Prima zi după alegerile locale, în 28 septembrie 2020, primarul ales al Timișoarei anunța că una dintre prioritățile lui este un audit în instituție și că este nevoie și de o organigramă nouă, pentru că cea actuală nu corespunde nevoilor.
„Va fi un proces de schimbare, nu doar de personal, ci și a mentalității”, spunea acesta atunci. Dominic Fritz a depus jurământul de primar în 30 octombrie 2020.
Noua organigramă e gata aproape șapte luni mai târziu, după ce, în martie, edilul-șef spunea că „trebuie să avem mare grijă, să nu umplem posturi cu oameni care nu au calificările necesare”, primăria având cam 90 de posturi vacante.
„Cu organigrama nouă stăm foarte bine, vedem dacă intră săptămâna viitoare sau la următoarea ședință în plen. E cât de cât gata, mai lipsesc niște finisaje. Se concentrează pe o regândire a structurii, în funcție de ce nevoi, de fapt, au timișorenii, pe care primăria trebuie să le satisfacă. Momentan, organigrama primăriei este un ghiveci, pot să spun. În ani s-a tot schimbat, s-a tot folosit ca o metodă de a scăpa de oameni, de a crea anumite posturi pentru anumiți oameni și noi am abordat acest proces strict pornind de la funcționalitatea de care avem nevoie, de o legătură mai puternică cu cetățenii, mai ales în cartiere”, ne-a explicat primarul Timișoarei.
În noua organigramă și-au găsit loc și managerii de cartiere promiși de edil încă din campania electorală și alte „teme care acum nu sunt reprezentate destul de puternic, în domeniul sănătății, al educației”.
Cât despre auditul dorit imediat după alegeri, tot în martie Fritz anunța că nu va fi unul singur, ci vor fi două, unul pe procese, altul pe resurse umane.
„Suntem în discuții cu mai multe firme de audit. Probabil vom avea două audituri separate. Va fi unul pe procese, în care vedem inclusiv pentru digitalizarea proceselor și în care facem o analiză a proceselor digitale. Alt audit va fi pe partea de resurse umane, optimizarea proceselor și structurilor, care ne va ajuta în faza imediat următoare a reorganizării. Se face o reorganizare pe hârtie, nu ajunge, organizația trebuie să trăiască și asta e iarăși un proces de transformare care va dura și pentru care vom avea nevoie de ajutor”, spunea edilul-șef.
Cele două tipuri de audit mai așteaptă, pentru că abia acum se pregătesc procedurile pentru licitație.
„Pentru auditul de procese digitale, care se uită la toate procesele, o să lansăm curând licitația și cel de resurse, proceduri, structuri, o să lansăm imediat după reorganizare, tocmai ca să ne adaptăm și restul proceselor pe noua organigramă”, a conchis primarul Dominic Fritz.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XEste sigur sau mai are de angajat niste consilieri si directori? Poate sa se apuce de treaba acuma? Ca pana acuma DoNimic… nimic.
Organigrama lui Fritz: ” Pleaca ai vostrii vin ai nostrii, nu ma asteptam sa fiti atat de fraieri sa puneti botul ca o sa dau afara incompetentii din primarie dupa cum am promis in campanie” Ce se mai stie de auditul ala? Nimic, s-a pus batista userista pe tambal.
Fritz, nu cumva sa si lucrezi ceva. In rest, planuri, reorganizari… sa fie bine, sa nu fie rau, in toate domeniile. Asta se numeste TZEAPA… de patru ori Ciuhandu, de doua ori Robu…acu Fritz… continuati baieti, aveti mana buna la alegeri.
Daca in urma auditului reiese ca timisorenii au nevoie de un primar, facem cumva sa lucrezi si tu ceva? organigrama aia are primar? nu stiu cum sa zic, mai da si tu o geana pe facebookul unor primari, ca eu daca ma uit la pagina olgutzei ce lucra la Craiova, mai ca imi pare rau ca n am votat ciuma rosie. Hai micoza albastra, hai, lucra ceva. Sunt santiere pe care nu se lucra n’ic, macar gata le pe alea, nu o tot lalai cu vorbe, in campanie stiati tot ce trebuie facut, stiati problemele si aveati solutiile. Trebuia sa urmeze implementarea solutiilor, nu blocarea orasului. Spor!
