Poate cea mai importantă şi aşteptată lucrare care va beneficia de finanţare de la bugetul local al Timişoarei în 2015, conform proiectului de buget care urmează să fie supus spre aprobare, vineri, în plenul consiliului local, este lărgirea pasajului CF Popa Şapcă. Despre acest pasaj, dar şi despre pasajul Jiul şi cel care ar urma să fie realizat în zona Solventul s-a discutat la dezbaterea publică organizată miercuri de autorităţile locale pe tema bugetului. Unii dintre consilierii locali care au participat la dezbatere au fost curioşi să afle, concret, ce lucrări vor începe ca şi execuţie.
„Pasajul Popa Șapcă va fi lărgit în acest an, începem lucrarea, în scurtă vreme vom da drumul la licitația pentru atribuirea lucrării. Lărgim strada Popa Șapcă, trecerea pe sub calea ferată și bulevardul Antenei, în continuare. Pasajul Jiul nu va intra în lucru anul acesta, pentru că, pe de o parte, ne e greu să susținem din venituri proprii două obiective grele, dar, pe de altă parte, nici n-ar face față orașul (…) Dar proiectul este în derulare și la Jiul. Noi am dat dat drumul la toate cele trei proiecte, Popa Șapcă, Jiul și Solventul, s-au făcut deodată studiile de fezabilitate, proiectele tehnice și vom fi pregătiți să aplicăm pentru fonduri europene cu celelalte două, cu Jiul și Solventul. Dar, ca să nu mai așteptăm pentru fonduri europene, că asta ar însemna că în 2016, cel devreme, am putea trece la execuția efectivă a lucrării, am decis să alocăm bani pentru pasajul Popa Șapcă din bugetul local și să începem lucrarea acum, în 2015, astfel încât în 2016 s-o avem finalizată”, a explicat Robu.
Cert este că în buget este prevăzută anul acesta suma de 10 milioane de lei pentru pasajul CF Popa Şapcă, aproximativ 2,2 milioane de euro, în condiţiile în care investiţia este estimată la aproape 68 de milioane de lei, deci peste 13 milioane de euro, conform studiului de fezabilitate aprobat în consiliul local la finele anului 2013.
În studiul respectiv se făcea referire la extinderea la patru benzi a străzilor Antenei şi Popa Şapcă, lărgirea pasajului, amenajarea intersecţiei strada Popa Şapcă – bulevardul Antenei – strada Demetriade şi completarea Inelului II cu bulevardul Antenei – realizare giraţie. Execuţia lucrărilor era estimată la 18 luni.
În ceea ce priveşte zona pasajului CF Jiul, primarul a explicat că până una-alta, până să poată începe lărgirea, care „categoric” se va face şi acolo, o soluţie mai ieftină pentru a le face viaţa mai uşoară şoferilor ar fi „rearanjarea traficului” şi un nou pod peste Bega.
„La Jiul, în schimb, avem o idee. Sper, domnul Chiș (n.r. – Culiţă Chiş, şeful Direcţiei Tehnice a primăriei), ca în scurt timp să finalizăm conceptul de rearanjare a traficului, cu cheltuială mică, pe structura actuală a zonei și, în plus, demarăm construirea unui pod peste Bega în zona Jiul, pentru a închide Inelul 2 în această zonă. Este un pod foarte important acolo pe care îl putem face din bugetul local. Este demarat la nivel de etape pregătitoare, studiu de fezabilitate și proiect tehnic. Un pod costă până în 5 milioane de euro, s-ar putea însă să coste mult mai puţin, îmi spun unii specialiști”, a adăugat Robu.
Edilul a refuzat să dea deocamdată detalii tehnice cu privire la „rearanjarea traficului”, afirmând doar că ar fi o măsură provizorie care… s-ar putea să dea rezultate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!