Primăria a semnat în ultimele zile din noiembrie contractul pentru dirigenția de șantier cu societatea AKSA Management SRL din Caransebeș. Are o valoare de 471.240 de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproape 97.000 de euro. Durata acestuia este de 24 de luni, calculate de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, pe toată perioada de execuție stabilită în contractul de execuție.
AKSA Management a luat ca subcontractant firma Longhersin SRL din Timișoara, aceeași societate care se ocupă de execuția noii linii de tramvai care va lega viitorul pasaj Solventul de Gara de Nord.
Firma din Caransebeș a fost înființată în anul 1993, iar anul trecut a avut patru angajați, o cifră de afaceri de puțin peste 1 milion de lei, un profit de 1 milion de lei, dar și datorii de aproape peste 450.000 de lei. AKSA Management asigură dirigenția de șantier și la lucrările de lărgire la patru benzi a drumului de legătură Dumbrăvița – Giarmata – Autostrada 1.
O investiție de 23 de milioane de euro
Primăria Timișoara a predat în 22 septembrie 2020 amplasamentul pentru șantierul Solventul, o investiție despre care se vorbește de mai bine de opt ani. Contractul a fost câștigat de singura ofertă de la licitație, depusă de o asociere formată din Spic Internazionale (lider/ Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad). Cele trei firme vor să lucreze cu doi terți: Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și cinci subcontractanți: Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași). Valoarea contractului este de 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproape 23 de milioane de euro. Planul era ca lucrările să înceapă cu bani din bugetul local, iar apoi să fie mutate pe fonduri europene.
Nu se știe însă când va începe șantierul propriu-zis. Durata contractului este de 26 de luni, din care două pentru actualizarea proiectului tehnic și doi ani pentru execuție. Teoretic, proiectul ar trebui să fie gata, dar acesta are nevoie și de votul consilierilor locali pentru ca investiția să treacă la pasul următor.
Pasajul Solventul va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferată și va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării. Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, care va putea fi folosită și ca bandă de circulație, câte una pe sens, conform celor din primărie, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dublă va avea 424 de metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu, înspre Bega.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAcelasi diriginte, aceiasi 2 lei pentru munca depusa cu acte in regula. Undeva la 4000 euro/luna. Banuiesc ca profitul lor vine din alta parte, dar ne vom da seama din calitatea lucrarilor pe care trebuie sa le verifice si certifice…Succes
-
Deci ruleaza 1 milion pe an, si au profit 1 milion.
Asta o fi o investitie pentur cine are teren acolo. Dar avand in vedere ca iar e din bani primariei si nu ai uniuni europene, sper sa se anuleze contractul.
-
De mult n-am mai citit un comentariu atat de inteligent… Si acum la modul serios: importanta acestui pasaj pentru oras este asa de mare incat chiar nu conteaza de unde vin banii. Conteaza doar sa fie facut cat mai repede.
-
Putea să vină Robu cu o firmă din Pescari.Nu umpli stadionul din Timișoara cu populația Caransebeșului(și ăla vechi).
Mai zic odata, poate citeste cineva: negociati cu CFR-ul, se poate reduce numarul de linii de tren la 4…5, nu e nevoie de mai multe in acel loc.
Bun, si Fritz ce zice de pasaj? Are banii?
-
Are dar nu vrea sa-i cheltuie. Ii place sa aiba ce numara in noptile lungi de iarna.