Fostul viceprimar Adrian Orza spune că este bine că se intervine în Piaţa Bălcescu, dar că ar fi trebuit să se pună accent pe spaţiul destinat pietonilor, având în vedere că zona este moartă din punct de vedere economic, în opinia sa.
„E bine că acolo se intervine. Sistemul ăla de stâlpişori care era acolo arăta şi dizgraţios şi nu reuşea să se creeze o vizibilitate normală în trafic legată de toate întortocherile alea care erau acolo. Zona Bălcescu este o zonă care, din punct de vedere economic, a subcombat. Una dintre cauze e şi chestiunea demografică, sunt foarte multe persoane în vârstă şi, pe de altă parte, faptul că ea este o piaţă de trecere, spre deosebire de alte pieţe din oraş. E o zonă de trafic, se trece cu maşina în viteză fără ca lumea să se oprească acolo (…) În momentul în care vrei să resuscitezi economic o zonă de genul acesta sigur că încerci să introduci în proiect o zonă consistentă de trafic pietonal. Nu cred că acest proiect a ţinut cont de aceste componente, pentru că nu s-a vorbit despre ele, cred că mai degrabă scopul principal al remodelării pieţei a fost crearea unui cadru în care să fie adusă statuia Fidelităţii. Nu cred că s-a ţinut cont de elementele de care v-am spus adineauri”, a afirmat Orza.
Criticile consilierului vin în contextul în care proiectul privind reconfigurarea geometriei intersecţiei din Piaţa Bălcescu a fost iniţiat în timpul fostei administraţii, pe când Orza era viceprimar al Timişoarei, fiind pus în practică acum.
Ce se mai poate face acum, când utilajele sunt pe şantier? „E clar că nu se mai poate modifica nimic…”, spune Orza.
Ce sens mai au aceste discuţii acum? „Au, să spunem cum ar fi trebuit făcut. Nu mai putem schimba… În general în Consiliu nu poţi să schimbi un studiu de fezabilitate, consilierii nu fac SF-uri, nici proiecte (…) Discuţii despre reabilitarea Pieţei Bălcescu au fost încă de pe vremea domnului Radoslav (n.r. – Radu Radoslav, fost arhitect-şef al Timişoarei), care recomanda reabilitarea ei pe criteriile pe care v-am zis eu. Am intervenit de exemplu cu treptele Catedralei când se mai putea face ceva. S-a întâmplat ceva? Nu (…) Dacă a greşit şi fosta administraţie nu înseamnă că nu recunosc şi lucrul ăsta”, a mai afirmat consilierul local.
În cele din urmă, Orza a concluzionat că în general, în cadrul unei administraţii, există diferite idei şi nu întotdeauna cele care se pun în practică sunt cele mai fericite, dar este bine că se rezolvă totuşi problemele de trafic în Piaţa Bălcescu.
Alesul a propus şi ca piaţa agroalimentară din zona Bălcescu să fie transformată într-o piaţă care să aibă un anumit specific, în care să se vândă produse ecologice, bio, sau într-o piaţă volantă.
Intersecţia din Bălcescu va fi reamenajată – vor exista două benzi de circulaţie pe sens ca şi până acum, dar direcţiile vor fi separate de o insulă centrală -, urmând ca traficul să se desfăşoare după principiul „cedează trecerea” la toate intrările, în dreptul liniilor de tramvai se vor monta indicatoare ce reglementează prioritatea tramvaielor, vor fi amenajate 41 de locuri de parcare, vor fi refăcute trotuarele, se vor amenaja noi staţii de taximetre pe strada Ciprian Porumbescu, alveole pentru transportul în comun pe bulevardul Mihai Viteazu şi piste pentru biciclişti, potrivit reprezentanţilor municipalităţii. În mijlocul viitorului sens giratoriu, autorităţile locale vor să amplaseze Coloana Victoria, monument care se află acum în Cimitirul Eroilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!