Cel mai bun sfat pe care îl pot oferi reprezentanţii instituţiei pentru consumatori este : citiţi în mod special contractele pe care le semnaţi, iar dacă nu vă convin, le puteţi revoca în 14 zile! Ziua Drepturilor Consumatorilor, marcată marţi la Timişoara, printr-o întâlnire a reprezentanţilor Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Timiş şi câteva zeci de elevi timişoreni, a readus în discuţia specialiştilor faptul că, nici acum, consumatorii nu se informează destul atunci când semnează un contract. „Numărul mare de reclamaţii referitoare la serviciile bancare ne determină să spunem că această problemă este de actualitate în Timiş în ceea ce priveşte consumatorii.
Cele mai multe reclamaţii se referă la comisionul băncilor, la marja fixă aplicată de bancă, la condiţiile pe care băncile încearcă să le impună într-un anume fel consumatorilor. Dar aceste aspecte sunt acum foarte bine menţionate în noua legislaţie, în Ordonaţa 50 din 2010 şi Legea 288”, spune ing. Marinela Iliaş, director al CPC Timiş. Aceasta crede că este foarte important să ne învăţăm de pe acum copiii că au drepturi şi că pot să şi le ceară. De aceea, anual este organizat un concurs pe tema drepturilor consumatorilor, la care pot participa elevi din toate şcolile din judeţ. Şi are câteva sfaturi şi pentru cei mari: ”Timişorenii să citească în mod deosebit contractele pe care le încheie, astfel încât, dacă au nelămuriri referitoare la clauzele contractuale, fie să apeleze la instituţia noastră, fie au posibilitatea, ca în 14 zile, să revoce contractul”, a mai precizat Marinela Iliaş, director CPC Timiş.
Delia S. Barbu
Citiți principiile noastre de moderare aici!