Primăria Timișoara a lansat cu greu licitația pentru execuția Pasajului Solventul, mai exact pentru „Contract de lucrări (actualizare proiect tehnic și execuție lucrări) aferente obiectivului de Investiții «Pasaj Inferior Solventul»”. Punea la bătaie 115 milioane de lei cu tot cu TVA, aproape 24 de milioane de euro, însă a reușit să atragă o singură ofertă.
Este vorba despre o asociere formată din Spic Internazionale (lider/ Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad). Cele trei firme vor să lucreze cu doi terți: Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și cinci subcontractanți: Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).
Liderul de asociere are sediul central în Italia și este o firmă specializată în echipamente pentru poduri și viaducte. Sylc Con Trans a mai avut contracte cu Primăria Timișoara și va lucra și pe Calea Bogdăneștilor, alături de alte nouă firme, timp de doi ani.
Pod-Proiect a făcut proiecte pentru reabilitarea pasajelor peste calea ferată și pentru podurile din Iosefin, unde s-au descoperit greșeli în documentații. De altfel, Podul Eroilor încă nu este finalizat, pentru că proiectantul n-a inclus în proiect și trecerile pe sub pod, pe malul Begăi, iar primăria a fost nevoită să liciteze lucrări noi.
Două luni pentru actualizarea PT
Oferta a fost cu 3,45 milioane de lei mai mică decât suma pusă la bătaie de primărie, astfel că primăria a făcut o economie de nici 1 milion de euro. Valoarea contractului este de 111.641.112 lei cu tot cu TVA, echivalentul a 22,97 milioane de euro.
Potrivit reprezentanților primăriei, contractul a fost atribuit și în curând va fi dat ordinul de începere a lucrărilor. Primarul Timișoarei a și anunțat că încep lucrările, numai că mai avem de așteptat până să vedem efectiv muncitori pe teren. Mai întâi va fi semnat contractul, iar abia apoi poate fi semnat ordinul de începere a lucrărilor. După care se mai stă două luni pentru actualizarea proiectului tehnic, pentru că durata contractului este de 26 de luni: două pentru actualizare PT și 24 pentru execuție. Conducerea primăriei visează că pasajul va fi gata în 18 luni.
Pasajul Solventul este cea mai așteptată investiție din Timișoara, despre care se vorbește de mai bine de opt ani. Vorbim despre un pasaj amenajat pe sub zece linii de cale ferată, care va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării. Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, care va putea fi folosită și ca bandă de circulație, conform primarului, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dublă va avea 424 de metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu, înspre Bega.
Pasajul Solventul va avea o garanție de cinci ani de la recepția lucrărilor.
Trimite articolul
Xatribuit repede inainte de alegeri, sa mai curga banul gros. Ca dupa 27 septembrie nu se stie…
-
Haha. Nu-ti fa griji, Robu e convins ca tot el castiga, deci motivul nu e ala. E doar pentru a mai adauga un punct la lista de obiective indeplinite.
-
Cu cine altcineva decât cu italieni… Corupții Europei. Ei și Grecii…
-
Niciunde nu e mai bine, nici la stat, nici la privat. Romania e tara pilosilor, daca superiorul/seful simte ca esti mai competent decat el, te priveste ca o amenintare, te umileste in fel si chip. Personal, niciunde nu am intalnit meritocratie si recunoasterea eforturilor in adevaratul sens al cuvantului, fiecare trage pentru el!
Trebuia sa fie gata acum 4ani. Robu e tepar
Jaf pe banii nostri!!!! De ce nu S-AU ACCESAT FONDURI EUROPENE? Ca nu se poate fura???? N-avem spitale, scoli, gradinite, este mizerie peste tot, dar angajam cheltuieli de zeci de milioane de euro din bugetul local in loc sa acceseze fonduri…si pentru ce? Unde duce pasajul solventul?…..
-
Pentru fonduri europene trebuie cineva sa faca proiecte, in primarie acuma nu mai este nimeni care sa stie asa ceva. Au fost dati afara specialisti si angajate rude si pitipoance.
Asta dureaza 2 ani, in timp ce pentru Cetatii au dat 3 doar pentru reabilitare. Intelege cineva ceva? Sunt comparabile lucrarile?
-
Pai au facut parcul central in vreo doi ani. Pasajul e gata in vreo 6.
-
Stati ca inca nici nu s-a inceput sa se faca ceva. S-a ales un constructor si atata. Se reface PT-ul adica se va constata ca nu corespunde cel actual, Daca il alegeti pe Robu, in 2024 inainte de alegeri va va prezenta noul constructor si noul proiect. Pana atunci se va lalai treaba si se va astepta… astepta… astepta.
Si asa, fara pod peste Bega este pasajul ceva de genul strada in infundatura.
Bani europeni nu au vrut, ca nui se poate sifona, asa ca nu va bucurati, ca faceti ibfarct.
Si daca se va incepe ceva, vor aparea dupa o saptamana arheilogii care au gasit oala de noapte din Haremul lui Suleiman si se cerceteaza ce este inauntru!Alegeti Robu cu curaj, ca in 2024 nu veti avea pasaj.
Imi vine sa vomit…
Doamne ajuta sa avem odata acest pasaj. Vom ajunge si noi cei din Freidorf mai usor in partea de nord a orasului.
-
Intrebare: cum treceti Bega?
-
Cu bacul
-
-
Nu ajungi cu mult mai repede. Diferenta o sa se simta atunci cand va exista si pod peste Bega in dreptul pasajului.
