Am trecut și noi pe acolo zilele trecute. Am găsit trei muncitori în dreptul bisericii sârbești. E drept, era ora 14.15, dar primarul spune că a trecut și el vinerea trecută prin zonă, în drum spre PNL, și nu era pauză de masă atunci.
„Ritmul este nemulțumitor și pentru mine. O să am o discuție cu domnul director al SDM să văd ce se întâmplă de se avansează atât de încet. Și eu am văzut vineri doar trei muncitori și nu erau în pauza de masă. Am văzut cu ochii mei și sigur că mă nemulțumește lucrul acesta. Îmi doresc să terminăm destul de repede și să vedeți cum vor prinde viață și acele străzi, odată devenite pietonale. Sigur, se pierd câteva zeci de locuri de parcare, dar totdeauna trebuie să punem în balanță plusurile și minusurile. Or, plusurile sunt uriașe”, ne-a explicat Nicolae Robu.
Lucrările în zonă au început în prima parte a lunii octombrie și, conform SDM, ar fi trebuit să fie gata în 11 noiembrie. Au fost însă probleme cu Direcția Județeană pentru Cultură Timiș, după ce s-a descoperit că muncitorii Societății de Drumuri Municipale s-au apucat să acopere aerisirile caselor din Cetate cu blocuri de BCA. Primăria trebuia să completeze proiectul și să obțină un aviz final de la „Monumente”.
Se lucrează pentru transformarea tronsoanelor aflate în șantier în pietonale, după modelul celorlalte artere modernizate de primărie, cu piatră cubică pe margini și asfalt pe mijloc. Ideea edilului-șef este să transforme în pietonală și bucata de Ungureanu dintre intersecția cu Gh. Lazăr și General Eremia Grigorescu, dar și Gh. Lazăr, de la Ungureanu până la Gh. Dima, precum și General Eremia Grigorescu, la un moment dat.
Primarul Timișoarei spune că și-a asumat închiderea centrului istoric pentru mașini odată cu asumarea proiectului de reabilitare a zonei Cetate, scris pe vremea fostului primar Gheorghe Ciuhandu.
„Eu am asumat această transformare și mă bucur că am asumat-o. Sunt foarte mulțumit că am făcut așa, că tot centrul este pietonal, că am avut curajul să merg mai departe și să adaug încă pe atâtea străzi la proiectul inițial. Sunt foarte mulțumit că nu am cedat în privința Pieței Libertății și aprecierea timișorenilor este foarte clară pentru ceea ce am făcut acolo. Mi-am impus punctul de vedere și numai eu știu cât de hulit am fost în acea perioadă. Dar vedem beneficiile acum. Avem de departe cel mai mare centru istoric pietonal. Inițial am avut zece străzi și cinci piețe, dar imediat după ce am implementat proiectul în forma sa inițială am făcut pietonale încă patru străzi, apoi încă trei și acum avem iarăși un număr important, trecem bine de 20 de străzi pietonale. Ținta este ca într-o primă etapă, de la str. Sf. Ioan prelungire Gh. Dima înspre Bastion și până în Bastion, totul să fie pietonal. Aproape că am atins această primă țintă”, a explicat Robu.
Vă reamintim, ultimii ani, de când au început lucrările de reabilitare a centrului istoric, în zona centrală au fost desființate peste 500 de locuri de parcare, prin transformarea a zece străzi în pietonale: Sergent Constantin Mușat, Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Florimund Mercy, Francesco Griselini, Fără Nume 2, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu și Enrico Carusso.
În vara anului 2015, reprezentanții primăriei anunțau că alte cinci străzi din Cetate, care nu au mai intrat în proiectul de reabilitare cu finanțare europeană, vor deveni pietonale, după asfaltare: Augustin Pacha, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai, Victor Vlad Delamarina și un tronson din Gheorghe Lazăr. Lor li s-au alăturat și Emanoil Ungureanu, General Eremia Grigorescu (de la Ungureanu până în Unirii) și Palanca, dar vor urma și celălalt tronson din Gh. Lazăr (n.r. din Cetate) și Ungureanu (între Gh. Lazăr și General Eremia Grigorescu).
Ideal ar fi, în viziunea edilului-șef, să devină pietonală toată zona istorică, chiar de la Parcul din spatele Catedralei până spre Bastion. Pentru asta este nevoie însă de locuri de parcare aproape de centru.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2137201″]
[related-post post_id=”2121328″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!