În urma deciziei date marți, 5 decembrie, de magistrații Curții de Apel, Primăria Municipiului Timișoara (PMT) funcționează în continuare conform organigramei în vigoare.
Organigrama după care funcționează în prezent PMT a fost adoptată în iunie 2023, prin Hotărârile de Consiliu Local nr. 230 și 231. Cele două hotărâri de consiliu local au fost contestate de Sindicatul Liber al Salariaților Primăriei Municipiului Timișoara în numele mai multor membri, printre care și Culiță Chiș.
Sindicatul a atacat în instanță atât organigramele administrației, cât și concursurile de angajare lansate. În urma deciziei date în septembrie de magistrații Tribunalului Timiș, organigrama PMT a rămas în vigoare. Decizia a fost menținută acum și de Curtea de Apel.
În cei aproape trei ani de când conduce Primăria Timișoara, actuala administrație a schimbat de trei ori organigrama. Prima organigramă a actualei administrații, din 2021, a fost pe rând suspendată și, mai apoi, anulată. Cea de-a doua, aprobată în 2022, a fost declarată legală de Tribunalul Timiș. Aceasta a urmat un traseu mai anevoios prin instanțe: a fost suspendată pentru o perioadă, până s-a întors spre rejudecare, când s-a constatat că nu mai este cazul. S-a judecat și procesul privind anularea acesteia, iar prima instanță a hotărât să dea câștig de cauză primăriei.
Totuși, de-a lungul aventurilor prin tribunale, directorul fostei Direcții Generale Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități (DGPPRU), Culiță Chiș, a obținut o hotărâre care a obligat primăria să îl repună șef în aceeași direcție sau să înființeze un post de conducere asemănător. Astfel, ultima modificare majoră adusă prin schimbarea de organigramă a fost înființarea Direcției Generale Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar (DGPLMSTF), la cererea instanțelor judecătorești.
„Reamintim că Primăria Timișoara a inițiat un proiect nou de modificare a organigramei în urma măsurilor fiscal-bugetare adoptate prin Legea 296/2023. Proiectul de Hotărâre de Consiliu Local a fost publicat în urmă cu câteva săptămâni, în data de 15 noiembrie.
În urma modificărilor impuse de lege, numărul total de posturi de reduce cu 10%, respectiv se reduc 51 de posturi din totalul celor existente. Sunt desființate posturile de șef birou și structurile lor. Numărul de posturi de conducere se reduce la maxim 8% din posturi. Astfel, se desființează 20 de posturi de conducere, la nivelul instituției. Măsurile trebuie implementate până la 31 decembrie 2023”, transmit reprezentanții PMT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!