Cu cine altcineva decât cu italieni… Corupții Europei. Ei și Grecii…
Stati linistiti ca vine Fritz, darama pasajele si ingusteaza strazile. Acolo unde sunt doua benzi pe sens va ramane una, iar acolo unde e o banda pe sens, se va circula alternativ. In schimb. va face multe, multe, multe piste de biciclete si toti vom merge pe doua roti.
-
Ai fumat si tu ce fumeaza Robu? Ambrozia? Sau muscatele de la ghivecele din Primarie. Mai degraba.
Sau ti-e frica ca va devenii orasul, cu Fritzu in frunte, un oras european. Asta ce ai scris aici nici un copil de gradi nu crede, si ala iti zice: mami. tati, nu mai beti atata zaibar. -
Eu tot nu inteleg de ce este nevoie de un anterprenor general strain. In Romania nu exista o firma capabila sa se ocupe? (adica ori cum sub… tot firme din tara sunt) doar ca ofertele lor date se inmulteste cu x% si strainul ia grosul fara sa faca nimic 🙂
-
Robu sa candideze pt primaria amsterdam si ii scapa pe olandezi de mersul cu bicicleta
Lasa ca daca se actualiozeaza PT-ul iasa ca mai trebuie ceva bani, nu va mai fi suma de 22,97 meleoane Euroi, ci mult mai mult.
Ca la Radio Erevan. E adevarat ca la licitatie firma XX a cerut o suma mai mica cea planificata? Radio Erevan Raspunde: Da a fost o diferenta, dar daca suma a fost negativa, dupa actualizarea PT-ul va fi pozitiva. Nu s-au economisit bani, ci se vor mai cere niste bani.
PS. Probabil ca a aparut ceva la care “nu s-a gandit nimeni”, De exemplu ca e la Solventul, Banii se vor albi cu Solventu, Adica se vor spala cu Solventu.
Minunat! Pasajul va lega Calea Bogdanestilor de str. Garii, adica fix pix. P:ana nu fac trecerea prin Solventul (daramat) si peste Bega, totul e inutil.
Si cu podul peste Bega din fata pasajului cum ramane? A promis Robu 5 poduri noi si dupa 8 ani nu a livrat niciunul.
-
Stai ca bu s-au facut destule studii de fezabilitate.
Ce te grabesti asa. Podul este planificat pentru 2024 sau 2028. Ce sa promita atunci? panselutze?
Si nici pasajul asta nu se stie daca se va face, ca daca e ales contructor nu inseamna ca se va si face. Poate se gaseste cinva sa zica ca nu se poate , ca e sub cota zero, ca intra Bega, ca mai bine facem asa si pe dincolo. Si pana se apuca afla ca nu au aviz de la mediu, dela NASA, de la cultura, de la UE si uite asa se va intinde treaba si ne va prinde 2024 tot ci pasajul nefacut si cu chilotii pe vine.
Uita-te cum s-a intamplat la alte lucrari din Timisoara, multe deja incepute acum 8 ani si neterminate nici azi, nici macar icepute nu sunt multe.PS. Daca venea un rivat, Julius, numai ca exemplu, aveam deja cinci pasaje si 5 poduri. Dar nu aveam gargara lu vopsiti.
2 ani?! Pai în 4 ani (Ianuarie 1933- Mai 1937) s-a construit podul suspendat “Golden Gate Bridge” de la San Francisco!
1280m distanta între cei doi piloni
1970m lungime totala
230m înaltimea pilonilor deasupra apei
30m sub apa (curenti violenti) si 20m deasupra apei s-a construit fundatia pilonilor
100’000 metrii cubi de beton pentru fiecare fundatie
30m latime carosabilului fara trotuare
75’000 tone otel
1,2 milioane de nituri (fara nici o sudura)
doua cabluri de sustinere. Fiecare lung de 2331m, de diametre 92cm, greutate 22’000 tone
27562 fire otel de grosimea unui creion în fiecare cable de sustinere
calcule complexe pe tema vântului, cutremurelor,
Etc, etc, etc
Iar voua va trebuie (în 2020, adica cam dupa 85 de ani dupa acest pod) 2 ani pentru un pasaj de beton de vreo 50m de lungime?!
Doar ca italienii nu-s prosti. Nu dau ei spaga acum, inainte de alegeri, fara sa fid siguri ca isi vad banii chiar daca fac carpeli. Iar Robu nu va mai fi primar peste o luna. Daca Fritz o va lua, inseamna ca baiatul chiar s-a balcanizat 100%. Atinci chiar nu mai avem nicio speranta. Dar poate o ia si o da la DNA.
Gargara electorala marca mascariciul Lae si trupa lui de analfabeti functionali, Culita, Krstof Iapa. Timp de 8 ani Robu nu a fost in stare sa termine un rahat de sala polivalenta minuscula de doar 2500 locuri. La podul din Iosefin cretinii de la Pod Proiect din Iasi au avut un proiect gresit! Dupa modelul de la pasajul Jiul lui Robu ii vor iesi trotuare “tehnice” piste de biciclete minuscule sau deloc, sensuri gitratorii prin care nu vor putea trece autobuzele. Va fi un proiect esuat precum logica tractoristuui
Vad ca nimeni nu pomeneste de avizul de la CFR!
Va aduc aminte ca la celelalte doua pasaje largite (Jiul si Popa Sapca) s-a asteptat dupa avizul CFR un an de zile la unul dintre pasaje si un an si jumatate la celalalt dintre ele. Asteptarea a avut loc dupa ce toate celelalte avize erau obtinute si dupa ce se stia constructorul in urma licitatiei!
Asa ca ma astept si in acest caz avizul CFR sa vina dupa cel putin un an de zile de-acum incolo pentru ca vad ca nimeni nu pomeneste de el in sensul ca exista deja.