Cu un singur lot finalizat şi unul aproape finalizat, dar numai pe o porţiune, autostrada Lugoj – Deva va mai avea de aşteptat ceva până va fi circulabilă în totalitate. Dacă eliminăm porţiunea din lotul 2 pe care vor fi ridicate o serie de tuneluri, există speranţe ca restul şoselei rapide să se apropie de finalitate în acest an.
Din păcate, cel puţin deocamdată, veştile nu sunt deloc bune. Datele oficiale referitoare la activitatea constructorilor nu sunt deloc promiţătoare. Chiar dacă lotul 2, pe porţiunea fără tuneluri, între Traian Vuia şi Margina, este deschis circulaţiei, aici mai este încă de lucrat. Ca dovadă, luna februarie a adus aici un fabulos progres de 0,18%. Firma contractantă se ocupă de lucrările la Centrul de Întreţinere şi montează parapete, dar şi de lucrările la scurgeri.
Problema mare apare la lotul 3. Aici există neînţelegeri grave între constructor şi beneficiar, iar, conform datelor oficiale, în ultima lună ar exista progres zero.
În urma revizuirii studiului de mediu, pe traseu a fost introdus un nou ecoduct, acesta fiind deja şi realizat. De asemenea, pentru că cei de la CNAIR nu sunt capabili să rezolve problemele de pe lotul 2, pentru a viabiliza lotul 3 şi a oferi un mod de acces pe acesta, a fost introdus în proiect un nou nod rutier, la Holdea.
De aici au apărut şi neînţelegerile între cele două părţi, cei de la Companie nedorind să recunoască aceste lucrări suplimentare, chiar dacă în proiectul iniţial nu au existat, constructorul efectuându-le ulterior. Ecoductul respectiv a fost deja şi realizat, la nodul rutier s-a cerut şi primit un proiect de la firma constructoare, CNAIR a cerut autorizaţie pentru acesta, dar acum nu mai recunoaşte niciuna dintre lucrări, ceea ce, explicabil, a dus la blocaje. Acest lot era anunţat ca fiind finalizat în acest an.
Cei mai harnici de pe traseu sunt lucrătorii de pe lotul 4. Este vorba despre singura societate românească din proiect care a câştigat un asemenea lot. Aici, oficial, progresul a fost de 0,20%, deşi imaginile sunt mai mult decât evidente şi arată că se trage tare pe acest sector.
În ciuda problemelor, lotul 3 rămâne cel mai avansat, cu un progres total de 79,74% din total, faţă de lotul 4, cu 71,79%. Lotul 2 apare cu un progres de 95,80%, desigur fără porţiunea cu tuneluri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!