Stagiunea 2024/2025 a Operei Naționale Române din Timișoara debutează duminică, 13 octombrie, cu opereta „Văduva veselă” într-o nouă versiune.
Cele trei acte scrise în urmă cu mai bine de 100 de ani de către Franz Lehar vor fi adaptate vremurilor noastre de o echipă artistic alcătuită din Răzvan Mazilu – regie, costume, coregrafie, Mihnea Ignat -dirijor, Vlad Vieru – decoruri și Costi Baciu – light design.
„Din toamna anului 2022, după pandemie, a început să se reumple sălile şi să se întinerească publicul, lucru pe care nu l-am remarcat în sălile din Occident. „Văduva Veselă” este un titlu care a revoluţionat opera, în 1905, iar în anul următor s-a jucat de 400 de ori, în sala în care a avut loc premiera, la Viena. Acesta este un titlu etern”, a declarat, vineri, Cristian Rudic, managerul Operei timișorene.
Biletele la prima reprezentație, din 13 octombrie, s-au epuizat în doar câteva ore, însă se mai găsesc câteva la cea de-a doua, programată pentru data de 30 octombrie.
Regizorul Răzvan Mazilu a precizat că „Văduva veselă” reprezintă cronica unui succes anunțat și că este titlul ideal pentru a atrage public de toate vârstele pentru că e un spectacol dedicat şi adolescenţilor, şi tinerilor şi copiilor. Acesta lucrează din luna august la noua producție artistică.
„Îmi aduc aminte cum eu, când aveam trei-patru ani, mergeam la spectacolele de operetă împreună cu sora mea şi, în vremea aceea nu erau atâtea recomandări. Eram absolut fascinat de ceea ce înseamnă spectacolul de operă, operetă şi balet. Cred că cei mici, copiii din ziua de azi, trebuie scoşi din faţa telefonului şi a televizorului şi aduşi în sala de teatru, de operă, pentru că este o alternativă, care le oferă posibilitatea să crească, să se cultive, să înţeleagă nişte lucruri, care rămân undeva acolo, în ei şi vor avea un impact atunci când vor creşte.
Magia acestui spectacol este dată de mai multe elemente, imaginea scenică, dar, în primul rând, cred că muzica, iar eu am încercat să mă ridic la înălţimea acestei muzici perfecte, extraordinare, geniale, cu imaginile scenice, cu decorul şi costumele. Un joc modern, m-am întrebat ce-l interesează pe spectatorul de azi în povestea Văduvei vesele.
De ce trebuie să mai vină publicul de azi să vadă o poveste scrisă la 1900, cum faci să-l atragi pe spectatorul de azi? Toate aceste întrebări concurează în ideea de a face spectacolul cât mai captivant, incitant, seducător. De fapt, opereta este un exercițiu de seducție a publicului”, a declarat Răzvan Mazilu.
Noua versiune a operetei „Văduva veselă” beneficiază de o nouă traducere, însă au fost păstrate versurile din vechea producție. În privința vestimentației, Răzvan Mazilu spune că spectatorii se pot aștepta la o paradă de costume. Acesta s-a inspirat din Parisul anilor 1900, dar a mers până în anii 40-60. Costumele au fost lucrate în ateliere din Timișoara și București.
Trimite articolul
XDe cate ori aud de o viziune modernă asupra unei opere,mă înfior,nu știu cum este noul spectacol,dar spectacolul așa cum a fost el până în ultima stagiune a fost perfect.Poate tocmai de aceea sala era mereu plina.
Succes întregii echipe!
Pai, daca opereta este veche, de ce trebuie modernizata? De ce trebuie stricat totul? De aceea era sala plina pentru ca voiau sa o vada asa cum era, nu un caraghioslac! Sa puna in scena spectacole moderne daca asta vor, nu sa le schimbe pe cele clasice. Evident ca au aparut barbati dezbracati! Dezgustator!!!