Sunt aproape două săptămâni de când reprezentanții municipalității anunțau că vor lansa în scurt timp licitația de execuție pentru Pasajul Solventul. Erau deja cinci luni de când proiectul are aviz de mediu. În 2 iunie, primarul Timișoarei scria pe Facebook că „un obiectiv de primă prioritate pentru oraș a ajuns, prin depășirea tuturor obstacolelor, printr-o perseverență totală, la licitație pentru execuție lucrări”.
„Pasajul Solventul va fi al 5-lea pasaj realizat cu mine ca primar. Reamintesc, celelalte 4 sunt: Michelangelo, realizat pe fonduri europene, Jiul, realizat pe fonduri locale, Popa Șapcă, realizat pe fonduri locale, Iulius, realizat pe fonduri private, ca impunere a primăriei. Toate au însemnat deranj pentru dv., stimați timișoreni, o știu foarte bine și, de aceea, vă mulțumesc și cu această ocazie că mi-ați fost alături”, a scris edilul-șef în 2 iunie pe rețeaua de socializare.
Reamintim, construirea Pasajului Michelangelo s-a făcut după un proiect întocmit de vechea administrație, iar pasajele Jiul și Popa Șapcă nu sunt deloc noi, ci au fost lărgite.
Despre „dezvoltarea în superforță”
Patru zile mai târziu, primarul revine pe Facebook cu o postare nouă pe această temă. Ne anunță că intră la execuție Calea Bogdăneștilor, pentru care a fost semnat deja contractul vineri dimineață, așa cum TION a scris deja.
„Alături de Mareșal Prezan, Sudului, Grigore Alexandrescu, Inelul IV tronsonul Calea Sever Bocu – Calea Lugojului (…) pentru toate având la ora actuală licitațiile încheiate cu succes și contractele semnate. Un important număr de altele vor ajunge și ele în curând la rând! Dacă până acum ne-am modernizat și dezvoltat în forță, de acum o vom face în superforță”, a mai scris edilul-șef pe rețeaua de socializare.
Ce înseamnă superforță? Probabil laude pe Facebook, pentru că realitatea este următoarea: pentru fosta str. Lidia a fost deja semnat contractul cu firma care va efectua lucrările (în 14 mai – n.r.), pentru Bd. Sudului e semnat de mai bine de un an, iar pentru str. Grigore Alexandrescu e semnat de o lună (în 6 mai – n.r.). La niciuna dintre aceste investiții nu au fost deschise încă șantierele, din diverse motive. La Sudului, de exemplu, primăria nu reușea să obțină avizul de mediu. La restul probabil încă se predau amplasamentele.
Revenind la „dezvoltarea în superforță”, licitația pentru execuția Pasajului Solventul anunțată de primar încă din 2 iunie nu a fost demarată încă pe SEAP. În schimb, PMT a reușit să pornească licitația pentru dirigintele de șantier, în 6 iunie. Astfel, municipalitatea pune la bătaie 1,14 milioane de lei pentru contract, aproape 240.000 de euro. Durata acestuia va fi de 24 de luni, iar ofertele pot fi depuse până în 20 iulie.
Opt ani de promisiuni pentru Solventul
Despre Pasajul Solventul se vorbește de mai bine de opt ani. Ar fi cea mai mare investiție a municipalității, de 28 de milioane de euro, conform ultimului deviz estimat și aprobat de consilierii locali în toamna anului trecut. Prin iunie 2019 primăria a reușit să rezolve problemele cu terenul, parte din el fiind proprietate privată. L-a primit abia în octombrie 2019, iar vreme de mai bine de un an s-a așteptat după avizul de mediu, eliberat în decembrie 2019. Șase luni mai târziu încă discutăm despre lansarea licitației, deși nu mai există niciun impediment.
Pasajul Solventul va asigura legătura între Calea Bogdăneștilor și strada Gării, pe sub zece linii de cale ferată. Va avea câte două benzi pe sens și benzi separate pentru liniile de tramvai, dar și trotuare și piste de biciclete pe ambele sensuri. Conform documentației, trecerea pe sub calea ferată va avea 87,09 metri lungime. Vor fi modernizați 726 metri de străzi, calea dublă de tramvai se va întinde pe 424 m, va fi amenajat și un sens giratoriu, pistele de biciclete vor avea o lungime de 1.355 m, iar trotuarele una de 1.877 m. Vor fi amenajați și 5.534 mp de spații verzi.
