Evenimentul de semnare a protocolului s-a desfășurat vineri, la Primăria Municipiului Timișoara, cele trei instituții partenere fiind reprezentate de primarul Dominic Fritz, inspectorul șef Lucian Vasile Mihoc și inspectorul general școlar Aura Danielescu. Momentan, și-au arătat intenția de a se alătura protocolului 30 de licee și școli gimnaziale, dar reprezentanții municipalității se așteaptă ca numărul să mai crească.
„Mă bucur foarte mult că dăm startul acestui proiect. E un exemplu al modului în care putem găsi modalități de colaborare între instituții. Bineînțeles, o singură interacțiune cu elevii nu va fi suficientă, de aceea ne propunem un parteneriat dinamic prin care să ajungem la cât mai mulți elevi și cadre didactice. La finalul celor 2 ani de colaborare, ne așteptăm să avem 48 de licee și școli gimnaziale și cel puțin 400 de clase care să fi avut contact cu acest tip de informație. Începem luni, la ora 9, cu Școala Gimnazială nr. 18. Le mulțumim tuturor colegilor – de la Biroul Situații de Urgență și Administrația pentru Sănătate și Educației a Municipiului Timișoara – profesorilor, precum și partenerilor din instituțiile cu care lucrăm în proiect. Împreună creștem siguranța elevilor și îi pregătim pentru viață”, transmite primarul Dominic Fritz.
foto: PMT
Abilități pentru elevi
Ceilalți doi semnatari ai protocolului au vorbit, și ei, despre importanța formării de diferite abilități printre elevi. Lucian Vasile Mihoc a subliniat faptul că durata de doi ani a proiectului oferă posibilitatea de ajunge în toate unitățile de învățământ și de a crește eficiența pregătirii. Acesta consideră că proiectul a apărut ca o necesitate de a asigura elevilor și această parte importantă din pregătirea lor ca viitori adulți. Pe de altă parte, inspectorul școlar general Aura Danielescu a remarcat utilitatea acestui proiect, în legătură cu problematica siguranței. Aceasta consideră că, pe lângă pregătirea teoretică, este nevoie să formăm și abilități care să permită copiilor să acționeze și să reacționeze adecvat în cazul unor situații deosebite, subliniind și că de proiect beneficiază atât elevii, cât și profesorii și părinții.
Proiectul presupune ca specialiștii din cadrul Biroului pentru Situații de Urgență al Primăriei Municipiului Timișoara să se deplaseze, împreună cu angajații Inspectoratul pentru Situații de Urgență, câte o săptămână la fiecare unitate. Aici, îi vor învăța pe elevi cum să reacționeze în situații de urgență, cum să acorde primul ajutor, ce riscuri există și cum pot să le prevină sau să se protejeze. Elevii vor participa la simularea unor exerciții de salvare în situații de urgență, învățând astfel cum să acționeze dacă va fi cazul. Cei de gimnaziu vor fi instruiți cum să prevină riscurile, să respecte regulile de siguranță și, dacă e cazul, cum să apeleze numărul unic de urgență 112. Liceenii vor avea în plus sesiuni de instruire despre acordarea primului ajutor. Și profesorii vor avea parte de pregătire pentru a putea coordona măsurile necesare în cazul în care se confruntă cu o situație de urgență.
„Până în prezent, și-au exprimat dorința de a se înscrie în program 30 de unități de învățământ din Timișoara, licee și școli gimnaziale. Proiectul este prevăzut să se deruleze pe următorii 2 ani și sunt deja programate activitățile până în luna aprilie a anului viitor. Școlile care doresc să participe la acest program se pot înscrie în continuare, trimițând o solicitare pe adresa de e-mail primariatm@primaritm.ro”, țin să mai menționeze reprezentanții primăriei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!