Parcarea supraterană din centrul orașului, care ar urma să fie amenajată vizavi de Hotel Timișoara, a reprezentat întotdeauna un motiv de zâzanie între autorități.
Consiliul Județean Timiș (CJT) intenționează să concesioneze lucrările și exploatarea parcării unei firme private, care va trebui să achite 120.000 de euro pe an redevență. Însă pentru a face acest lucru, pe lângă cei 4.845 de metri pătrați pe care CJT îi are în proprietate acolo, ar mai avea nevoie și de o bucată de teren de 583 de metri pătrați, care în acte îi aparține Primăriei Timișoara.
Încă din primăvara acestui an, vicepreședintele CJT Alexandru Proteasa susținea că municipalitatea pune bețe în roate privind parcarea.
„Consiliul își dorește să facă, primăria știe că noi ne dorim, dar Primăria Timișoara ne blochează în a face parcarea. […] Primăria Timișoara știe că fără acea bucată de 480 de metri pătrați de teren nu putem să facem această investiție și refuză să vină la discuții. Ca să putem face acolo parcarea, avem nevoie prima dată să facem un Plan Urbanistic Zonal (PUZ), apoi de autorizația de construire”, declara în luna mai Alexandru Proteasa.
Ajunși în luna septembrie, consilierul local Răzvan Negrișanu, care face parte din comisia mixtă de negociere CJT-PMT pentru parcare, spune că vicepreședintele CJ dă ultimatumuri Consiliului Local și Primăriei Timișoara, folosind un ton inacceptabil.
„Vicepreședinte CJ Alexandru Proteasa «pune în vedere» și dă ultimatumuri Consiliului Local și Primăriei Timișoara. Și folosește un ton inacceptabil la o propunere de parteneriat în legătură terenul de pe strada Sfântul Ioan, vis a vis de hotel Timișoara. La începutul lui septembrie am propus să unificăm cele doua parcele, deținute de CJ și Primărie, iar cele două instituții să fie partenere în proiectul construcției parcării. Viceprimarul Cosmin Tabără, președintele comisiei, a transmis omologului Proteasa propunerea și o solicitare de convocare a comisiei mixte de negociere CJ-Primărie pentru a dezbate și decide împreună asupra acestei oferte”, a declarat consilierul local Răzvan Negrișanu (USR).
Negrișanu spune că, în loc de convocare, a primit o adresă în care liderul administrației județene îi acuză de tergiversări.
„În loc de convocare, am primit adresa în care dl Proteasa, în nume propriu, nu al comisiei de negociere din Consiliul Județean, ne acuză de tergiversări și ne pune în vedere că avem 30 de zile să votăm în Consiliul Local dacă le dăm tot terenul sau nu. Nu știm dacă membrii comisiei de negociere, care este abilitată să se pronunțe, au fost măcar informați că existat această propunere de parteneriat.
Argumentul este că «într-o variantă de bun comun, deținut în cote, se vor îngreuna procedurile de atribuire a contractului de concesiune de lucrări, va fi necesară administrare duală și va fi nevoie de un proiect de HCL și HCJ pentru fiecare etapă în elaborarea procedurii de concesionare și ulterior de administrare».
Cu alte cuvinte, dl Proteasa nu vrea ca Primăria Timișoara să fie implicată în procedura de concesionare către un privat a terenului pentru construcția parcării din centrul orașului Timișoara. Pentru că nu CJ va construi parcarea, ci un privat și astfel un proiect de interes pentru oraș este transformat într-un business.
Oare de ce este atât de important ca doar domnii Nica și Preoteasa să decidă cine este concesionarul?
Repet, poate se aude și la CJ: menținem propunerea de parteneriat pentru că un teren în centrul Timișoarei este de interes local și este firesc ca și Primăria Timișoara să aibă un cuvânt de spus. Susținem construcția parcării doar că ne dorim să cooperăm în interesul orașului”, a precizat consilierul local Răzvan Negișanu.
Scenarii pentru parcare
Administrația județeană are două scenarii în clipa de față. Primul ar fi să utilizeze doar terenul instituției și să rezulte 396 de locuri de parcare. În al doilea e luat în calcul și terenul Primăriei Timișoara, caz în care s-ar putea amenaja 436 de locuri de parcare.
