“Sunt sute de proiecte pe care le avem pregătite pentru viitor, pentru că noi gândim atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu și lung. O parte importantă dintre aceste sute de proiecte vor intră în implementare în următorii 4 ani. Altele rămân pentru mai târziu, dar ele trebuie să fie avute în vedere de pe acum, pentru că un oraș ca Timișoara trebuie administrat cu viziune, în baza unui plan strategic și nu conjunctural. Am făcut multe în acești 4 ani de mandat, dar suntem conștienți că mai sunt extraordinar de multe de făcut și suntem conștienți tocmai pentru că noi trăim printre oameni și nu ascunși în birouri, noi am făcut nenumărate descinderi pe teren, în tot orașul, cunoaștem realitățile nemijlocit și nu din povestitele unuia sau altuia sau din lecturi. Întotdeauna eu am fost om de teren, am văzut eu însumi, direct, cu ochii mei, care sunt realitățile asupra cărora aveam responsabilități”, afirmă Nicolae Robu.
Conectarea axei sud-nord, gata de finanțare
Primele obiective ca importanţă, dar şi ca termen de începere și realizare sunt cele două pasaje, „Popa Şapcă” şi „Jiul-Circumvalațiunii”, la care licitația este încheiată, contractul de lucrări semnat, amplasamentul predat către firma executantă pentru organizarea de șantier, altfel spus totul este pregătit pentru începerea efectivă a lucrărilor, așteptându-se doar avizul de la CFR prevăzut de lege în acest sens. Menționez că lucrările la cele două pasaje se vor desfășura deodată, dar fără a se întrerupe traficul prin niciunul din ele, ci doar cu anumite restricții, care nu ne vor crea mari probleme.
Lucrările de infrastructură pentru cele două pasaje vor fi completate de două pasaje noi pe sub calea ferată. Unul va fi situat în zona de vest a oraşului, la Solventul, între str. Calea Bogdăneștilor și str. Gării. Conform proiectului, prin acest pasaj se va muta şi linia de tramvai, care va fi prelungită de pe Calea Bogdăneștilor (foto). Linia de tramvai urmează să ajungă pe str. Gării, până în dreptul Gării de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 şi 8. Proiectul este la faza de finalizare a studiului de fezabilitate, iar cererea de finanţare este pregătită pentru fondurile europene 2014 – 2020. Estimarea este că execuția acestui pasaj pe sub calea ferată va începe anul viitor, cel târziu în 2018. Prin această lucrare importantă se va crea o nouă legătură între sudul şi nordul oraşului. Al doilea pasaj pe sub calea ferată va fi situat în zona de est a oraşului, pe str. Behela, prelungirea străzii Ștrandului. Studiul de fezabilitate al acestui proiect este în etapa finală de elaborare. Odată cu obţinerea fondurilor europene, se estimează că lucrarea ar putea începe cel târziu în 2018.
“Îmi asum realizarea unor asemenea obiective mari. Constat că altora le e și teamă să vorbească despre ele, darămite să își asume să le pună în practică. Eu am mai gestionat proiecte mari și am făcut-o de fiecare dată cu succes deplin. De aceea, nu-mi fac probleme că aș putea să nu fac față dificultăților. Contracandidații mei nu au făcut nimic major în viața lor și atunci desigur că le este, cum spuneam, frică și să vorbească despre lucruri majore, darămite să asume realizarea practică a așa ceva. De fapt, ciudat, de neînțeles, pur și simplu, este că ei nu au venit nici măcar la nivel de vorbe cu vreun obiectiv pentru Timișoara, fie el și mic sau mediu. Acesta e un mare semn de întrebare! Oricum, timișorenii nu se mulțumesc cu vorbe, timișorenii doresc să vadă realizări, idei de viitor, credibilitate.
Construirea unor poduri peste Bega intră, de asemenea, pe agenda primarului în funcție, pentru un mandat următor. Astfel, administraţia liberală condusă de Nicolae Robu va susţine, în următorii 4 ani, construirea unui pod peste Bega în prelungirea str. Jiul, a unui pod în zona vest – Solventul; alt pod în zona est – subzona str. Rudolf Walter – str. Sebeș; plus un pod în zona centrală – subzona Dimitrie Gusti –Mircești (lângă Inspectoratul Județean de Poliție).
Lucrările la podurile existente nu vor fi neglijate. Astfel, administraţia liberală condusă de Nicolae Robu propune reabilitarea cu consolidare și lărgire de la 2 benzi la 4 benzi a podului Ștefan cel Mare, cel situat pe Bd. Dragalina; reabilitarea cu consolidare și lărgire de la 2 benzi la 4 benzi a podului Eroilor, de pe Str. Văcărescu; reabilitarea cu consolidare și lărgire la 4 benzi a podului Tinereții, de pe Bd. Mihai Viteazul, şi reabilitarea cu consolidare și lărgire la 4 benzi a podului Muncii, de pe Bd. Iuliu Maniu. Toate aceste obiective de infrastructură vor avea ca sursă de finanţare bugetul Uniunii Europene, dar se ia în considerare şi bugetul local, după posibilităţi. Nicolae Robu estimează că lucrările pe teren vor avea loc în următorii 2 ani. Nu este uitat proiectul de construire a pasajului auto pentru vehicule mici prin Piața Victoriei, prin adaptarea și extinderea actualului pasaj pietonal. Studiul de fezabilitate este în etapa finală de elaborare, sursa fondurilor fiind bugetul UE sau bugetul local, după posibilități.
