Tronsonul de 10 kilometri începe de la intersecția cu Sânandrei, pe drumul spre Arad (DN 69) și „merge” spre Giarmata, unde este urcarea pe autostradă, trecând prin zona Becicherecului.
O singură ofertă a fost depusă pentru proiectarea și execuția acestui drum.
„Marți, 4 august 2020, a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului <<Proiectare și execuție Drum de legătură autostrada A1 – DN 69>>. A fost depusă o singură ofertă: Todini Costruzioni Generali SPA. (…) Comisia de Evaluare a CNAIR va analiza oferta în conformitate cu prevederile legislației în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, transmit reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.
Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 200 milioane lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind Programul Operațional Infrastructurp Mare (POIM) 2014 – 2020. Lungimea traseului este de 10 kilometri. Durata contractului este de 24 de luni, din care proiectare – 6 luni, execuție – 18 luni.
Drumul are o lungime totală de 10 kilometri, va avea două poduri, patru pasaje, două pasaje inferioare și trei noduri rutiere.
Drumul de legătură începe cu circa 300 de metri înaintea intersecției existente dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier, și se dezvoltă pe direcția nord-est spre Autostrada A1. Traseul se racordează la Autostrada A1 cu realizarea unui nod rutier de tip „trompetă”. Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza pentru care este proiectat este de 100 kilometri pe oră.
Sectorul de autostradă Timişoara – Arad a fost dat în folosinţă în cursul anului 2012. Traficul atras de Autostrada A1 Arad-Timișoara este descărcat pentru accesul în orașul Timișoara, dar și conexiunea cu alte drumuri adiacente orașului Timișoara prin intermediul nodului Giarmata în DJ 691 și a nodului Izvin, în DN 6. Pentru descărcarea traficului rutier de pe autostrada Arad – Timișoara este necesar acest drum de legătură.
Trimite articolul
Xde parca n-ar fi destul de aglomerata Calea Aradului…acum vreti si descarcarea Autostrazii in ea….sper sa nu se construiasca niciodata…,Autostrada trebuie sa se uneasca cu centura orasului in cat mai multe puncte,, ce vreti sa faceti voi e o struto-camila.
-
E mai bine ca trec prin Giarmata asa-i?
Ideea este ca vor ajunge la Centura mai usor fara sa treaca prin Giarmata, si nu neaparat ca vor defila prin fata pe la Agronomie.
Egreu asa-i?! -
Unde anume crezi ca se opreste acest racord?
Fix la intersectia cu centura.
Trebuia facut cand s-a construit autostrada. La fel si cel din Calea Lugojului.
Cam asa ceva!
Acest segment de drum va avea 10 km si nu se va ințepa la Giarmata pe A1 ci la 6 km nord de nodul Giarmata. Deci un alt nod nou!
Mai un pic si ne intepam aproape de Arad, practic facem un drum paralel cu DN69.
Halal solutie au ales ai nostri timiseni in frunte cu ostaficiuc cand au trasat autostrada la circa 15 km de oras.
Din centrul orasului pana la nodul Remetea avem 16,4 km, tot din centru pana la nodul Giarmata avem 13,8 km iar pe varianta Aradului pana la noul nod vom avea 18,5 km!!!
Iar la aceste distante mai adaugam 5-6 km pentru cei din Calea Sagului, Girocului, Fratelia, etc., si peste 10 km pentru cei din Sanmihaiu Roman, Chisoda, Giroc!!!
Deci unii vor face peste 25 km doar pana ajung la autostrada!
Iata de ce traseul ales al autostrazii in relatia cu orasul a fost unul prost de tot!
-
autostrada trebuia nadlac arad deva..asta e coridorul 4 vezi ruta trenului care nu intra in jud timis!
-
Eu am auzit exact contrariul. Ca Aradul s-a rugat de Timis sa treaca si pe la ei, ca nu era planul initial cu iesire la Nadlac. Acu trece exact pe langa Arad si la 15 km de Timisoara. Ca au fost destepti.