-
Orice patron îl punea pe făraș, cu atitea realizări doar pe hîrtie…😁 După cum se mișcă în exercițiul funcției, se vede imediat cind un Primar a LUCRAT toată viața DOAR!! slujbaș la STAT, fara socoteală și termene, (precum al nostru DF) , cu logoreea specifica de funcționar, sau a mai prestat cindva și pe la privat, precum Coliban de la Brasov. Sugerez sa se mai inspire de pe la colegul Coliban, dacă nu vrea sa între în istorie orașului cu cel mai scurt mandat… 😉
Las-o naibii de procese ,structuri si analize …..zii pe romanste ca iti pui oamenii tai in posturi cheie si gata….nu faceti altceva prin asta decat ce au facut si altii …..
-
Dar stilul cu care o fac… stilul e deosebit, nemaivazut si nemaipomenit. Asa se prostesc vitantii, cu povesti cu fetzi frumosi, care or sa ne salveze. Pana acu o fost salvat Bucurestiul, Rosia Montana, Vama Veche. Urmeaza Romania sa fie salvata, tot asa. Democratie, ce alegi aia ai. Ups, tre’ sa nu fii botanist? aaaa…. ghinion.
Faza cu schimbarea mentalitatii mi se pare ceva penibil …:)) nu e la liber intr -o societate democratica sa gindim liber? Te fereasca Dumnezeu ! Azi tu acolo….asta vrea sa gandim ca el …ai di ..ca in comunism numai la aia trebuia sa avem toti aceeasi gandire, optica, ideii, zicea partidul ca faina e neagra …neagra ramanea
Nici n-a durat mult 😀
Foarte multi functionari majoritatea inutili foarte mari salariile marea majoritate degeaba inafara de a tot angaja diversi consilieri si diversi sefi la primarie pe agenda primarului frit avem cam 0 zero realizari.
Ar trebui sa dea afara pe toti consilieri si cel putin vreo 70 la suta din angajati si sa reduca la minim numarul de sefi.
Dar sa nu ne asteptam la minuni.
Nu cred ca va face ceva in acest sens.
Peste 3 ani vine si decontul.
-
Peste 3 ani Temesvar o sa fie plina de migranti si de gunoaie. Iar neica nimeni o sa ne vorbeadca de capitala europeana. Una e cand ai primar un fost prim ministru si alta cand alegi primar un zero barat.
“Noua organigrama” cuprinde aceleasi nume ca si pe vremea orbului , cu un numar destul de mare in plus de noi consilieri personali, consilieri ai consilierilor personali,si multe alte functii pentru taietorii de frunze la ciini din partea usr.
Apoi ce se vrea e ca la noi
Acum un an sau doi se facea mare caz sau necaz la STPT fosta RATT ca prea nefericitul Goia care era decapitat
Avea sub ordine agronomi sau Cantemiri absolventi : Nicola si Cotisel
A fost schimbat cu un agronom Bitea care a ridicat mai sustenabil pe : Savu, Ruset , Crasovan sau Negrea- Cretu prim vanzatoare a la Goia
Acesta la Naval a schimbat din 3 sau 4 oameni de organizare birou acum sunt 8 sau 10 persoane majoritate MH cu duble salarii
Si tot asa un capitan de 2 sau 3 poli depinde ce colegi si-a vandut ca hotii de motorina cand el fura mai mult ca ei .
La consultanti 5 sau 7 plus 7 directori care au fost 3
Organigrama in scadere ca si spuma de la bere in halbe pana la varf …
Deci domn primar cum faci ??
Cred ca nu aduci nemti ca apoi nu e bine 2 sau 3 ca trebuie 100 dati afara