Investiții în campusuri școlare
Deși în ultimii patru ani investițiile în sistemul de învățământ din Timișoara au fost cele mai mari de după Revoluție, mai sunt multe lucruri de făcut. Prioritatea în următorul mandat al lui Nicolae Robu va fi construcția de campusuri școlare pentru Liceul “Nikolaus Lenau”, la Școala Generală nr.30, la Liceul “Grigore Moisil”, inclusiv o sală de sport. Achiziția campusului școlar al Colegiului Bănățean și reabilitarea completă a clădirii Liceului “Emanuil Ungureanu” sunt incluse pe lista lui Robu. Studiile de fezabilitate pentru aceste investiții au fost realizate și se dorește ca anul marilor investiții în educația din Timișoara să fie 2017.
Parcare de 1.000 de locuri
Construirea parcării supraterane cu peste 1.000 locuri la intersecția Popa Șapcă-Oituz, pe locul fostei popote, este unul din cele mai importante proiecte pentru Timișoara. Stadiul actual este că administrația locală se află în procedură de intrare în posesia terenului prin schimb de proprietăți Primărie – Universitatea de Vest.
“Estimăm că obiectivul va putea fi finalizat și dat în folosință în 2017, cu fonduri de la bugetul local”, precizează Robu.
Clădiri noi pentru spitale
Construirea unei noi clădiri la Spitalul Municipal (foto) și achiziția unei noi clădiri dedicată clinicilor de Oncologie, Hematologie, Chirurgie Oncologică, Radioterapie și Chimioterapie ale Spitalului Municipal arată interesul continuu al administrației liberale condusă de Nicolae Robu pentru oferirea unor servicii medicale la cele mai înalte standarde. Ambele proiecte sunt estimate a începe în 2017. După mutarea Clinicii de Dermatologie, spațiul central va fi transformat în Centru Multicultural Mărășești (foto).
Interes pentru sport și recreere
După identificarea a 4 locații din Timișoara și elaborarea de planuri urbanistice, cu fonduri din bugetul local se vor amenaja tot atâtea bazine de înot semiolimpice. Două cartiere vor beneficia de condiții de agrement în plus: Calea Buziașului, unde ar urma să se construiască și un stadion cu 15.000 de locuri (în etape: 5000 + 5000 + 2500 + 2500), un teren polisportiv de minifotbal, baschet și handbal și un parc cu locuri de joacă, cu fonduri din bugetul local; Cartierul Calea Lipovei – un complex similar, dar fără stadion, însă dotat suplimentar cu teren de tenis, bazin de înot acoperit și bazin de înot în aer liber. Finalizarea acestui complex este estimată a fi în anul 2017. Pentru recreere, timișorenii vor avea la dispoziție parcurile orașului, unde se vor face reabilitări importante – Parcul Central “Anton Scudier”, Parcul Alpinet sau Pădurea Bistra. Evident, vom continua și diligențele de aducere în patrimoniul Timișoarei a Pădurii Verzi, care aparține actualmente statului român, prin ROMSILVA, stat și ROMSILVA care o lasă de izbeliște, dar nici nu acceptă -de bună voie- să ne-o dea nouă, Primăriei Timișoara, de fapt orașului Timișoara!
Locuințe pentru tineri
După ani și ani de pauză, datorată numai și numai dezinteresului guvernelor PSD față de tineri, față de problemele cetățenilor în general, la Timișoara se va relua construirea de locuințe pentru tineri, în primul acord deja semnat cu Agenția Națională a Locuinței, fiind prevăzută construirea a 4 blocuri cu 6 etaje, construirea a 50 de case pe parcele de 300 mp puse la dispoziția tinerilor gratuit de Primărie. De asemenea, vom pune la dispoziția tinerilor în mod gratuit un număr de 100 parcele de 300 mp pentru a-și construi ei înșiși case. Într-un alt plan ducând discuția, dar rămânând la locuințe, menționăm că peste 3.000 de familii vor beneficia de noul val de proiecte de anvelopare a blocurilor pe fonduri europene, mai spune Nicolae Robu.
Servicii mai bune pentru transportul în comun
Regândirea întregului sistem de transport în comun, cu crearea de noi trasee și îmbunătățirea radicală a serviciilor către populație, este una dintre prioritățile mandatului Robu în 2016-2020. Conceptul include achiziția a 20 de tramvaie noi și reabilitarea cu înnoire cvasitotală (similar tramvaielor ”Armonia”) a încă 12 dintre tramvaiele actuale în acest an, apoi a încă 16, în 2017, precum și achiziția a 20 minibuze noi, pentru diverse trasee din oraș, minibuze contractate, care vor fi livrate deja din vara aceasta.
Lobby continuu pentru obiectivele Guvernului
Centura de sud este cea mai mare dorință a tuturor timișorenilor. Obiectivul este, însă, în atribuția Guvernului, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale.
“De povești ne-am săturat din partea tuturor guvernelor. I-am spus și premierului Dacian Cioloș că dacă nu vor veni bani pentru centură, vom face un mare miting la Timișoara. Vom insista pe acest subiect și în continuare, la fel ca și pentru celelalte proiecte aflate în jurisdicția, în obligația Guvernului, fără posibilități –atât legale, cât și economice- de realizare de către Primărie: stadion de 42 000 de locuri, sală polivalentă de 15 000 de locuri, bazin de înot olimpic, muzeu național al revoluției anticomuniste, gara de nord”, a subliniat candidatul PNL pentru Primăria Timișoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!