Rezultatele măsurătorilor efectuate de un laborator din Germania arată o reducere în medie cu 80% a percepției mirosului specific producției de anvelope după ce a fost implementată această tehnologie de reducere a mirosului, spun reprezentanții Continental. Și totuși, dacă treci prin zona fabricii simți încă acel miros de cauciuc ars, iar locuitorii se plâng în continuare de acest lucru. Reprezentanții companiei spun că cele mai recente măsurători ale emisiilor olfactive arată o reducere semnificativă în imediata vecinătate a perimetrului fabricii, odată cu finalizarea implementării echipamentelor specifice. Astfel, compania a înregistrat o reducere în medie cu circa 80% a unităților olfactometrice provenite din procesele sale tehnologice.
Măsurătorile de miros au fost efectuate de către laboratorul Braunschweiger Umwelt-Biotechnologie GmBH, Germania. Cum s-a măsurat, de fapt? Prin intermediul unor persoane care au fost puse să miroasă aerul, în diferite zone și să spună apoi ce au simțit și cu ce intensitate, după ce, inițial, s-a realizat o calibrare a nasului. Conform măsurătorilor efectuate în anul 2014, în 27 martie, se observă, conform reprezentanților Continental, că la o distanță de 2 kilometri au fost detectări de miros medii, o împrăștiere mare a mirosului. Alte măsurători au fost efectuate la finalul anului 2015, când a fost pornit acest sistem de reducere a mirosului. Atunci a fost o îmbunătățire, încă exista o percepție la o distanță de cam un kilometru și jumătate, dar la nivel mediu, au transmis reprezentanții companiei. Ultima măsurătoare, în 3 februarie 2016, când acest sistem funcționa din plin, măsurătorile au constatat că există o detectare de nivel mediu, la o distanță de un kilometru și la 700 de metri, mai spun cei de la Continental.
„Concluzia noastră este că cele două sisteme își fac treaba și că disconfortul olfactiv din perimetrul vecin fabricii a fost redus considerabil. Suntem bucuroși să constatăm că investiția pe care am inaugurat-o recent are rezultate foarte bune. Compania noastră dezvoltă constant soluții pentru creșterea performanțelor operațiunilor sale. Pe viitor, vom continua să colaborăm cu experți în domeniu, pentru a găsi cele mai bune și mai eficiente soluții și, astfel, să ne putem consolida operațiunile în cadrul fabricii noastre din Timișoara”, a declarat Sorin Samonid, director general Continental Anvelope Timișoara.
Reprezentanții companiei spun că au implementat un set de soluții tehnice axate pe reducerea, până la neutralizare, a mirosului specific producției de anvelope în perimetrul adiacent fabricii. Continental Anvelope Timișoara a finalizat calibrarea parametrilor de funcționare a echipamentelor pentru cele două tehnologii, urmând ca alte măsurători de control să fie reluate la intervale periodice. În plus, pentru creșterea eficienței, compania transmite că a dezvoltat un proiect de reciclare și utilizare a aburului rezidual, folosit acum pentru încălzirea halelor de producție și a zonei de birouri.
Principiul de operare a soluției tehnice, ”Oxidare Non-Termică – Tehnologie cu Plasmă Rece (oxigen activ)”, constă într-un curent alternativ care generează un câmp de plasmă, care descompune oxigenul și apa din aer în radicali de oxigen. Astfel, se produce o reacție de oxidare la contactul cu aerul din procesul de producție, reacţie care, la rândul ei, neutralizează moleculele de miros rezultate în procesul de vulcanizare a anvelopelor. Această tehnologie este implementată, în premieră, în cadrul companiei Continental, ne-au explicat reprezentanții acesteia.
Soluția tehnică ”Oxidare Termică Regenerativă” (RTO) are ca principiu de funcționare distrugerea compușilor organici volatili apăruți în cadrul procesului de producție, prin oxidarea lor la temperatură înaltă.
Continental Anvelope Timișoara este prima și cea mai mare investiție a Continental în România. În cei 15 ani de activitate, Continental a investit peste 400 milioane de euro în fabrica sa de anvelope și a creat peste 2.400 de locuri de muncă, au mai transmis reprezentanții companiei. Continental Anvelope Timișoara a livrat, până în prezent, peste 165 de milioane de anvelope clienților din Europa și din întreaga lume, potrivit datelor furnizate de companie.
„Am făcut toate aceste investiții să reducem mirosul. Estimările noastre sunt că îmbunătățirea este atât la nivelul intensității cât și la distanță. Încă la 700 de metri mai sunt zone în care se percepe. Am redus arealul de răspândire la sub 700 de metri”, spune directorul Continental Timișoara.
Alte articole pe aceeași temă:
Continental a inceput investitia de reducere a mirosului la fabrica din Timisoara
Protest impotriva mirosului de cauciuc, in fata fabricii Continental din Timisoara
Un nou protest cu mastile pe fata impotriva poluarii. Tinta – Continental!
Citiți principiile noastre de moderare aici!