„Pasajul Solventul începe. Turnul acesta de hârtii este documentația care a stat la baza autorizației de construcție pentru Pasajul Solventul, pe care am semnat-o azi (joi – n.r.). Este o muncă asiduă dusă în ultimele luni de colegii mei din Primăria Timișoara, care au făcut tot posibilul ca lucrările la acest proiect de infrastructură, cel mai mare al municipiului, să poată începe în acest an”, a transmis Fritz, joi seară, pe Facebook.
Despre Pasajul Solventul se discută încă de pe vremea administrației Ciuhandu. Pe timpul lui Nicolae Robu a fost actualizat studiul de fezabilitate și s-a semnat contractul de proiectare și execuție – în septembrie 2020, chiar înainte de alegerile locale. Atunci s-a dat și ordin de începere. Durata de proiectare era de doar șase luni, iar apoi ar fi trebuit să fie pornit șantierul.
S-a lucrat aproape un an la proiectul tehnic, după ce administrația Fritz a cerut și modificări. Una dintre ele să referea la trotuarele și pistele de biciclete, care erau „foarte înguste” în pasaj. S-a cerut să se reducă din banda doi, „se face la trei metri și atunci câștigăm 50 de centimetri și pe o parte și pe alta”, explica viceprimarul Ruben Lațcău în luna mai.
„Am reușit să deblocăm relația pe Pasajul Solventul cu antreprenorii, cu cele trei companii care lucrează pe acest contract, este în acest moment în proiectare. Undeva în această vară, probabil la sfârșit de mai, început de iunie, vor începe efectiv lucrările la subpasajul Solventul”, declara viceprimarul, în martie.
Autorizația de construire, așteptată de câteva luni
Cu toate astea, după autorizația de construire se așteaptă din luna august, când Dominic Fritz a făcut publice și câteva fotografii din proiect și spunea că „pasajul urmează să obțină zilele acestea autorizația de construire și de începere a lucrărilor”. O lună mai târziu, viceprimarul Lațcău ne spunea că în curând va fi emisă autorizația de construire. La fel s-a promis și la începutul acestei luni, când același edil susținea că „au mai fost de făcut niște completări pe documentație”.
Iată că primăria a reușit să emită în sfârșit autorizația de construire, vineri, 19 noiembrie, la trei luni de când urma să fie obținută „zilele acestea”, iar lucrările pot începe în prag de iarnă. Potrivit reprezentanților PMT, timp de câteva luni se va lucra la relocarea rețelelor de utilități, pentru că pe traseu trece și o magistrală Aquatim.
„Este un pasaj de patru benzi (câte două pe sens) în continuarea străzii Bogdăneștilor, pe care o modernizăm acum, cu linii de tramvai, trotuare și piste de biciclete, care va trece pe sub 12 linii de cale ferată. Pasajul va continua cu un pod peste Bega despre care vă voi da vești în curând și va asigura mai apoi legătura cu strada Gării, închizând astfel Inelul IV de circulație pe partea de vest a orașului. Săptămâna viitoare constructorul va putea începe acțiunile de pregătire a șantierului, urmând ca în acest an să se lucreze, într-o primă fază, la relocarea utilităților”, a completat acum Dominic Fritz.
Vă reamintim, Pasajul Solventul ar urma să coste 132,2 milioane de lei, echivalentul a 26,7 milioane de euro, iar primăria vrea ca 127 de milioane să vină prin Programul „Anghel Saligny”. Doar construcțiile și montajul costă 114,5 milioane de lei, conform devizului actualizat.
De construirea Pasajului Solventul se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA (22,5 milioane de euro). Totul trebuie să fie gata în 26 luni, iar contractul, vă reamintim, a fost semnat în septembrie 2020.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
FOTO. Pasajul Solventul mai așteaptă autorizația de construire. Principalele modificări din proiect
Trimite articolul
XSunt inginer constructor mai vechi.Eu si colegii de generatie am construit otelarii ,furnale fundate pe loess (cunoscatorii stiu ce inseamna asta),baraje,locomotive,avioane si vapoare.Si acum citesc despre O LUCRARE BANALA! Ia uitati-va la Iuliuss Mall sa vedeti o lucrare mai deosebita aici in Timisoara linga voi.Pasajul Solventul este ceva tot atit de banal ca un pod peste Bega.
Deci,frit orice s-ar face in “iepoca ta” este BANAL.Asta e !Asa ca ti-a mai ramas sa o uschesti.
-
Incredibil. Si cand se face ceva de bine, se incepe o lucrare sau ceva gasesc romanii nostri mioritici motiv sa comenteze si sa urasca.
Chiar asa parte din noi a devenit ura asta, de nu mai putem sa apreciem nimic?-
“Undeva în această vară, probabil la sfârșit de mai, început de iunie, vor începe efectiv lucrările la subpasajul Solventul”, declara viceprimarul, în martie.”
E vreun “deadline” ori “milestone” respectat de catre “profesionistii” astia din corporatii, plini de “management” si alte rasini?
-
zet e postac pesedac, doar nu credeai ca el chiar e un inginer constructor care “a construit otelarii, furnale, baraje, dar si locomotive, avioane si vapoare!” Nu de alta, dar locomotivele si vapoarele construite pe vremea comunismului nu erau construite de ingineri constructori! 😀 si oricum erau niste copii nereusite ale celor de dincolo. Cat despre “fabrica de avion”… stim cam cate prototipuri au gandit, ca nu s-a mai pus problema de produs in serie dupa ce au venit comunistii la putere…
-
Citez:”Eu si colegii de generatie am construit”.Adica si colegii de generatie.Pe de alta parte comentam despre o lucrare ba na la careia i se da prea multa importanta.(stilpi si grinzi).Nu am scris nimic politic ,tovarase postaciiPostacesc.(dar tu ce ai facut pina la virsta ta?)
-
-
Sa vedem daca are bani sa-l faca
N-a semnat nimic, si-a delegat tot altora. S-a facut doar ca semneaza, a invatat de la Barna.
Sincer , si pentru casa pe care am contruit-o , am cam doua dosare din alea . Daca-i in dublu exemplar , unul pentru proprietar si unul la primarie , tot acolo este . Deci , nu vad de ce a transpirat asa de tare , dar deh , asa-i cu propaganda ! Avem o mare realizare ! Oricum , Doamne ajuta ca incepe odata lucrarea asta , Sper sa se termine cat mai repade . Poate mai scapam de aglomeratia infernala din centru .
deci ieri friț chiar a muncit. bravo!
Fritz a editat tot maldaru ala de documente? sau ce anume a facut el de baga capul in poza? Care e meritul lui in toata treaba, intarzierea?
Deci nici nu am inceput si deja suntem in intarziere! Inteleg ca oamenii intarzie, ei ca persoane sau lucrurile pe care le fac. Asta e romanica. Dar intrebarea mea este de ce nu suntem tratati toti la fel?! Adica concret daca primaria intarzie cu un termen la acest pasaj cu 6 luni, eu ca si contribuabil daca nu imi platesc la termen impozitul pe 2021, pana la 31 dec, de ce de anul viitor intru in penalitati?? Eu de ce nu am voie sa intarziu plata impozitului 6 luni fara sa fiu penalizat??
Apoi facem din tantar armasar. Ce mare lucru ca s-a semnat o autorizatie la un banal pasaj?? Dincolo se fac noduri rutiere cu tot cu autostrazile aferente si nu se pozeaza nimeni cu niste acte. Se pozeaza, poate, cu lucrarea in sine GATA!!!
cel mai slab primar din istoria timisoarei