Ar urma să coste 132,2 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 28 de milioane de euro, iar investiția se va face cu bani din bugetul local.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XBravo, Robu!
-
Mai imprastiati, aplaudaci patetici.
pic de rusine nu are, mi-e scarba cand mai citesc cate o maxima din asta de-a lui. te rog lasa-ne sa ne vedem linistiti de viata noastra fara sa ne mai torni asfalt in cap. tot zici ca faci pasajul ala de cand am inceput eu sa stiu cine e robu (nu meriti sa iti scriu numele cu litera mare). tot faci pasajul asta cam de cand faci si trotuar si iluminat public pe Grigore Alexandrescu…
super-forta unui turbo-autist la butoane. tetra-spasticul nicolake robulake
-
🙂 corect! problema sti care e – toti voteaza omul sau partidul, niciunul PROGRAMUL!
Toxy,poți tu reaminti ce vrei tu,Robulake mai înfulecă cel puțin două mandate de primar,oricât de vizibil o arzi psd,pierzi,vorbim “dupe aia” jtii ce zic? :)))))
Bai domnu’ primat, citeste si tu anuntul asta ca poate realitatea din teren nu se izbeste. Jiul si Popa Sapca erau acolo dinainte sa pasesti tu cu ciubotele pline de noroi de la sat in orasul asta sfant si iubit de noi. Michelangelo era proiect ramas de la ciuhapua ala dinainte. Iulius da, acolo tu ai avut merit, nu ala ce a bagat jumate de miliard in orasul asta. Vai si amar…
Probabil o sa liciteze pentru fiecare muncitor în parte
Mie mi-ar fi rușine…8 ani mai nimic, aducă, să nu fiu rău, ceea ce s-a făcut în Timișoara de către primărie se putea face în, 6 luni, hai un an…dar acum, pe sfârșit de mandat se supradezvoltă orașul…fără nici un plan de viitor, totul făcut ad-hoc. Timișoara nu are un PUZ viabil, nu are Registrul Spațiilor Verzi, nu prezintă nicio viziune pentru dezvoltarea orașului în viitorii 50 de ani, lucruri elementare…
-
Aici iti trebuie PUG – plan urbanistic general. Trebuie favut pe 10-15-20 de ani si in fucntie de planul ala sa se dezvolte orasul, indiferent cine ar fi la conducere. Dar da, ai dreptate, totul e ad hoc si fara cap
Dialog imaginar dupa alegerile locale :
reporter -si cu cine ati votat ?
alegator responsabil-cu Robu.
reporter -iar cu robu ?
alegator responsabil-pai cu cine altcineva? Macar asta a facut ceva.Noi in Timisoara votam numai cu PNTcd si PNL.
„Dezvoltarea în superforță”. “vom face tot ce este posibil” adica NIMIC, sunt mosteniri din dictatura ceausista. Astazi nu mai avem nici macar ce am avut , am pierdut pana si profesionistii.
-
Desi am trait 42 sub dictatura comunista si nu am fost membru de p[artid nici macar in gind iti raspund la postarea ta :”Dezvoltarea în superforță”. “vom face tot ce este posibil” adica NIMIC, sunt mosteniri din dictatura ceausista. ”
Toata lumea un loc de munca.Toata lumea casa sau apartament proprietate.Invatamint de calitate gratuit,sanatategratuita(mai putin spaga la doctori),etc.
Faceam avioane Rombac ,locomotive Diesel si electrice,turbine pentru hidrocentrale,combinate siderurgice care produceau otel si laminate,tractoare,autobuze tramvaie vagoane si metrou.Nu aveam nicio datorie externa si o multime de state carora regimurile democrate le-au sters datoriile,etc.
Ne lipsea libertatea de opinie si libera deplasare.
Astazi avem analfabeti cit cuprine….Nu stiu istoria patriei pe care no mai iubesc dar posteaza.
Si sa nu uit :am avut si avem SECURITATE.Si justitie corupta.
Inchei aici Ghita.Sper sa citesti si sa cazi pe ginduri apoi sa deschizi gura.
