Noul Volkswagen Touareg este primul SUV hibrid realizat de Volkswagen, va fi urmat de Porsche Cayenne.
Design
La prima vedere, noul Touareg nu a suferit modificari substantiale in ceea ce priveste caroseria. Daca ne uitam mai de aproape, noul SUV a implementat design-ul sportiv regasit pe Golf VI si noul Polo. Mici modificari se pot observa, de asemenea, la plafonul masinii, care a devenit putin mai curbat, emanand un aer mai sportiv. Volkswagen a declarat ca noul Touareg are cel mai mare plafon panoramic din clasa sa.
La interior putem observa din nou influentele modelelor mai mici. Noul Touareg a primit in loc de frana de mana, un buton pentru activarea acesteia. Bancheta din spate poate fi acum reglata longitudinal pe o lungime de 160 mm. Bancheta electrica este optionala, aceasta optiune permitand ca la atingerea unui buton, aceasta sa se rabateze, oferind un spatiu de depozitare de 1640 de litri. Cei de la Volkswagen au declarat ca in ciuda reducerii greutatii cu 208 kg, noul Touareg are o rezistenta la torsiune cu 5% mai mare.
Motorizari
Inca de la lansare, noul Touareg va fi disponibil cu doua propulsoare diesel si o versiune hibrida pe benzina. Noile propulsoarele au ca si standard cutia automata cu 8 rapoarte si tractiunea integrala 4Motion.
Propulsorul V6 TDI de 3.0 litri reprezinta motorizarea standard. Acesta produce 240 CP, iar consumul mixt este de 7.4 litri/100 km si emisiile inregistrate sunt 195 g CO2/km.
Propulsorul V8 TDI de 4.2 litri dezvolta o putere de335 cai. Consumul mixt este de 9.1litri/100 km, iar emisiile inregistrate sunt de 239 g CO2/100 km.
Versiunea hibrida combina un propulsor V6 TSI pe benzina de 3.3 litri si 330 CP si un motor electric de 44 CP. Modelul hibrid poate fi condus pe sistemul electric pana la viteza de 50 km/h. Accelerarea de la 0-100 km/h are loc in 6.5 secunde, iar consumul este de 8.2 litri/100 km.
Noul model va folosi sistem de tractiune integrala de la Volkswagen, si anume 4Motion. Acesta foloseste un diferential autoblocant Torsen, cu capacitatea de a urca o panta de pana la 31 de grade. Pe langa diferentialul Torsen, noul Touareg beneficiaza si de un program special pentru offroad, care regleaza sistemele EBD, ASR si ESP pentru teren accidentat si activeaza sistemul Hill Descent Assist.
Modelul V6 TDI are ca si optiune un diferential aditional, inlocuind pe cel Torsen cu un pachet special intitulat “Terrain Tech Packet”. Acesta are un diferential central si spate, care permite urcarea unor pante de pana la 45 de grade.
Ca si modelul anterior, noul Touareg poate fi setat pentru diferitele conditii de drum, acesta are cinci setari diferite: On-Road, Off-Road, Low, Activarea diferentialului central si Activarea diferentialului spate. Prezentarea noului model va avea loc la Salonul Auto de la Geneva.
Sursa: www.masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!