Problema străzilor sau a pasajelor inundate de ploi este una cunoscută în Timișoara. Aquatim a găsit însă soluția pentru zonele cu probleme, astfel că a trecut la implementarea unui program „solid” de combatere a acestor efecte, „manifestate prin ploi de intensitate foarte mare, în timp scurt, care generează imposibilitatea preluării și a transportului acestor ape, deci inundarea anumitor zone-pasaje din oraș”. Soluțiile tehnice au fost deja puse în practică în „două puncte fierbinți”: Parcul Industrial Freidorf și zona străzii Emile Zola.
„În primul caz, Parcul Industrial Freidorf, s-a observat în timp că rețeaua de canal executată în zonă era dimensionată doar pentru ape menajere, astfel că, la ploi torențiale, îndeosebi în vecinătatea Elba, se produceau, frecvent, inundații. Ca atare, Aquatim a decis să proiecteze și să execute o rețea nouă de canalizare doar pentru apele meteorice. Ele sunt, de acum, tratate prin deznisipare și separarea uleiurilor de pe carosabil și, ulterior, descărcate prin intermediul unei stații de pompare, în râul Bega”, explică Ilie Vlaicu, directorul societății de apă și canal.
În ceea ce privește zona străzii Emile Zola, acolo s-a optat pentru soluția de preluare a apelor meteorice printr-un bazin de colectare. Practic, angajații Aquatim golesc bazinul în rețeaua de canalizare după ce se oprește ploaia. Se lucrează acum și în alte zone afectate din oraș: pasajele Brediceanu și Gheorghe Lazăr.
„Ca și investiții aflate în implementare, în acest moment, Aquatim lucrează la Pasajele Brediceanu respectiv Gheorghe Lazăr, alte două zone importante ale Timișoarei care au nevoie de soluții imediate pentru evitarea inundațiilor, la ploi torențiale. Aquatim le reamintește clienților că au datoria să-și protejeze locuințele împotriva refulării canalizării, la ploi de intensitate mare, prin soluții simple, cum ar fi clapete de refulare sau pompe”, mai spun reprezentanții societății de apă și canal.
Trimite articolul
XNo, bine! Bine ca nu le-a venit ideea sa faca un baraj la fiecare pasaj. Sau niste ecluze 🙂
Ca ar fi costat de zece ori mai mult si rezultatul ar fi fost acelasi… 00
SCHIMBARILE CLIMATICE?? ba, nenorocitilor, asa acoperiti incompetenta si zgarcenia de-a investi in infrastructura? chiar va bateti joc de noi?
Pasajul de pe str. Banatul trebuie largit sa nu mai apara ambuteiaje la orele cu trafic intens!
Pe Zola s-a rezolvat o problema veche de zeci de ani, prin schimbarea conductei principale de canalizare cu una de diametru mare., cu fonduri europene. Pentru asta felicitari Aquatim.
Marea problema este bataia de joc cum se repara dupa lucrarile Aquatim. Dezastru. Acolo unde este colectorul din articol s-a reparat de trei ori asfaltul si tot varza este. Daca nu esti atent si ai viteza (50/ora) poti face accident. Zola era o sosea de beton, rezistenta, acum, dupa reparatiile la canalizare, e groaznica. Nu se fac compactari deloc, nu se respecta pasi tehnologici, nu verifica nimeni sau inchid ochii.