Reprezentanții Primăriei Timișoara spun că nu au fost cheltuiți bani din bugetul instituției cu noua platformă. Treaba a fost făcută de voluntari cu aptitudini în domeniul IT.
„Noua platformă va transparentiza administrația locală mai mult decât oricare altă schimbare pe care am adus-o până acum și ne va aduce orașul în rândul orașelor europene, cu un serviciu public ușor de urmărit și care să ajute cetățenii. Deschidem un nou capitol pentru primărie și eliminăm o problemă foarte veche, prin care sesizările primeau un răspuns, dar apoi nu erau trasate sarcinile, nu era integrată cererea în procedurile interne și problema rămânea nerezolvată.
Sunt unele probleme din oraș pe care oricine poate înțelege că nu le putem rezolva în 30 de zile, așa cum ne cere legea să dăm un răspuns, cum ar fi, de exemplu, să reparăm o stradă. Acolo trebuie să o includem în planul de reparații, să alocăm un buget sau chiar să pornim demersurile pentru o investiție. Problema pe care o aveam înainte era că astfel de sesizări primeau răspuns și cu asta se închidea povestea. De azi, însă, problema nu mai dispare în neant, ci este fie rezolvată, fie intră într-un plan mai amplu și va fi rezolvată alături de alte probleme similare”, a spus primarul Dominic Fritz.
Platforma de sesizări va putea fi accesată direct de AICI sau de pe pagina primăriei la secțiunea de sesizări.
Aplicația mobilă este în variantă de test, iar toți cetățenii care doresc să contribuie la îmbunătățirea ei se pot înscrie prin acest formular.
Aplicația mobilă va fi apoi disponibilă pe Google Play și App Store. O echipă de IT-iști este pregătită să rezolve orice potențiale erori într-un timp cât mai scurt.
„Intrăm într-un nou film de soluții digitale. Platforma face parte dintr-un ecosistem mai larg de soluții la care lucrăm pentru a transforma administrația într-una mai prietenoasă cu utilizatorii și mai transparentă. În spatele interfaței se află noi proceduri, noi moduri de lucru și noi tehnologii pe care le integrăm în primărie. Totul pentru a rezolva mai eficient problemele Timișoarei”, transmite Valentin Mureșan, consilier personal al primarului pentru transformare digitală și smart city.
O hartă de unde pot fi vizualizate sesizările cetățenilor a fost inclusă în noua platformă ce are o interfață modernă. În Primăria Timișoara, sistemul va asigura un proces mult mai facil de analiză a sesizărilor pe cartiere, pe tipuri de probleme și structuri administrative care trebuie să colaboreze pentru rezolvarea problemelor sesizate.
Platforma este primul punct de contact dintre primărie și cetățean, iar acesta va primi răspunsul la sesizare direct prin SMS, dar și prin e-mail. Sesizările vor putea fi urmărite și de pe platformă, împreună cu corespondența cu Primăria Municipiului Timișoara în demersurile pentru rezolvarea acestora.
Imediat ce un utilizator adaugă o sesizare nouă în platformă, aceasta va fi trecută ca fiind „depusă” până când funcționarul public responsabil o deschide. Urmează apoi ca angajații municipalității să verifice situația din teren și să traseze sarcinile pentru rezolvarea acesteia. Dacă situația transmisă de un cetățean nu ține de competența primăriei, ci de a unei alte instituții, atunci aceasta va fi redirecționată către instituția cu competență în domeniu.
Trimite articolul
Xce raspuns? ca a fost inregistrata cererea si atat? tion, “jurnalistilor”, ia sesizati si voi o problema, puneti platforma la proba, ce asteptati? puneti aici rezultatele.
In sfarsit!!! Sa vedem daca si acum isi vor mai permite unii angajati sa nu raspunda la sesizari, sau sa le inchida fara sa fie rezolvate. Acum le vad si ceilalti cetateni, le vede presa, le vede toata lumea, deci nu prea mai merge cu “o sa se astupe probabil groapa peste 5 ani, in functie de disponibilitate” sau “poate cosim buruienile, poate nu, in functie de grafic” 🙂
Am văzut vizita Primarului pe str Muzicescu. La hotelul Arizona, partea dinspre șosea este oribilă, au făcut niște adăugiri inestetice,care îngustează șoseaua. S.ar putea,vă rog face ceva în acest sens?
-
Pe str n Titulescu 21 la 10 case sc b ap 1 persoana respectiva are pisici și în casa și afara găsite de pe unde nu se știe le da de mîncare pe domeniul public sau pe sub mașini se poate sa fie avertizat pina nu scapă de sub control situația? mulțumesc