Atunci casi acum
Un primar ca Robu ar fi trebuit ținut doar 1 mandat, acum a depășit cu laudele, aplaudacii sunt încă la servici, oameni care-i dau onorul sunt prezenți oriunde e vorba de Robu (bineînțeles, pnl-isti sau angajați de el).
Robu are meritul înființării statului Român, centenarul n-a putut fi desfășurat fără el, Politehnica Timișoara tot el a infiintat-o, Revoluția el a inceput-o și alte, alte momente imemoriale ale micii noastre Românii.
Desi am trait 42 ani sub dictatura comunista si nu am fost membru de partid nici macar in gind iti raspund la postarea ta :”Dezvoltarea în superforță”. “vom face tot ce este posibil” adica NIMIC, sunt mosteniri din dictatura ceausista. ”
Toata lumea un loc de munca.Toata lumea casa sau apartament proprietate.Invatamint de calitate gratuit,sanatategratuita(mai putin spaga la doctori),etc.
Faceam avioane Rombac ,locomotive Diesel si electrice,turbine pentru hidrocentrale,combinate siderurgice care produceau otel si laminate,tractoare,autobuze tramvaie vagoane si metrou.Nu aveam nici-o datorie externa si o multime de state carora regimurile democrate le-au sters datoriile,etc.
Ne lipsea libertatea de opinie si libera deplasare.
Astazi avem analfabeti cit cuprine….Nu stiu istoria patriei pe care no mai iubesc dar posteaza.
Si sa nu uit :am avut si avem SECURITATE.si justitie corupta.
Inchei aici Ghita.Sper sa citesti si sa cazi pe ginduri apoi sa deschizi gura.
Ceausescu ar fi terminat deja pasajul asta de mult. Tu Robule la 30 de ani de la revolutie tot in “ureche ” te scarpini incapabilule. Doar sa strici si sa schimbi borduri esti in stare.
abia astept sa superzboare din functie
Deci cum ar veni nu a facut nimic! Michelangelo cu proiect si finantare de la ciuhandu, jiul si popa sapca doar largiri si la mall…. cat de penibil sa fii sa zici ca tu l-ai facut prin impunere???
Si daca Michelangelo s-a putut pe fonduri europene de ce la restul nu atrage tot fonduri europene??? De ce baga mana pana la cot in bugetul local???
Sa vi-l votati in continuare!
Concret – strapungere popa șapca pînă la intersecția de după parc conti ne-ar coafa ? Un S1 mai mic pentru cunoscători…
Macar nu regretăm quebec ul 🙁
Să vină odată alegerile alea.
Minciuni, minciuni,minciuni și un mare incapabil! Minte cu strada Grigore Alexandrescu între Calea Aradului si Torontalului de o grămadă de ani si tot la stadiul de ulița fara trotuar a ramas. Abia astept sa vină alegerile locale și REGRET CĂ L-AM VOTAT !
Intrebarea care se pune este daca constructia acestui pasaj are avizul de la CFR? Pentru ca CFR-ul este stat in stat si da avize mult mai greu decat cei de la mediu..
La Jiul si Popa Sapca s-a asteptat cam un an pentru unul din ele si peste un an si jumate pentru celalalt pasaj, adica mult dupa alegerile locale de la sfarsitul anului…
Asa ca “super forta” se va transforma in SUPER FÂÅSSS…
dezvoltare in super fortza????!!!! …asta inseamn in super Forta …cand te caci la semafor vo 10-15 ani sa faci un pasaj…pt care abia s-au licitat serviciile de dirigentie de santier…ce sa mai vorbim de executie…care probabil va mai dupa vo 5 ani. dezvoltare in super forta ai cand se infiinteaza ceva copmanii in diverse ramuri si tehnilogii …si alea se transforma in conglomerate si se extind ele peste altii …nu ce avim acum …coorporatiile altora intinse peste noi care sa dea salarii de lumea a treia, si sa spele profitul prin casute postale sau sa il exporte prin servicii (de consultanta) sa ingrase tarile de unde au venit…Robinio invata frate de pe acolo pe unde te deplasezi….ca asfaltu nu reprezinta neaparat super dezvoltare …ci motoarele economice sunt. Da stati sa vedeti ce idei glorioase va avea contracandidatu Fritz…ca nu degeaba il antreneaza Sparanghela…tre sa puna mana pe Tm si pe cam toto ce a mai ramas autohton pe aici.