Proiectul la care s-a pus piatra de temelie vineri vizează construirea unui pasaj rutier subteran pe relaţia bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu şi reabilitarea Podului Michelangelo.
Vorbim despre un proiect de 69 de milioane de lei, din care 1,2 milioane lei (2%) este contribuţia Primăriei Timişoara, iar restul sunt fonduri europene nerambursabile. Contractul de finanţare a fost semnat la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut, iar cele mai multe dintre licitaţii s-au finalizat, ultima şi cea mai importantă, privind selectarea constructorului, fiind programată în 12 iunie.
În cadrul proiectului va fi modernizat Podul Michelangelo, va fi construit un pasaj subteran (4.985 mp suprafaţă carosabilă) cu două benzi de circulaţie, câte una pe fiecare sens, bulevardul Michelangelo va fi reabilitat şi lărgit în partea dreaptă, spre strada Cluj, prin realizarea a patru benzi de circulaţie pentru preselectarea accesului în intersecţie, va fi reabilitat bulevardul Vasile Parvan, se va reconfigura intersecţia din zonă, vor fi refăcute trotuarele şi vor fi amenajate altele noi, se vor reabilita reţelele de utilităţi publice, vor fi refăcute spaţiile verzi şi vor fi amenajate noi piste pentru biciclişti.
Lucrările ar trebui să dureze un an şi jumătate potrivit proiectului, iar reprezentanţii primăriei preconizează că vor începe în luna august a acestui an dacă nu vor fi contestaţii la licitaţia pentru desemnarea constructorului.
De ce s-a pus piatra de temelie în plină campanie electorală? Şeful Direcţiei Tehnice a municipalităţii, Culiţă Chiş, susţine că aşa e procedura la proiectele pe fonduri europene. „Asta e procedura şi astea sunt normele europene, trebuie să facem publicitate în cadrul proiectului. Avem anumite date când trebuie să facem publicitate proiectului respectiv. Licitaţia este în curs, în 12 iunie se deschid ofertele”, ne-a declarat Chiş. Încă nu s-a stabilit cu se va desfăşura circulaţia în zonă după începerea lucrărilor, acest lucru urmând să fie stabilit pe viitor împreună cu constructorul, a mai precizat Chiş.
În paralel, tot pe fonduri europene, primăria intenţionează să demareze încă un proiect, care presupune reabilitarea străzii Cluj, lărgirea Aleii FC Ripensia şi a străzii Negoiu şi realizarea unor pasarele pietonale pe Cluj şi FC Ripensia.
„Pentru că s-au făcut economii la celelalte proiecte, marţi, în plenul consiliului local, va fi introdus un proiect de hotărâre cu Michelangelo 2. Este vorba de reabilitarea străzii Cluj, lărgirea la trei benzi a străzilor Negoiu şi FC Ripensia, realizarea unei pasarele pietonale la Liceul Ion Vidu şi a unei alte pasarele pe Ripensia, pentru a trece strada de la Aleea Studenţilor până la Cantina Politehnicii. Vor fi două pasarele cu sticlă. E vorba de un proiect de aproximativ 7 milioane de euro, tot din fonduri europene. Proiectul trebuie aprobat în consiliul local şi trimis spre evaluare la ADR”, a adăugat şeful Direcţiei Tehnice a Primăriei Timişoara. Chiar dacă nu vor începe concomitent, reprezentanţii municipalităţii speră ca cele două proiecte să fie finalizate în acelaşi timp.
Citiți principiile noastre de moderare aici!