Reprezentanții PMT au organizat o dezbatere publică pentru actualizarea Planurilor de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului ambiant din oraș. Specialiștii care lucrează la noile planuri spun că situația nu este deloc roz pe zeci de străzi din oraș și că numărul persoanelor afectate este tot mai mare.
„Hărțile de zgomot sunt actualizate din martie 2019, rămân valabile pe o perioadă de cinci ani, iar planurile de acțiune se află în dezbatere publică. După această dezbatere, urmează să transmitem aceste planuri Agenției de Protecție a Mediului. Ulterior, acestea vor fi aprobate printr-o hotărâre de consiliu local”, a explicat Adrian Bere, șeful Direcției de Mediu din cadrul Primăriei Timișoara.
Specialiștii firmei Incertrans, cei care actualizează planurile de acțiune ale PMT, spun că directivele europene stabilesc clar sursele de zgomot care trebuie avute în vedere atunci când se realizează hărțile de zgomot.
„Noi am luat în considerare cele trei surse majore stabilite de legislație: traficul rutier, traficul feroviar, dar numai în ceea ce privește circulația tramvaielor, și zgomotul produs de sursa în industrie. Pentru demararea activității legată de hărțile de zgomot am pornit prin colectarea datelor necesare atât de la primărie, cât și de la alte organizații care dețin astfel de date. Am utilizat un soft folosit pe plan european. Rețeaua semnificativă de străzi a orașului este afectată de zgomotul produs de autovehicule. Pe timp de noapte se mai adaugă în jur de 20 de străzi suplimentare afectate”, a explicat specialistul de la Incertrans.
Străzile și piețele cu depășiri ale nivelului de zgomot sunt: Calea Șagului, Calea Buziașului, Calea Dorobanților, Calea Aradului, Bd. Liviu Rebreanu, Bd. 16 Decembrie 1989, str. Budai Deleanu, str. Șt. Octavian Iosif, str. Oituz, str. Baba Dochia, str. Andrei Șaguna, str. Simion Bărnuțiu, str. Gheorghe Lazăr, Calea Martirilor 1989, Calea Stan Vidrighin, Calea Ghirodei, Calea Sever Bocu, Calea Bogdăneștilor, Calea Circumvalațiunii, Calea Torontalului, str. Ion Slavici, str. Mareșal Constantin Prezan, str. Venus, str. Cloșca, str. Nicolae Andreescu, str. Ardealului, str. Banatul, str. B. Petriceicu Hașdeu, str. Martir Col. Ioan Uță, str. Liniștei, str. Ion Barac, str. J. Nepomuk Preyer, str. Ciprian Porumbesc, str. Arieș, str. Lt. Ovidiu Balea, str. Cluj, str. Sf. Ap. Petru și Pavel, str. Aristide Demetriade, str. Ștefan cel Mare, str. Iepurelui, str. Pop de Bășești, str. Ion Ionescu de la Brad, str. Gării, str. Divizia 9 Cavalerie, str. Michelangelo, str. Mihail Kogălniceanu, str. Gheorghe Dima, str. J.M. Pestalozzi, str. Gheorghe Adam, str. 20 Decembrie 1989, str. Dacilor, Bd. Eroilor de la Tisa, Bd. Take Ionescu, Bd. C-tin Brâncoveanu, Bd. Mihai Viteazu, Bd. 3 August 1919, Bd. General Ion Dragalina, Bd. Iuliu Maniu, Bd. Cetății, Bd. Republicii, Bd. Revoluției din 1989, Splaiul Tudor Vladimirescu și Piața Badea Cârțan.
Potrivit specialiștilor, a crescut semnificativ și numărul de persoane afectate, depășind limitele legale, ajungând la aproape 30.000 pe timp de zi.
„Traficul rutier cauzează cele mai multe probleme. De ce s-a ajuns să avem creștere față de 2011? Pentru că o parte din măsurile propuse atunci în planurile de acțiune nu au fost finalizate, ele sunt în curs de implementare. Nu s-au constatat depășiri pe niciuna din străzile cu linii de tramvai”, a completat specialistul.
Reprezentanți Incertrans au propus alte măsuri pentru reducerea zgomotului, care se află cuprinse și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă întocmit de alți specialiști. Printre intervențiile propuse în infrastructură se regăsesc și închiderea Inelului IV de circulație în vestul orașului, Pasajul Solventul, precum și un nou drum între str. Gării și Bd. Dâmbovița sau centura de ocolire.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/zgomotul-in-timisoara-in-dezbatere-cu-forta-politia-locala-are-un-singur-sonometru-nu-l-poate-folosi-si-se-plange-de-amenzi-mici/2283690
Citiți principiile noastre de moderare aici!