Contractul de asociere între societatea Administrarea Domeniului Public şi Constructim pentru construcţia şi exploatarea parcării subterane din zona Pieţei 700 a fost încheiat în 2009. Parcarea respectivă, care a fost deschisă în vara anului 2012, se află pe un teren concesionat de primărie către ADP în acest scop. În timpul noii administraţii, contractul de asociere a mai fost modificat o dată, când s-a decis ca asociatul privat să preia administrarea şi exploatarea parcării din Piaţa Timişoara 700.
Acum, reprezentanţii Primăriei Timişoara spun că atât societatea Drumuri Municipale (succesoarea ADP după fuziunea prin absorbţie cu aceasta), cât şi celălalt asociat au solicitat să se aprobe ridicarea unei construcţii în cadrul parcajului existent, o construcţie definitivă cu trei etaje şi un etaj retras, precum şi posibilitatea de a se amplasa acolo construcţii provizorii din lemn pentru activităţi de comerţ ocazional, de exemplu la diferite târguri.
„Avand în vedere durata mare de funcţionare a imobilului rezultat (parcaj public subteran), raportat la indicatorii valorici constând în valoarea investiţiei, venituri şi costuri, valoarea actualizată netă, durata de recuperare a investiţiei, randamentul economic actualizat, se poate concluziona că o astfel de construcţie cu destinaţie exclusivă de parcare nu este rentabilă în contextul economico-financiar actual din ţara noastră. Analiza efectuată de SC Drumuri Municipale Timişoara SA, împreună cu asociatul SC Constructim SA, ca urmare a încasărilor realizate din exploatarea parcajului public pe o perioadă de peste un an de zile, au relevat necesitatea realizării şi a altor funcţiuni suplimentare (construcţie definitivă în regim de 3E+Er şi construcţii provizorii din lemn) în cadrul imobilului (parcajului public) în vederea îmbunătăţirii şi eficientizării încasărilor din exploatarea acestuia, având în vedere investiţiile foarte mari ce au fost efectuate, investiţii ce trebuie amortizate/recuperate, cu scopul asigurării unei situaţii financiare pozitive şi a obţinerii unei marje de profit ce trebuie avută în vedere de către orice investitor. Pentru asigurarea unui minim al ratei rentabilităţii, este imperios necesar ca imobilul în cauză să deţină pe langă un parcaj public subteran şi spaţii recreative şi de servicii complementare”, motivează reprezentanţii municipalităţii în referatul care însoţeşte proiectul de hotărâre.
Autorităţile locale afirmă că toate aceste noi construcţii ar urma să ocupe 9,85% din suprafaţa desfăşurată a parcajului public şi că realizarea imobilului cu trei etaje nu va afecta locurile de parcare existente la ora actuală la nivel teran.
Construcţiile ar urma să fie realizate integral pe cheltuiala Constructimului, iar SC Drumuri Municipale ar urma să încaseze 0,50% din veniturile realizate.
„Din totalul veniturilor realizate din exploatarea constructiei definitive si din exploatarea construcţiilor provizorii, asociatul nr. 2 – Societatea Constructim SA va vira lunar asociatului nr. 1 – Societatea Drumuri Municipale Timisoara SA, o cotă de 0,50%, aceasta cotă făcandu-se venit al asociatului nr. 1”, se propune printr-un act adiţional la contractul de asociere.
Totul depinde de cum vor vota, joi, consilierii locali. „Se doreşte o clădire P+3, cu funcţiuni comerciale. Este o propunere din partea ADP, care este parte a asocierii cu Constructim pentru parcarea din 700. O să vedem dacă consiliul local acceptă sau nu acest lucru. Din punctul de vedere al ADP şi al Constructim, dupa ora 16:00 parcarea nu mai este deloc rentabilă şi vor să găsească o formă de funcţionare în aşa fel încât să se rentabilizeze. De asemenea, vor să amplaseze căsute de lemn pentru Târgul de Crăciun”, a explicat viceprimarul Dan Diaconu. Edilul a afirmat că nu se doresc magazine în noua clădire, ci o sală de fitness de exemplu.
UPDATE. Primarul Nicolae Robu a retras de pe ordinea de zi proiectul de hotărâre privind parcarea subterană din Piaţa 700, motivând că nu toată lumea a avut timp să-l studieze şi că mai trebuie purtate discuţii pe această temă.
„ADP a facut solicitarea de a extinde investiţia de acolo, mai întâi într-o variantă pe care eu am considerat-o clar inacceptabilă, pentru că ar fi prevăzut ca la sol o parte din locurile de parcare să dispară. Or, concesiunea terenului s-a făcut pentru a se realiza parcare subterană şi parcare terană. Poate intra în discuţie extinderea investiţiei cu păstrarea parcării la sol, cu realizarea unui număr de niveluri după ce la sol va fi asigurată şi în continuare parcarea, pentru activităţi care se doresc a fi, pe de o parte, producătoare de clienţi pentru parcare, întrucât investitorul susţine că nu are clienţi şi nu îşi poate amortiza investiţia, pe de altă parte, pentru aducerea de venituri suplimentare. Evident că dacă s-ar aproba, atunci şi noile activităţi care s-ar realiza ar trebui să fie supuse la redevenţă”, a declarat Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!