-
-
Autostrada putea sa treaca si la 50km, daca orasul avea 2 racorduri decente (in regim de autostrada). Acesta si unul similar in Calea Lugojului.
Tronsonul de 10 kilometri începe de la intersecția cu Sânandrei, pe drumul spre Arad (DN 69) și „merge” spre Giarmata, unde este urcarea pe autostradă, trecând prin zona Becicherecului.
Cum merge din Sanandrei spre Giarmata si trece prin Becicherec? Poate cineva sa explice asta? Poate Cernateaz… Cum s-a informat dl. Adrian Panduru?
-
Terenul respectiv e administrat de Becicherec
Poveste veche , că și largirea dj,691 spre a1. Din Păcate rămâne la stadiul de proiect electoral, scos la naftalină in perioadele electorale
Voi chiar nu înțelegeți pt ce se face acest tronson de 10 km pt că nu stați în Giarmata și nu mergeți sau veniți din spre oraș să vedeți ce coșmar e , acest tronson este foarte necesar pt a fluidiza traficul ,in special pt traficul greu care nu are ce căuta să se descarce la Giarmata daca ei au treabă incalea Aradului + că se va face toată centura legătura dintre Calea Aradului și calea Sagului….interesați a mai întâi înainte să comentați aiurea și fără rost
se bat informatiile cap in cap:
1. in titlu: “Drumul urmează să facă legătura între șoseaua spre Arad și autostradă, urcarea de la Giarmata.”
2. in articol: “Drumul de legătură începe cu circa 300 de metri înaintea intersecției existente dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier, și se dezvoltă pe direcția nord-est spre Autostrada A1. Traseul se racordează la Autostrada A1 cu realizarea unui nod rutier de tip „trompetă” “.
unde se inteapa in autostrada de fapt? la nodul rutier existent sau se face un alt nod rutier??
daca faci alt nod rutier, drumul de racoldare, petru descarcarea traficului ce vine din directia Lugoj, va trece peste sau sub autostrada ????
-
Ce scrie in articol este partial gresit. Se face nod nou LA 6 KM DISTANTA FATA DE NODUL GIARMATA catre Arad. Probabil se vor face pasaje peste Autostrada pentru racordare. Ar fi si mai ieftin si ar fi deranj mai mic pentru traficul de pe Autostrada, intreruperi mai putine si mai rare de trafic.
-
Iar celalalt capat va fo racordat la DN69 chiar in zona intersectiei cu drumul Sanandreiului prin sens giratoriu.
Sa nu uitam ca inainte de acest viitor sens giratoriu avem un alt sens giratoriu, cel al centurii, la care va fi racordata si centura de vest. Cam apropiate vor fi cele doua sensuri giratorii unul de altul.
In acest context cel mai bine era daca aveam o singura centura in regim de autostrada (drum expres cel putin 2+2) decat padurea de drumuri ce va fi in nordul orasului.-
In momentul de fata, nu exista alta soluție . Nu ai cum sa legi centura de autostrada decât așa. drumul Dumbravita Giarmata este unul impropriu pentru legătura cu autostrada A1. Chiar dacă e mai lung un pic, se va economisi timp. Un drum pe 4 benzi pe care se poate circula cu 90-100 km/h. Ceea ce nu e posibil pe drumul actual. Centura se va lega de partea de sud. Dar chiar dacă unii vor prefera remetea mare ca punct de urcare pe autostrada, traficul greu va beneficia de aceasta soluție . Nu are sens sa discutam cum ar fi fost bine. Ne adaptam la ce este. Eu sper sa fie gata cât mai repede și sa fie bine executata.
-
….
Centura de vest a orasului, devine o urgenta, la fel ca autostrada ce ar trebui sa facă legătura intre Timișoara și Belgrad!!!