Toate radarele sunt montate în autoturisme Dacia MCV cu motoare 1,5 dci, de 86 cp, care sunt dotate cu geamuri electrice, ABS, aer condiţionat, girofaruri şi aparate etilotest.
În ceea ce priveşte aparatele radar propriu-zise, acestea sunt fabricate în Marea Britanie, au camere video mai performante decât cele deţinute până acum de Poliţia Română, iar pe langă antena radar, posedă şi un dispozitiv GPS care indică exact locul unde actionează aparatul. Noile dispozitive radar au posibilitatea de a monitoriza separat fiecare sens de circulaţie.
Camerele video au o optică mai performantă, fiind dotate cu zoom 26x şi posedă un sistem de filmare în infraroşu oferind posibilitatea acţionării şi în zone neiluminate.
Radar anti-şpagă
Poliţiştii spun că imaginile nu vor mai fi înregistrate pe bandă. Aceste aparate radar stochează informaţiile direct pe hard-disk şi pot funcţiona în regim “stand-by”, ceea ce le face aproape imposibil de dectat de către detectoarele radar. Acestea înregistrează selectiv atât viteza autovehiculelor de pe prima bandă, cât şi de pe cea de-a doua. Nu există niciun buton de ştergere a imaginilor înregistrate, astfel că şoferii nu mai au cum să scape de sancţiune.
Deşi beneficiază de tehnologii de ultimă generaţie, noile aparate radar au zăcut în curtea Poliţiei Rutiere timp de două săptămâni şi nu au fost scoase până acum pe şoselele din Timiş pentru a prinde şoferii vitezomani. Ele nu aveau încă certificatele metrologice şi nici cota de benzină alocată. Mai mult, agenţii nu ştiu cum să le folosească, astfel că miercuri după-amiază au ieşit cu toate maşinile în oraş, pentru a le testa capacităţile.
După ce vor fi instruiţi să mânuiască noile radare, poliţiştii vor avea în total 14 radare la dispoziţie, cu tot cu cele vechi, pentru a-i prinde pe şoferii care circulă cu autovehiculele peste viteza legală pe şoselele din Timiş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!