În scenariul 1, parcarea costă 14,7 milioane euro plus TVA. În scenariul 2, investiția se ridică la 16,1 milioane euro plus TVA.
Viitoarea parcare ar trebui să aibă parter cu spații comerciale, patru etaje și încă un etaj retras. Vor fi prevăzute și locuri de parcare pentru biciclete, persoane cu handicap, sursă de încărcare pentru mașinile electrice și panouri solare.
Proteasa: „Nu președintele și vicepreședintele CJ decid rezultatul unei licitații”
Pe de cealaltă parte, vicepreședintele CJ Timiș Alexandru Proteasa spune că o administrare duală a proiectului nu ar face nimic altceva decât să îl îngreuneze.
„Soluția promovată de domnul Negrișanu este doar un motiv de tergiversare și de îngreunare a procedurii de implementare a acestui obiectiv important pentru timișoreni. Poate, dacă domnul consilier local n-ar fi chiulit de la comisie și dacă ar fi avut o brumă de experiență în administrație, ar fi înțeles din prima punctul de vedere al Consiliului Județean.
Din păcate însă, domnul Negrişanu are o singură idee, și aceea fixă, motiv pentru care reiterez cele transmise anterior: într-o variantă de bun comun, deținut în cote, s-ar îngreuna procedurile de atribuire a contractului de concesiune de lucrări, ar fi necesară o administrare duală și ar fi nevoie de un proiect de HCL și HCJ pentru fiecare etapă în elaborarea procedurii de concesionare și ulterior de administrare.
Cu convingerea că domnul Negrișanu învață mai greu, dar totuși învață în cele din urmă, îi transmit că la CJ Timiș nu președintele și vicepreședintele decid rezultatul unei licitații, ci aparatul tehnic de specialitate, așa cum cere legea. Sper că afirmația domniei sale este doar o scăpare și nu descrie un mod de lucru la Primărie”, a declarat pentru Tion Alexandru Proteasa.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XLupta orgoliilor! Primaria doar a daramat garaje si nu a construit parcari, decat a amenajat cateva parcari la nivelul solului, nu supra sau subterane. Acum inca mai vrea sa darame alte garaje FOLOSITE sub informatia falsa ca ar fi dezafectate. Cand am specificat acest lucru, a sters postarea…. Cred ca ar fi cazul ca primaria sa inceapa sa construiasca parcari, nu doar sa darame. Si daca in centru, exista lupta orgoliilor cu, bineinteles, substrat politic. Cred ca ar cam fi cazul sa se lase prostiile si ambitiile, de ambele parti si sa trecem la lucruri constructive! Ce ziceti, domnilorALESI ?
de ce sa faca un lucru bun, cand pot sa se certe
cine opreste CJ sa faca parcare pe suprafata pe care o detine. NIMENI. dar trebuie motiv sa nu se faca si fraierii sa puna botul. faceti parcarea si apoi adaugati si bucata lipsa. va opreste cineva? asa e la noi, nu se poate face nimioc si se gasesc 100 de motive. jalnic.
Nu mai bine se apuca CJT sa isi faca parcarea pe terenul ei si apoi primaria face pe terenul ei un complex comercial? Ca tot cu asta o dau CJT…. Sa vedem cine face profit…
-
CE COMPLEX NU VEZI CA SPATIUL PRIMARIEI E CIT PENTRU O GARSONIERA
Cei care se opun acestor proiecte ar trebui sa zboare imediat. Pierd din vedere esentialul : sint in slujba cetateanului si nu a intereselor de partid.
-
Esentialul: cetateanul nu-i “concediaza”! cetateanul se lasa vrajit cu sloganuri de 2 bani gauriti, nu accepta ca a votat emotional, si ciclul se repeta. “In slujba cetateanului” -buna asta, am ras. 😅
#idiocracy
120.000 euro concesiune + 2 % impozit cladire parcare catre primarie (250.000 euro) = 370.000 euro anual ar incasa certaretii !!!
Nu se incaseaza acesti bani din parcare pe an.
De ce ar face parcarea ?
CUM SA EVOLUEZE ORTASUL CU ASA CIRCARI SUNTEM RISUL ROMANIEI FARA SALA STADION SPITAL PARCARI CENTURA………