Sunt ani buni de când şoferii aud despre lărgirea pasajului pe sub calea ferată Jiul, un punct nevralgic în traficul timişorean, dar investiţia nu va putea fi realizată nici în 2015.
Pe lista proiectelor prezentate de primarul Nicolae Robu pentru anul 2015 se regăsesc lărgirea pasajului CF Popa Şapcă, a străzii Popa Şapcă şi a bulevardului Antenei la patru benzi, construirea unui nou pod peste Bega în prelungirea străzii Jiul şi lărgirea străzii Jiul la patru benzi.
Autorităţile locale au decis să înceapă cu pasajul CF Popa Şapcă, chiar dacă lucrarea este mai costisitoare comparativ cu cea de la pasajul Jiul, motivând că ar fi mai simplu de realizat.
La pasajul Popa Şapcă, valoarea investiţiei este estimată la 15,2 milioane euro, în timp ce în cazul pasajului Jiul valoarea estimată a lucrărilor este de aproape 8,2 milioane euro.
Pentru noul pasaj pe care municipalitatea intenţionează să îl construiască în zona Solventul, estimarea este de 27,8 milioane euro. Până să înceapă astfel de lucrări, oficialii primăriei s-au gândit la o altă soluţie pentru descongestionarea circulaţiei.
„Am dat dispoziții să se poarte discuții cu cei de la CFR pentru deschiderea traficului peste calea ferată în zona Solventul, cu barieră, și atunci asta ar mai descărca, ar asigura încă o legătură pe axa sud-nord peste calea ferată. Lucrarea nu va dura foarte mult, ea se poate face foarte repede, în mai puțin de un an, cu certitudine. Ar urma să se realizeze pe venituri proprii, din bugetul local”, a anunţat, marţi, Robu.
Astfel ar urma să se asigure trecerea dinspre Calea Bogdăneştilor spre strada Gării, peste linia de cale ferată, cu bariere. Joi ar urma să aibă loc primele discuţii în acest sens cu reprezentanţii CFR, potrivit autorităţilor locale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!