Violonistă de top în Ungaria (şcolită la Academia Liszt, într-o clasă rezervată talentelor excepţionale), Katicza Illényi a decis, într-un punct ale carierei ei artistice, că vrea să facă mai mult şi….altfel. A luat lecţii de dramă, de balet, de step, şi-a exersat calităţile vogale, şi-a lărgit repertoriul spre operetă, jazz, muzică uşoară, world music şi chiar klezmer şi a devenit o adevărată senzaţie a scenei muzicale din Ungaria.
Aspectul glamour, cu măsuri de top-model, nu-i putea strica la carieră, iar rochia purtată joi la Timişoara, strălucitoare, verde, cu o lejeră crăpătură care lăsa vederii piciorul întreg la fiecare reverenţă de balerină, arată că artista e perfect stăpână pe mijloace. Dar nurii şi farmecele de scenă pun în evidenţă o violonistă sclipitoare, cu o voce remarcabilă, o artistă plină de imaginaţie, energi, dezinvoltură şi şarm, un entartainer inspirat, care îşi prezintă, bilingv, propriul program. Katicza Illényi a interpretat pentru timişoreni 17 piese muzicale, între care Dans spaniol de De Falla, tangouri, Fantezie din Porgy and Bess de Gershwin, piese din repertoriul formaţiei ABBA, Libertango de Piazzola, celebrul Csardas al lui Monti, a doua Rapsodie ungară a lui Liszt şi un cântec de noapte al lui Zoltan Kodaly. Chiar şi maestrul Costin, altminteri un model de sobrietate, s-a lăsat purtat de val şi a dansat, cu graţie şi farmec, pe podiumul dirjoral, conducând orchestra.
Publicul timişorean a răsplătit-o pe cântăreaţă cu îndelungi şi ritmate « aplauze de fier », o măgulitoare apreciere în cod….unguresc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!