Reprezentanții STPT – Societate de Transport Public Timișoara, așa cum se numește acum RATT, au anunțat câteva modificări în circulația mijloacelor de transport în comun încă de vineri. Acestea urmau să intre în vigoare din dimineața zilei de sâmbătă, 2 septembrie.
Astfel, din pricina unor lucrări de asfaltare pe strada Andrei Șaguna, despre care nu se știe cât durează, tramvaiele 5 au fost scoase de tot de pe traseu, la fel ca tramvaiele de pe linia 10, iar garniturile de pe liniile 1 și 2 au fost deviate, din Piața Traian circulând pe str. Dacilor, pe str. Mihail Kogălniceanu, la Gara de Est și Retur.
Linia 10 de tramvai a dispărut de tot, dar asta nu îi afectează prea tare pe călători, pentru că oricum circula destul de rar, iar tramvaiele 5 ar fi fost înlocuite de un singur microbuz, însă doar pe traseul Ronaț – Balta Verde, urmând să meargă din Ronaț pe Calea Bogdăneștilor, pe str. Macilor, pe Mircea cel Bătrân, Bd. Cetății, Calea Bogdăneștilor și înapoi în Ronaț, pe str. Taborului, str. Semicerc, Dunării și Ronaț. Stațiile ar fi comune cu cele de tramvai, însă ar fi fost înființate și două stații noi, pe Macilor, înainte de Mircea cel Bătrân, și pe Cetății, chiar înainte de intersecția cu Bogdăneștilor.
Pe str. Andrei Șaguna au fost lăsate să circule, pe o singură bandă, liniile de autobuz 21 și Expres 8.
Mai mult decât atât, după cum au anunțat oficialii STPT încă de vineri, „în zona Fabric va fi introdus un autobuz care va avea traseul: Piaţa Traian – strada Dacilor – strada Mihail Kogălniceanu – Gara de Est – strada Avram Imbroane – strada Gheorghe Adam – Calea Dorobanţilor – strada Andrei Şaguna – strada Iepurelui – strada Ştefan cel Mare – Piaţa Traian”.
Mai-marii de la fosta RATT nu au anunțat cât timp durează aceste modificări în circulația mijloacelor de transport în comun. De ce? Ei spun că lucrările de asfaltare nu țin de ei. Ei țin însă de primărie, care a comandat lucrările de asfaltare.
Chinurile călătorilor
Mai mulți timișoreni ne-au scris, luni, pe adresa redactie@tion.ro, plângându-se de bătaia de joc ce vine de la fosta RATT. Oamenii spun că este inadmisibil să poată circula de la Balta Verde cu o singură linie, linia 4, în condițiile în care oricum este dezastru în traficul din Timișoara. Cei care sunt aduși cu microbuzul din Ronaț pot lua tramvaiele de pe linia 4, linie care a fost suplimentată cu o singură garnitură de când linia 5 a fost scoasă.
„Avem un microbuz care face legătura între Ronaț și Balta Verde. Tramvaiul deocamdată nu mai circulă, cât durează lucrările de pe Andrei Șaguna. Pe linia 4 circulă cinci tramvaie, toate cu remorcă. Toate circulă în grafic”, ne-au declarat reprezentanții STPT.
Dacă aparent totul este în grafic în zona Cetății, în cealaltă parte a orașului este haos. Oamenii se plâng că n-au văzut autobuzul pus la dispoziție de STPT.
„De trei zile, panoul RATT din Piața Traian anunță că tramvaiele 1, 2 și 5 virează la stânga și circulă numai până la Gara de Est. Explicații nu se dau, în schimb, se pomenește un autobuz care ar acoperi lungul traseu rămas descoperit în ambele sensuri. Autobuzul, cu stație neprecizată, nu a fost zărit de mai nimeni. Probabil că are o frecvență care să descurajeze eventualii amatori. De altfel, pentru ca efectul să fie sigur, circulă zvonul că ar circula într-un singur sens, de la Traian spre Gara de Est – Meteo – Modern – Traian. Așa încât, dacă există, de la Traian la Prințul Turcesc ar merge cale lungă sau, după cum ne tot îmbie în subliminal RATT, pe jos! Ce te faci însă cu bătrânii, bolnavii, mamele cu copiii și bagaje și alte categorii care subvenționează de ani RATT și așteaptă zadarnic ceva mai mult decât dispreț și… complexe bisericești. Domnul academician Micloși se răsucește în mormânt”, ne-a scris un cititor pe adresa redacției.
Omul spune că de la ceea ce a anunțat conducerea STPT până la ceea ce se întâmplă este cale lungă.
„Aici e nesimțirea: autobuzul care cică înlocuiește trei tramvaie care circulau în două sensuri merge într-un singur sens, rar spre deloc; suspendarea liniei 10, care în realitate nu mai circulă de luni de zile; lipsa unui termen de execuție. Se lucrează cu forțe și cu program de bugetari pe Andrei Șaguna”, ne-a mai scris cititorul nostru.
Am cerut o lămurire de la oficialii Societății de Transport Public Timișoara. Întrebați dacă este adevărat ce spune călătorul timișorean, cei de la fosta RATT au avut de spus doar atât: „tronsonul Piața Traian – Gara de Est – Meteo – Prințul Turcesc – Piața Traian este asigurat de un autobuz care circulă la un interval de 20 de minute. Din cauza mașinilor care circulă în gabaritul tramvaielor, precum și a lucrărilor de pe strada Andrei Șaguna, pot apărea întârzieri față de graficul stabilit de până la 5 minute. Stațiile sunt comune cu cele de tramvai”, se arată în răspunsul emis de STPT către tion.ro.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1891238″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!