Consilierul local a afirmat, miercuri, că nu îşi explică de ce pe agenda actualei administraţii nu se află în primul rând proiectele cu finanţare europeană, ci subiecte cum ar fi palmierii, recentele restricţii de circulaţie introduse pentru biciclişti în zona centrală sau alte proiecte care ţin de… viitorul îndepărtat, dacă ne gândim la propunerea de a duce în subteran liniile de cale ferată care traversează oraşul şi metrouri.
„Din punctul meu de vedere se consumă prea multă energie şi ambiţii personale pe chestiuni minore sau cel puţin nu atât de importante pe cât ar trebui să fie cele care să ne preocupe. Sigur că este interesant să vorbim despre palmieri, despre războiul velo, despre lucruri de genul acesta, dar cred că preocupările cele mai importante ar treb să fie cele legate de proiectele europene, ele ar trebui să fie prioritatea zero. Proiectele europene sunt principala prioritate în acest moment în ceea ce priveşte dezvoltarea oraşului. Există un portofoliu de proiecte care a fost lucrat, pus la punct şi depus spre finanţare şi în afara de lucrarea de la Michelangelo nu se mai vorbeşte nimic despre reabilitarea canalului Bega şi implicit despre transformarea sa în canal navigabil – partea asta este adiacentă proiectului -, nu se mai vorbeşte nimic de reabilitarea centrului istoric, de cele zece străzi pietonale, şi în general de celelalte proiecte care au fost depuse şi aprobate pentru a fi puse în operă (…) Nu ştiu de ce nu se discută, nu-mi explic”, a declarat Orza. Alesul spune că a făcut o interpelare în consiliul local pe această temă în urmă cu câteva luni. Consilierul s-a implicat totuși și în problema bicicliștilor, pledând pentru drepturile acestora și susţinând că nu ar trebui introduse interdicţii de circulaţie în centru, dar ulterior s-a abţinut la votarea proiectului de hotărâre. „M-am abţinut pentru că oricum abţinerea are valoare de vot negativ. A fost aşa o chestie de interpretare, nu s-a interzis de tot, numai câteva ore. Votul meu nu era folositor pentru aprobarea proiectului (…) Un drept odată câştigat e absurd să îl anulezi”, a explicat Orza.
Oricum, pentru cele două proiecte mari la care a făcut referire consilierul, cu reabilitarea centrului şi a malurilor canalului Bega, reprezentanţii municipalităţii nu au reuşit să finalizeze încă licitaţiile pentru execuţie. În ceea ce priveşte introducerea transportului public pe Bega, cu vaporaşul, Orza crede că acest lucru nu reprezintă o prioritate pentru actuala conducere a primăriei.
„Probabil că nu se mai doreşte lucrul acesta, deşi nu e o chestiune costisitoare. Trebuie achiziţionate respectivele ambarcaţiuni, există modele care se pretează pentru lăţimea canalului nostru, şi acele pontoane tip staţii nu este greu să fie realizate, cel mai greu lucru a fost dragarea canalului Bega. Sigur că RATT trebuie să-şi dezvolte un serviciu nou de transport public pe apă. Dar probabil că nu mai reprezintă o prioritate…”, a adăugat fostul viceprimar.
Citiți principiile noastre de moderare aici!