, iluminata si marcata corespunzator pe toate strazile. Pe arterele principale de intrare in oras: SEMAFOR la fiecare trecere de pietoni. Zilnic se face coada pe CALEA BUZIASULUI la trecerile de pietoni fara semafor cand ies sute si mii de muncitori dupa ora 15 si traverseaza unul cate unul mai rau ca o turma de oi iar strada se blocheaza complet pana la Sitalul judetean respectiv pana la iesirea din oras si dupa!!! Rusine sa le fie celor care pretind ca au in grija acest oras cand realitatea din teren este alta.-
Viata in suburbii va deveni tot mai complicata.
Acei numiti “tarani” sunt de fapt tot angajati in Timisoara, multi mutati din oras cu familiile in perioada pandemica si eliberand putin orasul de aglomeratie. Copiii au ramas la scolile si gradinitele unde erau integrati (schimbarea scolii poate avea efecte negative asupra copiilor) si nici satele de langa Timisoara nu au capacitatea sa primeasca in conditii decente (spatii necesare, afterschool, gradinite cu PP) copiii mutati in acele sate.
Cu timpul si satele se vor adapta, dar asta in 5-10 ani, astfel incat sa poate oferi acele facilitati pentru copii.
Oricum, 90% din cei mutai pe sate lucreaza in Timisoara si oricum vin zilnic in oras. Autobuzele metropolitane in majoritatea situatiilor nu au un orar complet.
La fel este si pentru locuitorii Timisoarei care au nevoie de acele zone metropolitane.
Trendul este ca permanent cei care stau in chirie sa stea in oras si ulterior isi vor cumpara locuinte mai accesibile in zona metropolitana. Primariile stiu acest lucru si trebuie sa evolueze corect.
-
-
trenul ii solutia, nu autobuzul sau na si autobuzul unde nu exista linie, dar trenul duce milioane de navetisti zilnic in toata lumea
Doar tembelii de la Timisoara insista cu aceste monstruozitati de acum 50 de ani!
In 2021 se monteaza un radar fix, presemnalizat si toata lumea va circula cu viteza reglementata!
-
NU este legislatie pentru radare fixe. Vezi ca deja sunt montate si nu se pot da amenzi pe ele. La fel ca la trecut pe rosu, degeaba avem camere alea.
in timisoara se pun limitatoarele de viteza la cerere,adica ai o pila la politie.de aceea se gasesc in locuri in care nu exista o circulatie mare de masini.de exemplu ghiroda
isi strica masina de la un bumper :)) tarani cocliti va nasteti si asa o sa muriti cu tot cu coteturi si in coteturile voastra
Anul trecut cand bagasera declaratiile acelea absurde,cu care ne vor bombarda din nou,din cate am inteles,,am stat de la Mercedes ,pana sa trec de Polona,exact 2 ore,la coada..Era sa izbucneasca o mica revolta si m-am certat cu un belit de agent care citea fiecare hartie in parte,in bataie de joc,sa faca misto de bietii soferi care stateau de ore in sir dupa el.A doua zi au si disparut din zona,probabil dupa reclamatiile primite.
Nimanui nu-i plac calmatoarele alea dar sunt NECESARE! La actualul nivel de soferie din RO ar trebui sa fie de 5 ori mai multe!
Nu inteleg de ce nu se monteaza radare fixe, functioneaza asa de bine in Anglia.