Reprezentanții Serviciului Administrare Parcări din cadrul societății Drumuri Municipale (SDM) au înaintat Primăriei Timișoara mai multe propuneri.
„Noi am venit cu câteva propuneri de realizare de parcări la nivel teran: pe strada Lugojului, paralelă cu Simion Bărnuţiu, pe strada Luceafărul, în Calea Şagului, în zona Steaua, printre blocuri, unde se pretează, şi în zona străzilor Ştefan cel Mare – Ştefan Octavian Iosif, în spatele blocurilor. Sunt până în 500 de locuri de parcare în total. Lucrările vor fi realizate din fondurile SDM, prin forţe proprii. Propunerile au fost aprobate în Comisia de circulaţie”, ne-a declarat şeful Serviciului Administrare Parcări, Ionel Ursu.
Viceprimarul Dan Diaconu spune că propunerile au fost avizate la nivelul primăriei, că se lucrează la proiecte, iar lucrările urmează să fie realizate în cursul acestui an.
Fosta SC Administrarea Domeniului Public (ADP) SA, devenită acum Drumuri Municipale, după fuziunea cu această societate, a încasat anul trecut circa 5,6 milioane de lei, adică peste 1,2 milioane de euro, din gestionarea sistemului de parcare, din blocări și ridicări auto, închirieri de locuri de parcare şi afişaj public. Un milion de euro s-au încasat doar din TelPark (sistemul care a funcţionat până în martie 2013) şi TimPark (ulterior), potrivit datelor prezentate de Ursu. Societatea a realizat trei parcări în cursul anului 2013.
La ora actuală, sumele încasate din exploatarea sistemului TimPark, de la banii care se plătesc pentru staţionare până la cei reprezentând taxe de deblocare a roţilor, se constituie integral în venituri ale operatorului. Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor a fost recent modificat. Iniţial, când a fost adoptat noul sistem TimPark, în primăvara anului trecut, regulamentul prevedea că veniturile din exploatarea parcărilor se împart egal, 50-50%, între primărie şi operator (ADP/ SDM). O idee cu care venise primarul Nicolae Robu, care acuza defuncta ADP că a tocat sume mari de bani pe nevoi interne, fără să lase în urmă nimic notabil la capitolul parcări în oraș. Acum, tot actuala administrație a ajuns la concluzia că ar fi mai bine ca banii să ajungă la operator, la SDM, care să se ocupe de întreținerea și repararea parcărilor de pe străzile din aria TimPark pe care le are în concesiune, precum și de construcția de noi parcări.
Citiți principiile noastre de moderare aici!