Edilul-șef susține că sistemul de management al traficului este unul ultra-profesional, mai modern și decât cel din Viena, doar prin simplul fapt că al nostru este mai recent. El spune că au venit la Timișoara inclusiv specialiști din Australia, Coreea de Sud, Ungaria, dar și din alte țări, pentru a admira centrul de trafic management amenajat de primărie.
„Noi avem un sistem ultra-profesional, făcut de poate cea mai serioasă firmă în domeniu. Să vadă sistemul nostru și să-și facă și ei vin reprezentanții autorităților din Australia, din Coreea de Sud, din Ungaria, din țări dezvoltate. Credeți că ăia vin de tâmpiți aici? Aici în Timișoara s-au creat o mulțime de clișee. Toată lumea face evaluări de sisteme de control inteligent al traficului. Păi trebuie să ai competențe ca să faci asta, asta e o prostie”, a spus Robu.
Edilul-șef spune că este dispus să ducă jurnaliștii cu microbuzul pe unda verde dinspre Punctele Cardinale spre Spitalul Județean sau de pe Bd. Liviu Rebreanu.
„Mergem cu microbuzul, de exemplu de la intrarea de pe Popa Șapcă de la Punctele Cardinale până la Județean și să vedem în cât timp ajungem. Mergem de la Calea Șagului până la AEM și să vedem în cât timp ajungem. Păi lucrurile astea le pot evalua cei care chiar se duc și văd. Întrebați taximetriștii, în cât timp ajung acum și în cât timp ajungeau altădată? Uitați-vă ce fluență avem noi într-un oraș ca Timișoara, mergeți în alte orașe de aceeași mărime cu Timișoara și atunci veți putea face comparații! Altfel, vă lăsați intoxicați de indivizi care operează numai cu clișee, clișee care culmea că prind, deși nu au nicio legătură cu realitatea”, a explicat edilul.
Robu spune că oamenii care critică sistemul sunt „măcinați de frustrări, de ură, de Dumnezeu știe ce sentimente pot trăi aceste personaje, probabil că intră în zona patologică. Dar culmea este că astfel de clișee prind la oameni de bună credință, care neavând experiența personală chiar cred bazaconiile astea”.
Sistemul computerizat de trafic al managementului generează fel de fel de rapoarte, completează primarul, care dă asigurări că rapoartele arată un trafic mult mai bun în Timișoara.
„Acest sistem este unul computerizat și de nivel foarte ridicat care generează tot felul de rapoarte. Numără fiecare mașină care trece pe diversele axe, acolo se vede realitatea. Indicatorii de trafic sunt incomparabili cu ceea ce a fost înaintea. Asemenea îmbunătățiri s-au adus de acest sistem. El este exact ceea ce trebuie să fie, absolut tot ce s-a plătit să fie e asigurat de către acest sistem, restul sunt prostii. Cum au fost și bazaconiile cu vaporașele, care ar fi avut nu știu ce Logan în ele, te și miri ce mai inventează. Nu au nicio legătură cu realitatea… și multe altele”, a completat acesta.
Edilul-șef dă asigurări că sistemul de trafic management din Timișoara este mult mai bun decât cel din Viena, doar pentru simplul fapt că tehnologia folosită este mai nouă.
„O firmă precum Swarco, care are un nume pe planeta asta, credeți că și-ar putea permite să se compromită cu gioarse. Sistemul nostru e mai modern și decât cel din Viena și decât cele din alte orașe, pe motiv că al nostru e făcut mai recent. Când au fost făcute în acele orașe, cu ani în urmă, evident că acolo s-au făcut lucruri de top, dar erau de top în acel moment. Tehnologia evoluează și mai ales în domeniul acesta evoluează foarte dinamic și noi, venind mai târziu, ne-am ales cu un sistem care e foarte performant. Cei care vor face peste cinci ani în orașele lor așa ceva sigur că vor avea o tehnologie mai avansată decât cea pe care o are Timișoara actualmente. Dar astăzi, Timișoara e în top”, a conchis primarul Timișoarei.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” a prevăzut semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, cel de pe Bd. Iuliu Maniu.
Totul a costat aproape 6 milioane de euro, mare parte din bani venind de la Uniunea Europeană, centrul de trafic fiind inaugurat încă din octombrie 2016.
Mentenanța sistemului o face Societatea de Drumuri Municipale, cu ajutorul Swarco Traffic România, care se ocupă și de garanție, pe o perioadă de cinci ani.
Citiți principiile noastre de moderare aici!