Joia aceasta se împlinește fix o săptămână de când la Timișoara a fost pornit transportul public pe Bega, la jumătate de secol de când a fost întrerupt transportul de persoane pe canal. Curioși sau dornici de o plimbare pe Bega, mulți timișoreni au urcat în vaporașele STPT. Numărul lor scade însă de la o zi la alta.
În prima zi, cu Decebal, Glad și Burebista s-au plimbat doar 655 persoane, iar în a doua zi 1.249 de oameni au navigat pe Bega. Luni, 8 octombrie, marinarii STPT au numărat 1.040 de călători, marți 942, iar miercuri 818. Așadar, în cinci zile, s-au plimbat cu vaporașele în regim de transport în comun aproape 5.000 de persoane, cu mențiunea că angajații Societății de Transport Public Timișoara nu au numărat și copiii. Adulții au plătit 1 leu pe cursă, biletele putând fi cumpărate la bord, iar cei care beneficiază de gratuitate pe celelalte mijloace de transport în comun s-au plimbat gratuit și în regim de transport public pe Bega.
În ceea ce privește transportul de agrement, oamenii au fost mai curioși să se plimbe în weekend pe Bega, gratuit. Sâmbătă au fost 1.950 călători, iar duminică 2.600 călători, adică un total de 4.550 oameni care au urcat în vaporașul STPT care navighează la sfârșit de săptămână.
Reprezentanții STPT sunt încântați de rezultate și spun că, dacă va fi nevoie, vor scoate mai multe vaporașe la plimbare, însă vor putea face asta doar când vor reuși să mai angajeze câțiva marinari. Ideal ar fi, recunosc ei, să existe transport public și la sfârșit de săptămână.
„Este un lucru extraordinar și ne dorim în continuare ca timișorenii să folosească serviciul public de transport pe canalul navigabil Bega. Deocamdată suntem în analiză, vrem să vedem cum decurge timp de o lună și apoi vom lua o decizie dacă vom introduce transportul public la sfârșit de săptămână. Noi vrem să încurajăm cât mai mulți oameni să meargă cu vaporașele”, ne-a declarat Nicu Bitea, directorul Societății Transport Public Timișoara.
Prima cursă de pasageri pe Bega a pornit în 1869, exact în anul în care a fost pus în funcțiune și primul tramvai tras de cai de pe actualul teritoriu al României. Pe canalul care împarte Timișoara în două exista deja transport de mărfuri. Transportul de persoane pe Bega a fost întrerupt în 1967, Bega fiind și primul canal navigabil din România. Timișoara este, astăzi, primul oraș din România cu activitate în domeniul transportului public în comun pe apă.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2121457″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!